2 personer?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

2 personer?

Post by Brichs »

Min kæreste og jeg er blevet bidt af en gal to-personers-spil hest. Eller noget.
Vi er i hvert fald blevet trætte af at bruge vores aftner foran tv'et eller computeren, og gåture er bare ikke spændende 127-ende gang man går samme sted. Og så er vi begyndt at "brætte".
nu står vi desværre bare i den situation, at vi mangler nye spil at spille - Scrabble og Fjords! er ikke sjovt, når man rammer dag 10 i træk man spiller kun de to spil ;).

Vi har kigget en del på Carcassonne, der rundt omkring på nettet bliver anbefalet til 2 personer, men jeg tænkte: Er der nogen af jer der kan anbefale et spil eller to eller tyve, der er gode til to personer - men som også gerne kan opskaleres og deles med flere venner?
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: 2 personer?

Post by Andrea »

Til kun to personer:
Mr. Jack
Dracula
Druidenwalzer


Til to personer eller flere:
Alhambra (for to personer er der en 'dummy-spiller' med, og det virker fint)
Fury of Dracula
Lord of the Rings (co-op spillet)
Colossal Arena
Louis XIV (dejligt spil, men ret svært at introducere andre for)
Trias
Doom (men så skal man være til plastikfigurer, terninger og spil, der varer min. fire timer)
War of the Ring (men det tager flere timer!)
Duel in the Dark (har dog ikke prøvet med mere end to personer, men man kan købe en udvidelse, der udvider det til fem spillere).
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: 2 personer?

Post by Gunness »

Kun til to:
Yinsh er jo altid godt :)
Hvis det må blive lidt mere langhåret er der et af de mange card driven games, fx 1960 og Twilight Struggle.

Til to eller flere:
Pandemic skalerer rigtig godt, er virkelig sjovt og engagerende og er nemt at lære andre. (2-4)
Blue Moon City er flot og hurtigt spillet. Fungerer udmærket med to og er bedre med flere. (2-4)
Sankt Petersburg er også et godt introspil. Det kan godt være, at det fremstår noget scripted efter mange spil, men indtil da er der mange timers underholdning i det.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: 2 personer?

Post by Kanzler »

Lord of the Rings - Confrontation - mit absolutte yndlings 2-mandspil med varighed på omkring en ½ time

Alternativt Dungeon Twister
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: 2 personer?

Post by Frouvne »

De spil, der umiddelbart falder mig ind og som er blandt de 2 personers spil, vi har haft mest glæde af er:
Yinsh, Hive, Blue Moon, Mr. Jack og Lord of the Rings: The Confrontation.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: 2 personer?

Post by Helle »

Frouvne wrote:De spil, der umiddelbart falder mig ind og som er blandt de 2 personers spil, vi har haft mest glæde af er:
Yinsh, Hive, Blue Moon, Mr. Jack og Lord of the Rings: The Confrontation.
Du glemmer så ganske SCHOTTEN TOTTEN ....
User avatar
Firben
Posts: 8
Joined: Thu May 29, 2008 6:45 pm

Re: 2 personer?

Post by Firben »

Kun til to:
Quarto, Quoridor, Gobblet, Hive, Kahuna, Pentago, Abalone, Carcassonne

Til evt. flere:
Citadels, Railroad Tychoon, 6 nimmt, Blokus

Gik i gang med at fremhæve mine favoriter, men det endte med at jeg var godt i gang med at fremhæve det hele! :oops:
Anyway.. der findes faktisk ret meget!
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: 2 personer?

Post by Brichs »

Tak for alle de gode foreslag. Jeg vil tage kæresten i hånden og kigge lidt på de titler i har nævnt, og se om jeg ikke kan finde dem hos infinity games eller gameslore eller noget (synes Gamesweb er lidt for dyr ift. spil købt i england) - og så evt prøve nogle af spillene på BSW!

Jeg ser altid gerne flere forslag, selvf.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: 2 personer?

