Hvem er du?

Velkomst til nye brugere.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by Frouvne »

Og så skriver du andetsteds: "Håber mine ringe og ydmyg input kan komme andre brætspillere til glæde."! Jeg har på fornemmelsen, at de ikke behøver at blive så ringe endda! (Bare for at blive i de samme under-drivende vendinger som dig selv!) Dejligt at se dig også i denne sammenhæng! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Firben
Posts: 8
Joined: Thu May 29, 2008 6:45 pm

Re: Hvem er du?

Post by Firben »

Hej...
Jeg ville lige bruge mit første indlæg, til at presenter migselv..
Efter at have læst et eller andet sted her i forumet at man ikke har noget imod andre spilbutikker her inde, måtte jeg jo lige træde frem i lyset ;-)
Mit navn er Steph, og jeg bestyre den Games (gamesweb.dk) der er i Århus.
Dermed er brætspil en stor del af min hverdag, men nok på en lidt anden måde en de fleste her inde..
I bund og grund glæder jeg mig til en masse informative, hyggelige og sjove samtale med jer alle sammen.. :mrgreen:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by Frouvne »

Velkommen til, Steph! Dejligt med nye ansigter. Vi andre vil også se frem til informative, hyggelige og sjove samtaler med dig! :)

Ja, det er helt fint at komme ud af busken selvom man også kan have lidt mere kommercielle interesser på spil. Vi henstiller dog stadig til at rent kommercielle ytringer forbliver i det under-fora der hedder: Indkøb, udsalg og tilbud i øvrigt.
frouvne, administrator

Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by larkin »

Hej alle.

Jeg må også hellere lave en lille intro af mig selv.
I barndommen ELSKEDE jeg at spille Ave caesarafrikas stjerne, Den fortryllede labyrint, Matador, Fuldrigger,Derby og Finans. Jeg spillede til brædderne var tyndslidte og/eller samtlige af spillebrikkerne var forsvundet.

Senere skiftede jeg barndommens spil ud med Risk, Backgammon og diverse trivia-spil. De seneste år har spilleriet mere eller mindre været stillestående. I stedet har jeg rejst, uddannet mig, haft utallige odd-jobs og spillet en masse musik (trommer).

Pt er jeg i færd med at skrive mit kandidatspeciale i litteraturvidenskab moderne litteraturteori, retorik og kommunikation.
Når man skriver speciale, får man et overdrevet behov for adspredelser og overspringshandlinger, og derfor hev jeg en dag det gamle Riskspil ud af skabet og udfordrede kæresten og samboen.

Siden er det gået hurtigt og husstanden har samlet et mindre spildepot bestående af El grande, Memoir 44, Britannia, Inkognito, Tigris og Euphrates, Carcassonne, Family business, Risk og Risk AD 2210

Samlingen er broget, og jeg nyder at spille det hele. Samtidigt synes jeg, at det er rart at have forskellige spil til forskellige lejligheder.

Jeg har aldrig fulgt med på spilmarkedet, hvorfor jeg til tider har svært ved at navigere rundt i den enorme jungle, jeg til min store fryd har opdaget, der eksisterer af spændende brætspil. Men derfor er det netop ekstrafedt, at dette forum eksisterer. Jeg har allerede mødt et par af medlemmerne i forbindelse med nogle uovertrufne handler (tak for det) og glæder mig til at møde flere.

Jeg glæder mig også til at få mere indsigt og nye inputs og ideer til spil, der skal prøves.

Hej Hej
Last edited by larkin on Fri May 30, 2008 3:18 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvem er du?

Post by Gunness »

Hej Larkin,
velkommen til! Jeg er sikker på, at du nok skal få inspiration her, hvis det er det, du leder efter :D

Samtidig er sitet noget mere begrænset - og derfor også overskueligt - end BGG. God fornøjelse.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by larkin »

Gunness wrote:Hej Larkin,
velkommen til! Jeg er sikker på, at du nok skal få inspiration her, hvis det er det, du leder efter :D

Samtidig er sitet noget mere begrænset - og derfor også overskueligt - end BGG. God fornøjelse.

Ja netop - Jeg kigger selvfølgelig også på BGG i ny og næ, men det er nu dejligt, med en overskuelig og mere lokal version. (...en anden ulempe ved BGG er, at man konstant bliver mindet om, hvor billige spil er i USA.....suk)

Tak for velkomsten i øvrigt
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by Frouvne »

Først og fremmest: Velkommen til! Håber, at du må finde dig godt til rette! :)
larkin wrote:[...]Siden er det gået hurtigt og husstanden har samlet et mindre spildepot bestående af El grande, Memoir 44, Britannia, Inkognito, Tigris og Euphrates, Carcassonne, Family business, Risk og Risk AD 2210 [...]
Øjensynligt er du jo allerede godt på vej... men der er mange gode overraskelser i vente! :D
larkin wrote:[...]Jeg glæder mig også til at få mere indsigt og nye inputs og ideer til spil, der skal prøves. [...]
Lige præcis disse ting, tror jeg, at brugerne her på forum kan være behjælpelige med! 8) Bemærk i den forbindelse de forskellige arrangementer, der løbende vil dukke op, hvor man er meget velkommen til at deltage!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Firben
Posts: 8
Joined: Thu May 29, 2008 6:45 pm

Re: Hvem er du?

