Roads & Boats - 29/5-07

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Roads & Boats - 29/5-07

Post by Frouvne »

Det kan naturligvis ikke undgå at pirre ens nysgerrighed, når et spil på trods af en lang spilletid, på trods af at det er meget bekosteligt, på trods af at det betegnes som værende fiddly bliver ved med at befinde sig på top 50 på BGG. Nogle ville naturligvis sige, at det netop er derfor! :twisted: Min fornemmelse er dog, at der er noget at komme efter, men at jeg af de ovenstående grunde gerne vil være meget sikker i min sag, før jeg opsøger denne klassiker.

I forbindelse med A Victory Lost kom spørgsmålet om hvorvidt man vil spille et spil solitaire op. I det store og hele må jeg give folk ret i deres indvendinger. Det er få spil, jeg ville kunne finde på at tage frem og spille solo. En krigsspil ville næppe falde indenfor kategorien. Roads & Boats kunne til gengæld godt med de specialdesignede scenarier være et eksempel på et spil, der bliver så meget pusleri, at jeg ville kunne finde på det. Og det ville kunne være argumentet, der fik mig til at kaste mig over det. Selvfølgelig ville fornøjelsen uden tvivl ikke være den samme, men det ville også være noget andet - et pusleri hvor scoren skal optimeres - man kastede sig over.

Min forventning er, at spillet er fiddly - men på den gode måde. På den samme måde, som også Antiquity er det. Men jeg vil meget gerne høre mere, hvis der er nogle, der har erfaringer med Roads & Boats. :)
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Som en lille fodnote tilhører Roads & Boats kategorien af spil, jeg forbinder med forlaget og ikke med designeren... Spillet er designet af Jerome bum-bum... et-eller-andet sammen med ... ??? Og Jerome har jo endda været med til at designe såvel Antiquity og Indonesia og mange flere rigtigt gode spil. Men det er Splotter Spellen, der krediteres i min hjerne.
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Hvor mange har egentlig prøvet dette spil? Jeg har selv de bedste intentioner om snarest at få det prøvet, men det er mit indtryk, at det er få, der reelt har prøvet det, på trods af at det er så højt rangeret, som det er...
frouvne, administrator

Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Et fiddly proces-spil der tager lang tid og ser grimt ud --> ikke et Jens-spil. :D

Der er en grund til at den type spil er så populære på computer: Den kan styre al bogholderiet for en, og kan også få det til at se godt ud.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:Et fiddly proces-spil der tager lang tid og ser grimt ud --> ikke et Jens-spil. :D

Der er en grund til at den type spil er så populære på computer: Den kan styre al bogholderiet for en, og kan også få det til at se godt ud.

Super-professionelt ser det i hvert tilfælde ikke ud! :D Men jeg syntes til gengæld, at det ser meget charmerende ud! Jeg tror også, at jeg i første omgang vil forsøge mig med det som et pusleri. Og så gør det ikke så meget for mig, at det er et proces-spil. En computer kan også slå mig langt hurtigere i skak end de fleste af mine levende modspillere... men derfor vil jeg nu alligevel hellere spille med andre mennesker!
frouvne, administrator

Image
Post Reply