Hvordan går det med at få prøvet alle de højst ratede spil?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Hvordan går det med at få prøvet alle de højst ratede spil?

Post by Stony »

Vi snakkede i en anden tråd for et års tid siden om nytårs-forsæt. Der var en del der satte sig mål for hvor mange af de højst ratede spil de ville nå at prøve i det nye år.

Efter et godt år, med forholdsvis mange spil (jeg er forlængst nået forbi min målsætning omkring 200 spil), er jeg oppe på at eje (eller tidligere at have været ejer af) 41 af de spil der pt. står på BGG's top 50.

Det er så ikke alle jeg har prøvet, og nogle spil har jeg prøvet, men aldrig ejet. Så statistikken for spil jeg har prøvet er "kun" 39 ud af de 50.

Der må være basis for forbedring i det kommende år. :D
Sidst spillet:
Image
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion

Re: Hvordan går det med at få prøvet alle de højst ratede spil?

Post by akwlinka »

Jeg har ikke lavet nytårforsæt men min statistik siger

Spil i top 50 jeg ejer: 34
Spil i top 50 jeg har spillet: 31

Og da en forbavsende stor del af spillene er Krigsspil, så synes jeg ikke det er så ringe endda.

Jeg ved at jeg aldrig kommer til at spille f.eks. Upfront, Squadleader og C&C spil, mens jeg kunne forundres over at Age of Discovery ikke har gæstet mit spillebord.
Image
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Been thanked: 1 time

Post by jondifool »

jeg er på 25 jeg har spillet, heraf 20 der er eller har været i skabet. Og umiddelbart har jeg det også sådan at der er en del jeg ikke behøver at prøve.

Faktisk glæder jeg en del mere til at få stiftet bekendskab med spillene jeg mangler fra listen mellem 50 og 100.
Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Jep - jeg skulle bl.a. prøve 5 spil mere fra top50, som jeg endnu ikke havde prøvet - og det nåede jeg for flere måneder siden :)

Pt. har jeg prøvet 25 af spillene på top50.
Af de resterende af der mindst ti spil, jeg ikke forventer - eller ligefrem nægter - at få spillet på noget tidspunkt.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 923 times

Post by Frouvne »

Jeg havde ikke nytårsforsætter i den retning... Status er, at vi har omkring 33 af spillene i top 50 og har haft en tre stykker mere. P.t. er der flere af spillene, jeg kunne finde på at skille mig af med. Til gengæld findes der i hvert tilfælde et top 50 spil, der står højt på min ønskeliste. Jeg har spillet 42 af spillene i top 50 - flere af dem har jeg ikke behov for at spille igen. :)
frouvne, administrator

Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Det var nu heller ikke mit nytårsforsæt, men derfor kunne jeg da ikke lade være med at checke.

Jeg ejer 10 af top 50 spillene, et af dem har jeg dog aldrig prøvet at spille (E&T).
Jeg har prøvet 15 af top 50 spillene, 4 af dem kommer jeg nok aldrig til at spille igen.

Af de resterend er der ikke spil som jeg føler at jeg absolut skal prøve.

Lars
Post Reply