Post by Firben »

Frouvne wrote:Ja, det er helt fint at komme ud af busken selvom man også kan have lidt mere kommercielle interesser på spil. Vi henstiller dog stadig til at rent kommercielle ytringer forbliver i det under-fora der hedder: Indkøb, udsalg og tilbud i øvrigt.
Det er hermed skrevet bag øret.. ;-)
Selv om jeg tvivler på at der kommer særligt meget af den slags lige til at starte med.. (måske.. ) :-P
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvem er du?

Post by Brichs »

Hej med jer alle

Jeg er en glad, frisk fyr på små 21 somre (og så skal jeg nok prøve at holde mig fra at lyde som en dating-annonce i resten af indlægget...)

Jeg bor, ligesom Stony, i Ballerup, hvor jeg tilbringer min tid sammen med min kæreste. Jeg er et af de heldige mennesker, der også har en klæreste der elsker brætspil, så det er super hyggeligt. Resten af dagen bruger jeg som kundeservicemedarbejder hos Post Danmark.

Jeg har i mange år ikke spillet et eneste brætspil, men fik på en hyttetur genoplivet lysten med nogle gode spil som Junta og Settlers. De seneste par år har jeg så langsomt skruet op for lysten, og er nu selv begyndt at købe en masse nye spil - min lange tid hvor jeg ikke har spillet har dog gjort, at jeg er langt udenfor hvad der er nyt og hipt indenfor spil, så er langt bagud, og bliver glad hver gang jeg oplever en ny "klassikker", der så bliver spillet til ukendelighed.

Jeg går for tiden og arbejder på mit helt eget spil (som så mange andre sikkert også gør), og håber at denne gang er det projektet jeg får fuldført.

Jeg har så siddet og ledt lidt efter ligesindede danskere (ud over dem i min vennekreds), og da jeg faldt over forummet her var jeg helt sikkert interesseret. Efter at have stalket jer et par dage (muhaha!) er det så tid til at blive en aktiv del af forummet.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by Helle »

Brichs wrote:Hej med jer alle

Jeg er en glad, frisk fyr på små 21 somre (og så skal jeg nok prøve at holde mig fra at lyde som en dating-annonce i resten af indlægget...)

Jeg bor, ligesom Stony, i Ballerup, hvor jeg tilbringer min tid sammen med min kæreste. Jeg er et af de heldige mennesker, der også har en klæreste der elsker brætspil, så det er super hyggeligt. Resten af dagen bruger jeg som kundeservicemedarbejder hos Post Danmark.

Jeg har i mange år ikke spillet et eneste brætspil, men fik på en hyttetur genoplivet lysten med nogle gode spil som Junta og Settlers. De seneste par år har jeg så langsomt skruet op for lysten, og er nu selv begyndt at købe en masse nye spil - min lange tid hvor jeg ikke har spillet har dog gjort, at jeg er langt udenfor hvad der er nyt og hipt indenfor spil, så er langt bagud, og bliver glad hver gang jeg oplever en ny "klassikker", der så bliver spillet til ukendelighed.

Jeg går for tiden og arbejder på mit helt eget spil (som så mange andre sikkert også gør), og håber at denne gang er det projektet jeg får fuldført.

Jeg har så siddet og ledt lidt efter ligesindede danskere (ud over dem i min vennekreds), og da jeg faldt over forummet her var jeg helt sikkert interesseret. Efter at have stalket jer et par dage (muhaha!) er det så tid til at blive en aktiv del af forummet.
Det lyder dejligt - vi har jo lige spillet i Valby, så det missede du, men ellers vil der med mellemrum være personer, der laver arrangementer eller mødes og spiller .... og aktive brugere på selve forum brugere er naturligvis også meget velkomne :wink:
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvem er du?

Post by Brichs »

Helle wrote: Det lyder dejligt - vi har jo lige spillet i Valby, så det missede du, men ellers vil der med mellemrum være personer, der laver arrangementer eller mødes og spiller .... og aktive brugere på selve forum brugere er naturligvis også meget velkomne :wink:
Ja, læste godt lige lidt om jeres Stonycon-ting. Bittert at den blev misset - tror ellers jeg kender en god gang folk der ville ELSKE den. Men, der er jo altid viking-con!
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvem er du?

