Jeg savner en taske der egner sig til at transportere spil i vandret stilling. Jeg vil gerne høre om nogen har eller har set sådan en taske, eller om nogen har ideer til design af en sådan. Jeg forestiller mig at sy en indkøbsnetlignende taske med spilpassende grundflade, fire sider og to hanke.
Med venlig hilsen Mette
Spiltransport
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Re: Spiltransport
Noget af det bedste jeg har set er nogle af de store duffelbags man kan købe i f.eks. Stadium. Her er et eksempel fra deres hjemmeside.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Jeg sørger for at pakke alle mine spil, således at de kan tåle at blive vendt rundt.
Det betyder ofte at jeg smider den indbyggede plastikbakke ud, til fordel for backup-æsker. Så kan man holde tingene adskilt, det er nemt at sortere, og nemt at stille op. F.eks. skal jeg i Ave Caesar blot stikke hver spiller en æske, og så har de alt hvad de skal bruge.
Det eneste spil jeg endnu ikke har gjort det med, er mit Colloseum.
På den måde kan jeg pakke spillene i hvad der nu en gang passer bedst.
Lars
Det betyder ofte at jeg smider den indbyggede plastikbakke ud, til fordel for backup-æsker. Så kan man holde tingene adskilt, det er nemt at sortere, og nemt at stille op. F.eks. skal jeg i Ave Caesar blot stikke hver spiller en æske, og så har de alt hvad de skal bruge.
Det eneste spil jeg endnu ikke har gjort det med, er mit Colloseum.
På den måde kan jeg pakke spillene i hvad der nu en gang passer bedst.
Lars
- larkin
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Yes, det kan jeg støtte op om..... Jeg har også en lignende på 60 liter, og den kan der være en del spil i....Jens_Hoppe wrote:Noget af det bedste jeg har set er nogle af de store duffelbags man kan købe i f.eks. Stadium.
Men altså en fræk figursyet mulepose i et slidstærkt materiale ville da være toppen..... go for it
-
- 1000+ indlæg
Sabol Designs laver tasker til figurfolket. Og godt nok kan taskerne ikke bruges til bræstpil, men den ideelle løsning ligger nok designmæssigt deropad.
Det vil sige:
Det vil sige:
- Grundflade i bunden som er fast
Fladeareal i bunden mindst på størrelse med en Fantasy Flight Coffin Size kasse. (der findes vist ingen større?)
Tilhørende skumindlæg til forskellige kombinationer af æsker, så de ligger let i spænd
Lynlås i omvendt U form, så man kan åbne helt ned til bunden og beskue de medbragte titler, uden at skulle pakke det hele ud
Lommer på ydersiden til løsdele såsom terninger, papir, blyant, evt. snacks
German Games logo på alle sider (selv tak Allan)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
- ozimek
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Jeg ved ikke om de findes herhjemme, men jeg har set pizza-cykel-bude med nogle smarte tasker (rygsække), når jeg har været i Polen med jobbet.
Det smarte er, at bunden er fast, og sidder mere eller mindre vandret hele tiden, så fyldet ikke løber af pizzaerne (eller brikkerne vælter rundt).
Hvis du ikke har behov for at cykle med spillene, kunne en almindelig "pizza delivery bag" måske være løsningen. Se evt. de første hits på http://www.google.dk/search?hl=en&q=piz ... +bag&meta=.
Har du nogle spil, som ikke kan pakkes i lynlåsposer eller "småtingsæsker" som Larsine foreslår? Det virker umiddelbart som den bedste løsning.
Det smarte er, at bunden er fast, og sidder mere eller mindre vandret hele tiden, så fyldet ikke løber af pizzaerne (eller brikkerne vælter rundt).
Hvis du ikke har behov for at cykle med spillene, kunne en almindelig "pizza delivery bag" måske være løsningen. Se evt. de første hits på http://www.google.dk/search?hl=en&q=piz ... +bag&meta=.
Har du nogle spil, som ikke kan pakkes i lynlåsposer eller "småtingsæsker" som Larsine foreslår? Det virker umiddelbart som den bedste løsning.