Zooloretto - to personer?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Zooloretto - to personer?

Post by Andrea »

Til dem der har prøvet Zooloretto: fungerer det godt som topersonersspil?
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Re: Zooloretto - to personer?

Post by Larsine »

Vi har spillet Zooloretto flere gange, både som 2, meget som 3, lidt som 4 og endnu ikke som 5 personers spil.

Det viste sig dog at vi i lang tid havde spillet lidt forkert, idet vi troede at vi kun kunne lave en penge aktion for hver gang vognene kørte. Men man kan lave en penge aktion hver gang man har tur.

Jeg synes at det fungere fint som 2 personers spil, endda lidt mere taktisk end som 3 og 4 personers spil. Ulempen er at man ikke kan løbe tør for folde til sine dyr, da man har lige så mange folde (forudsat at man køber de to ekstra man har til rådighed) som der er forskellige typer dyr. Jeg kunne overveje kun at have en ekstra fold til rådighed for hver spiller.

Jeg synes faktisk at man kan tale om at det er et andet spil, lidt ligesom San Juan og Citaleds er væsentlig anderledes med 2 spillere.

Jeg vil til enhver tid gerne spille det som 2 personers spil hvis det bliver foreslået, ligesåvel som et af de deciderede 2 persones spil fra Kosmos eller Memoir'44.

Lars
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Tak for kommentarerne! Jeg pønser lidt på at bruge det som gave på et tidspunkt til et par, vi kender, som vi for nylig gav Lost Cities. De er ikke gamere, men de spiller ind imellem brætspil med os, og da de lige er flyttet sammen, mente vi, at de skulle have et spil i indflytningsgave. Og Lost Cities elskede de, så måske vi skulle vove os ud i at give et spil, de også kan spille med os, når vi besøger dem :?:
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Andrea wrote:Tak for kommentarerne! Jeg pønser lidt på at bruge det som gave på et tidspunkt til et par, vi kender, som vi for nylig gav Lost Cities. De er ikke gamere, men de spiller ind imellem brætspil med os, og da de lige er flyttet sammen, mente vi, at de skulle have et spil i indflytningsgave. Og Lost Cities elskede de, så måske vi skulle vove os ud i at give et spil, de også kan spille med os, når vi besøger dem :?:
Jeg har kun prøvet zooloretto få gange, men det imponerede mig langt fra....
Men som sagt, har kun prøvet det nogle gange, men jeg havde svært ved at synes, at der var så mange valg i spillet.
Og så kom jeg hele tiden til at sammenligne med Coloretto, der går hurtigt og næsten har det samme i sig .... Zooloretto går noget langsommere - når det er sagt, så virker det meget hyggeligt - jeg havde måske bare nogle forkerte forventninger til spillet.
Post Reply