Ang. rollespil, så bliver jeg overrasket hvis ikke D&D 4. udgave vinder. Tommy har før på RPGforum.dk udtalt sig om at D&D står for ca. 90% af alt deres rollespilssalg. Så alene antallet af spillere der kun spille D&D betyder at det er meget svært for de andre rollespil at gøre sig gældende. D&D har vundet alle de andre år, og det gør det såmænd også i år.
Lars
Vær med til at kåre årets spil
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Re: Vær med til at kåre årets spil
Så er den pris vel endnu mindre interessant? Jeg vil gerne råbe i kor med et par af de øvrige kommentarer. Jeg synes ikke det er interessant, hvilket spil der nu igen-igen skal kåres til årets spil. Jeg er langt mere interesseret i hvad der er den største/bedste nyhed. Problemet ved en brugerafstemning er så, at langt de fleste der stemmer, har kun prøvet et par stykker af de valgmuligheder der er.Larsine wrote:Ang. rollespil, så bliver jeg overrasket hvis ikke D&D 4. udgave vinder. Tommy har før på RPGforum.dk udtalt sig om at D&D står for ca. 90% af alt deres rollespilssalg. Så alene antallet af spillere der kun spille D&D betyder at det er meget svært for de andre rollespil at gøre sig gældende. D&D har vundet alle de andre år, og det gør det såmænd også i år.
Lars
Sidst spillet:

- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 712 times
- Been thanked: 839 times
Det er bestemt et reelt problem, men det er jo ikke anderledes end ved stort set alle andre brugerstyrede afstemninger (årets bog/cd/restaurant/café etc.) Folk kan ikke nå at prøve alt, og derfor stemmer de på det, de kender - dvs. ofte det mest populære, men ikke nødvendigvis "det bedste". Det kan man næppe undgå.Stony wrote:Problemet ved en brugerafstemning er så, at langt de fleste der stemmer, har kun prøvet et par stykker af de valgmuligheder der er.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Nu skal afstemningen jo heller ikke tages for mere end det er... lidt sjov og ballade
D&D ligger helt sikkert lunt i svinget, men på den anden side er den nye udgave jo stadig meget ny, og mange folk er skeptiske. Måske alternativet Pathfinder kan finde flere stemmer, hvem ved. Der er typsik også nogle af de mest populære indie-rollespil der klarer sig godt i vores afstemning.
At der er mange spil man ikke har prøvet er, uungåeligt. Det er ligesom at kåre årets bedste film. Er der virkelig nogen der har set ALLE film der bliver lavet i løbet af et år? Nej, man satser nok på at hvis der er noget virkelig hot, så får man nok et tip om det. Så jeg ser det ikke som det store problem.

D&D ligger helt sikkert lunt i svinget, men på den anden side er den nye udgave jo stadig meget ny, og mange folk er skeptiske. Måske alternativet Pathfinder kan finde flere stemmer, hvem ved. Der er typsik også nogle af de mest populære indie-rollespil der klarer sig godt i vores afstemning.
At der er mange spil man ikke har prøvet er, uungåeligt. Det er ligesom at kåre årets bedste film. Er der virkelig nogen der har set ALLE film der bliver lavet i løbet af et år? Nej, man satser nok på at hvis der er noget virkelig hot, så får man nok et tip om det. Så jeg ser det ikke som det store problem.