Chicago Express / Wabash Cannonball - 26/11-2008

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Jespen
100+ indlæg
100+ indlæg
Been thanked: 1 time

Chicago Express / Wabash Cannonball - 26/11-2008

Post by Jespen »

Nu da Queen har valgt at give Wabash Cannonball et tiltrængt facelift og udgive det som Chicago Express, bliver det pludselig lidt mere interessant for en Bits Whore Extraordinaire som mig (tital stjålet fra stormseeker75). Jeg må indrømme, at jeg aldrig kunne finde på at købe Winsome versionen, men Queen versionen ser nu rimelig gennemført ud, og jeg overvejer nu kraftigt, om jeg skal investere i spillet.

Hidtil har spillet fået mange rosende ord med på vejen, men måske primært fra en lille lukket fanskare. Jeg kan se på BGG at enkelte herinde har spillet spillet (man kan dog ikke se hvilken version) og ville derfor lige høre, om der er nogen, der har lyst til at give spillet et par ord med på vejen?

Såvel positive som negative kommentarer er velkomne, dog ser jeg helst at kommentarer ang. Bohrer/Wallace farcen udelades. :)
Senest spillet:
Image
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World

Re: Chicago Express / Wabash Cannonball - 26/11-2008

Post by MesterLars »

Jeg har desværre ikke prøvet det, så kan ikke hjælpe så meget der.
Men spillet ligger også øverst på min wanted-liste. Så jeg er også nysgerrig.

Kan se på BGG at Stony og Gunness er lidt forbeholdne, men Frouvne er til gengæld helt oppe og ringe, så ville være spændende at høre :)
Image
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion

Post by akwlinka »

CE er det samme som WBC bortset fra to meget små ændringer.

Man runder altid op, også efter man når til Chicago, og der er en anden måde man vælger startspiller på. Så vidt jeg husker.

Det er et godt spil, uanset om man spiller WBC eller CE, men det er selvfølgelig flottere komponenter i CE, men togene er desværre lidt for store til felterne, især når der skal stå flere tog i samme felt.
Nå! man kan ikke få alt, og CE er da bedre end ikke at have nogle af spillene.
Last edited by akwlinka on Sat Nov 29, 2008 2:56 pm, edited 1 time in total.
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

MesterLars wrote:[...] Kan se på BGG at Stony og Gunness er lidt forbeholdne, men Frouvne er til gengæld helt oppe og ringe, så ville være spændende at høre :)
Jeg har udelukkende erfaringer med Wabash Cannonball. Umiddelbart ser den nye udgave fra Queen Games naturligvis mere indbydende ud... men det gamle design var funktionelt og ikke mindst meget overskueligt. Jeg har ikke stort at tilføje til de ting, jeg tidligere har skrevet om Wabash Cannonball. Jeg har fået spillet spillet alt for lidt, men vil til enhver tid med glæde hive det frem. Det er et af de spil, jeg stadig er mest nysgerrig på at udforske. Jeg er stadig dybt imponeret over, hvor dybt et spil det er lykkedes at konstruere, når det samtidig skal kunne afvikles på ca. en time. Det ser stadig ud til, at der er en rig variation af strategier og valgene er ikke uinteressante. Dog skal man være opmærksom på, at det er et udpræget gamer game og at det sikkert ikke vil være særlig fornøjeligt at spille, hvis man ikke er nogenlunde på niveau. Men i mine øjne absolut en perle, der er værd at samle op. 8)
frouvne, administrator

Image
Post Reply