Post by Frouvne »

Brichs wrote:
Helle wrote: Det lyder dejligt - vi har jo lige spillet i Valby, så det missede du, men ellers vil der med mellemrum være personer, der laver arrangementer eller mødes og spiller .... og aktive brugere på selve forum brugere er naturligvis også meget velkomne :wink:
Ja, læste godt lige lidt om jeres Stonycon-ting. Bittert at den blev misset - tror ellers jeg kender en god gang folk der ville ELSKE den. Men, der er jo altid viking-con!
Der skal nok komme arrangementer før Viking-Con... så det er bare med at følge med under overskrifterne Arrangementer og Spillevenner! :)

Og naturligvis et velkommen til! Håber, du får lyst til at blande dig såvel online som til arrangementerne! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re:

Post by Helle »

Helle wrote:Spillede en del spil som barn - og har som voksen genfundet spillene :D
Hjælper med mellemrum til i den kommercielle del af GermanGames - da jeg er gift med Allan :D

[...]

Er mor til Severin, hvis forhold til brætspil ikke er helt afklaret :!: :?:

Er stadig :cry: studerende, men afslutter forhåbentlig snart mit speciale og bliver cand.scient.soc. Hører ikke til blandt IT folket - men er meget glad for kvantitative metoder :wink:
Gosh .... Mon nogle af os bør få opdateret vores "hvem vi er" en smule?????

Altså ....

Stadig gift med Allan, og stadig mor til Severin, der spiller mere ... men faktisk ikke er særligt vild med børnespil - relativt abstrakte spil har i højere grad hans interesse....

Heldigvis hverken spilsælgende eller studerende længere - da de to jo i høj grad hang sammen!
Blev lykkeligvis færdig med eksamen, og har job på SFI.

Er stadig primært til de spil, der kan spilles på 1-2 timer. Vil i højere grad gerne dyrke deduktionsspillene, men synes ikke, at der er så mange af dem af virkelig god kvalitet (måske har jeg bare ikke fundet dem endnu?). Ellers så står jeg nok lidt i et vadested, når det kommer til spil - jeg ved ikke helt, hvad det egentlig er, der definerer de gode spiloplevelser, og hvilke karakteristika de spil har, hvor jeg synes, at det er sjovest ....
Last edited by Helle on Sat Jun 21, 2008 9:20 am, edited 1 time in total.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Re:

Post by Andrea »

Helle wrote:
Helle wrote:Spillede en del spil som barn - og har som voksen genfundet spillene :D
Hjælper med mellemrum til i den kommercielle del af GermanGames - da jeg er gift med Allan :D

Er mest til de lidt kortere spil blandt andet af praktiske grunde :wink: men også fordi der faktisk findes en del gode spiloplevelser, som kan opnås på 1-2 timer. Blandt mine klare favoritter er Zendo og Yinsh, men skulle jeg nævne en designer bliver det Knizia, selvom han altså ikke har designet nogle af før-nævnte.

Er mor til Severin, hvis forhold til brætspil ikke er helt afklaret :!: :?:

Er stadig :cry: studerende, men afslutter forhåbentlig snart mit speciale og bliver cand.scient.soc. Hører ikke til blandt IT folket - men er meget glad for kvantitative metoder :wink:
Gosh .... Mon nogle af os bør få opdateret vores "hvem vi er" en smule?????
Hvem er du da mere mor til?

*dukker sig* :P
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Re:

Post by Helle »

Andrea wrote:
Helle wrote:
Helle wrote:Spillede en del spil som barn - og har som voksen genfundet spillene :D
Hjælper med mellemrum til i den kommercielle del af GermanGames - da jeg er gift med Allan :D

Er mest til de lidt kortere spil blandt andet af praktiske grunde :wink: men også fordi der faktisk findes en del gode spiloplevelser, som kan opnås på 1-2 timer. Blandt mine klare favoritter er Zendo og Yinsh, men skulle jeg nævne en designer bliver det Knizia, selvom han altså ikke har designet nogle af før-nævnte.

Er mor til Severin, hvis forhold til brætspil ikke er helt afklaret :!: :?:

Er stadig :cry: studerende, men afslutter forhåbentlig snart mit speciale og bliver cand.scient.soc. Hører ikke til blandt IT folket - men er meget glad for kvantitative metoder :wink:
Gosh .... Mon nogle af os bør få opdateret vores "hvem vi er" en smule?????
Hvem er du da mere mor til?

*dukker sig* :P
Tja, det kan man da aldrig vide ....
Er din profil måske overhovedet særlig opdateret ....?
Post Reply