Jeg har lige købt Arkham Horror og alle de extra kasser m.m. Men efter havde læst regler igemmen for grundspillet er par ting som jeg gerne vil være 100 % sikker på. Før jeg add regler fra de andre kasser.
1 Kan der være 2 gate til samme Orther World ?
2 Hvis ja til nummer 1. Når man lukker en gate skal man jo fjerne de monster som passe til den gate hvad nu hvis der stadig en gate mere til samme orther world ?
3. Monster som kommer i spil via Headlins blive i spiller ikke ?
4a. Encounters de monster som kommer frem via dette skal fjerne igen. Hvornår ?
4b. Hvis nu der er 2 spiller på et område skal begge "klar" monster før det fjernes ?
5. Nogel som har list over Ancient One fra nem til svær fx stå der i regler at yig er nemst andet stå der ikke her i starten så vi ikke starte med de vilde monster ))
6. Nogel som ved hvor man kan få en god kasse til alle kort m.m. Så det nemt at sætte fra gang til gang.
7. Nogel ting som man skal husk som regler forklar lidt mærklig og måske kan nemt misforståes
8. Passe på sit spil. Jeg har cover til de normal kort hvad med de små kort og monster kort og selv spille pladen nogel ider
Nogel som har msn som lyst til at chat om dette spil er min mj @ edf.dk
9. Kan monster ud over dem som flyer kommer fra og til "extra baner" til selv main city og tilbage ?
Ser frem til en masse god svar.
Arkham Horror Lidt hjælp
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Re: Arkham Horror Lidt hjælp
Jeg prøver lige, om jeg kan hjælpe... 

Og rigtig god fornøjelse!

Ja, de kan godt være i spil på samme tid.Elkoremarr wrote: 1 Kan der være 2 gate til samme Orther World ?
Så er den stadig på brættet, indtil nogen 'løser' den.2 Hvis ja til nummer 1. Når man lukker en gate skal man jo fjerne de monster som passe til den gate hvad nu hvis der stadig en gate mere til samme orther world ?
... æh... kan du komme med et eksempel? (aka skrive teksten fra et kort, hvor du har oplevet det)3. Monster som kommer i spil via Headlins blive i spiller ikke ?
4a. Encounters de monster som kommer frem via dette skal fjerne igen. Hvornår ?
Niks, det skal kun slås ihjel én gang - hvis den spiller, der har tur først, ikke vil kæmpe med monstret, må vedkommende forsøge at evade monstret, når personen vil væk fra området.4b. Hvis nu der er 2 spiller på et område skal begge "klar" monster før det fjernes ?
Desværre ikke - prøv evt. at kigge på Boardgamegeek. Undgå dog Cthulhu - han er den værste.5. Nogel som har list over Ancient One fra nem til svær fx stå der i regler at yig er nemst andet stå der ikke her i starten så vi ikke starte med de vilde monster ))
Desværre ikke, men jeg har flere gange savlet over denne juvel6. Nogel som ved hvor man kan få en god kasse til alle kort m.m. Så det nemt at sætte fra gang til gang.

Og rigtig god fornøjelse!
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Re: Arkham Horror Lidt hjælp
Og tjek i øvrigt Fantasy Flight Games' hjemmeside - der er nogle artikler, du muligvis vil finde interessante