Spilbutik i Sorø?!?!

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Post Reply
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Spilbutik i Sorø?!?!

Post by Larsine »

Ja den er såmænd god nok. Lille Sorø har fået sin helt egne spilbutik. Den lokale Bøger og Papir butik, Svegård, mente ikke at de havde plads til at behandle spillen ordentlig i deres bog butik, og har derfor valgt at åbne en selvstændig butik, hvor der kun er spil og relaterede genstande.

Men når det så er sagt, så skuffer udvalget slemt. Det var primært spil fra Tactics og Dan-spil de havde, og mange af dem i den aboslut lettere ende. F.eks. tror jeg de havde alle Tactics Top Trumph spil (4-kort, som de gamle bil-kort), men ikke nogle af deres mere interessante spil som Aqua Romanum og Elasund.

De havde også udviddelsen til Ringenes Herre Risk, men ikke grundspillet. Ligesom de havde Historiske Scenarier til Settlers, men ikke noget Settlers spil.

Jeg så faktisk kun en enkelt ting som jeg kunne overveje at købe, og det var Animal Express, som endda var på tilbud til kr. 50,-. Men selvom det er sjovt, så vil det nok alligevel ikke blive spillet tit nok til at det vil være et fornuftigt køb.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre, for jeg har jo lyst til at støtte lokale initiativer som dette, men det viser sig jo nok desværre ikke at vare ved med den måde de bahandler spillene på.

Jeg ønsker dem alt held og lykke, men frygter at det kun varer kort tid.

Lars
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2978
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 222 times
Been thanked: 1 time

Re: Spilbutik i Sorø?!?!

Post by Kanzler »

Egentlig synd, for idéen er jo god nok, men det virker desværre ikke som om at forhandleren har undersøgt markedet særlig godt. Jeg tror det bliver en dyr fornøjelse for ham. Man håber selvfølgelig det bedste og det kan da også være at vi bare er for pessimistiske, men så meget salg kan en masse dårlige spil vel ikke give...?
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Spilbutik i Sorø?!?!

Post by Mik »

Larsine wrote:Men når det så er sagt, så skuffer udvalget slemt. Det var primært spil fra Tactics og Dan-spil de havde, og mange af dem i den aboslut lettere ende. F.eks. tror jeg de havde alle Tactics Top Trumph spil (4-kort, som de gamle bil-kort), men ikke nogle af deres mere interessante spil som Aqua Romanum og Elasund.
Virker på mig som om de netop har sat ind i hvad der sælges.
4-kort spil er langt den bedst sælgende spiltype overhovedet. Alle de større Europæiske spilproducenter udgiver i dusinvis af nye serier om året - hver.

En fornuftig sælger skaffer det hjem som kunderne efterspørger - og man må formode at de også solgte spil i boghandelen før de åbnede den nye butik.
Image
Post Reply