Post by Helle »

Brichs wrote:Tak for alle de gode foreslag. Jeg vil tage kæresten i hånden og kigge lidt på de titler i har nævnt, og se om jeg ikke kan finde dem hos infinity games eller gameslore eller noget (synes Gamesweb er lidt for dyr ift. spil købt i england) - og så evt prøve nogle af spillene på BSW!

Jeg ser altid gerne flere forslag, selvf.
Men jeg vil så vove den påstand, at det er endnu billigere at købe spil i Tyskland (og mange spil er efterhånden sproguafhængige - desuden er portoen fra Tyskland ofte også billigere og desuden kan du lave en EU overførsel, hvilket ikke er særligt dyrt).... der er vist lavet en række anbefalinger andet steds på siden - der er også billigere steder i DK end Gamesweb - du kan prøve boardgamer.dk ....
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: 2 personer?

Post by Gunness »

Mange af de tyske shops har også spil med engelsk tekst. Tror bestemt det er billigere end i UK.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: 2 personer?

Post by Andrea »

Helle wrote: Men jeg vil så vove den påstand, at det er endnu billigere at købe spil i Tyskland (og mange spil er efterhånden sproguafhængige - desuden er portoen fra Tyskland ofte også billigere og desuden kan du lave en EU overførsel, hvilket ikke er særligt dyrt).... der er vist lavet en række anbefalinger andet steds på siden - der er også billigere steder i DK end Gamesweb - du kan prøve boardgamer.dk ....
Eller Fantask - de er også flinke til at bestille spil hjem.

Men ellers vil jeg anbefale Milan Spiele, som jeg har handlet gennem flere gange, og de har også et ganske godt udvalg af spil på engelsk.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: 2 personer?

Post by Helle »

Andrea wrote:
Helle wrote: Men jeg vil så vove den påstand, at det er endnu billigere at købe spil i Tyskland (og mange spil er efterhånden sproguafhængige - desuden er portoen fra Tyskland ofte også billigere og desuden kan du lave en EU overførsel, hvilket ikke er særligt dyrt).... der er vist lavet en række anbefalinger andet steds på siden - der er også billigere steder i DK end Gamesweb - du kan prøve boardgamer.dk ....
Eller Fantask - de er også flinke til at bestille spil hjem.

Men ellers vil jeg anbefale Milan Spiele, som jeg har handlet gennem flere gange, og de har også et ganske godt udvalg af spil på engelsk.
Men er portoen hos Milan ikke meget høj????
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: 2 personer?

Post by Gunness »

Jo, Milan er forfærdeligt dyrt - hellere all-games.de eller AbZurKasse.de
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: 2 personer?

Post by Andrea »

Helle wrote: Men er portoen hos Milan ikke meget høj????
Den er steget for nylig, men den bliver til gengæld mindre, hvis man køber for højere beløb (hvilket jo let kan friste ;)).
Personligt irriterer det mig en hel del, at portoen stiger hos Gameslore for hvert spil, man smider oveni - det mindsker lysten til at købe lidt ekstra med (og de har ellers en del gode spil på lager).

All-games har jeg kigget på, men deres udvalg matcher slet ikke de spil, jeg søger, så pt. er Milan Spiele den bedste løsning for mit vedkommende... og der kan man jo også gå flere sammen om at købe, så man ikke selv er 'tvunget' til at købe en milliard spil for at spare lidt porto ;)
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Re: 2 personer?

Post by Drix »

Jeg lavede lige et hurtigt opslag for dig hos Infinity Games UK.

Alhambra £21.89
Blue Moon City £18.19
Citadels (+ Dark City) £13.99
Dracula £13.59
Lord of the Rings - Confrontation (DeLuxe) £22.79
Mr. Jack £21.99
Skt. Petersburg £21.99

Så umgefähr 200,- kr. pr. spil.......det er helt ok

Og så bør jeg vel nævne Attika også...som jeg købte til den nette sum af £30 incl. porto for et par måneder siden samme sted.
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
Post Reply