Tilvænning

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Tilvænning

Post by Helle »

Jeg har et problem - jeg har simpelthen gennemgået en ufrivillig brætspilsafvænning henover forår og sommer og kan konstatere, at jeg ikke længere er afhængig ...

Nu ved jeg ikke rigtigt - om jeg skal lade det være sådan, eller om jeg skal i gang med en langsom tilvænning igen ...

Og i så fald ... hvordan griber man lettest en tilvænning an, så man ikke risikerer at få et frafald med svære konsekvenser og traumer til følge ... hvor tit skal man starte op, og hvilken genre, hvor lang tid, og hvor stor kompleksitet ????

:D
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion

Re: Tilvænning

Post by akwlinka »

Helle wrote:Jeg har et problem - jeg har simpelthen gennemgået en ufrivillig brætspilsafvænning henover forår og sommer og kan konstatere, at jeg ikke længere er afhængig ...

Nu ved jeg ikke rigtigt - om jeg skal lade det være sådan, eller om jeg skal i gang med en langsom tilvænning igen ...

Og i så fald ... hvordan griber man lettest en tilvænning an, så man ikke risikerer at få et frafald med svære konsekvenser og traumer til følge ... hvor tit skal man starte op, og hvilken genre, hvor lang tid, og hvor stor kompleksitet ????

:D
Bare op på hesten igen. Så tit og så meget du lyster.
Håber også selv på at kunne sætte frekvensen op her i vinterhalvåret.

Du kan jo starte med Consim på søndag
Næste weekend er der så Viking-Con
1½ uger senere er der Essen.
Og så er den måned gået.
Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Aha, men der er lige nu ingen trang, der driver værket ... besynderlig oplevelse.
Jeg vil tænke over din meget voldsomme lige på og hårdt strategi :wink:
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Jeg tror du har været syg. Når man er syg kan man jo finde på de mest mærkelige ting.

Jeg er enig med Annemette, du skal bare i gang igen, og det kan kun gå for langsomt.

Lars
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Jeg synes istedet du skal gøre noget helt andet. Personligt har jeg enormt DÅRLIGE erfaringer med at få mig en ny hobby hver gang... men sjovt er det da :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

En ny hobby - det var da en idé ... vil overveje strikning ...
Tihi...

Eller blomsterbinding!
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Helle wrote:En ny hobby - det var da en idé ... vil overveje strikning ...
Tihi...

Eller blomsterbinding!
Nej nej nej!! Du har helt misforstået.. du skal glemme alt om brætspil, og istedet kaste dig over ANDRE spil og lege.. Nu ville være et fremragende tidspunkt at beslutte sig for at table-top wargames lige er noget for dig. Så kan du opbygge en samling af miniaturer som du aldrig får malet. Umiddelbart efter at du indser at du nok aldrig får dem malet færdig, så falder du over rollespil, som så også skal prøves (det kommer nok tidsmæssigt til at falde fint sammen med at knægten kan være med). Så du køber en serie bøger, og tilhørende udstyr og bruger mængder af tid på at studere diverse websites med information.
Når så du (på grund af arbejde) bliver forhindret i at forberede til dine rollespilsaftener, så falder de jo nødvendigvis sammen, og du er derfor frit stillet til at tage dig af din nye lege-hobby: Konstruktion af det bedst mulige udstyr til Severin som har taget Live Rollespil til sig.
Jeg vil tro at du kan nå at lære at producere både ringbrynjer og læderrustninger, samt diverse former for bue-konstruktion inden knægten vokser fra både udrustningen og legen, hvorefter du (mens du lægger sværd og bue væk), falder over en gammel æske med Gipf.
Lather, Rinse, Repeat... du kan nu forelske dig i brætspil igen, og se bare hvor mange fine spil du er "gået glip af" de sidste par år.. du må hellere få bestilt et par stykker :)

(disclaimer: ovenstående har ingen hold i virkeligheden, og ethvert sammenfald med virkelige personer, både levende og døde har intet på sig.. iSÆR ikke på mig)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Helle wrote:En ny hobby - det var da en idé ... vil overveje strikning ...
Næsten rigtigt... Det staves "streaking".
Sidst spillet:
Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Helle »

Og apropos Claus' forslag, det kunne da være, at jeg skulle til at genoptage gamle sager ... Knipling måske .... Der skal man virkelig tøjre sin utålmodighed, når tråden knækker igen og igen ... altså god terapeutisk træning.

Nej, har faktisk klaret hele to brætspil ... Epic duals med min søn og Set Cubed med gemalen ... og prøvede faktisk at lokke min mand til at spille i går, men det lykkedes så ikke.
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion

Post by akwlinka »

godt gået.

baby steps, baby steps... :D
Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Helle. Løsningen er, at du skal besøge mig i Roskilde. Snarest muligt.
Beklager, men der er ingen vej udenom.

... indtil da er netsapiens' og Stonys forslag udmærkede.
Post Reply