Hjælp - jeg har en formue i skabet !

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg

Hjælp - jeg har en formue i skabet !

Post by stoffer »

.. af gammel warhammer og warhammer 40k. Jeg har gået mine figurer igennem, og vil nemlig mægtig gerne til at spille igen (specielt efter "FAP" hjalp mig med at male mine figurer).

Hvis nogen af jer er eksperter på området (jeg har nemlig aldrig rigtig spillet, kun malet), kan i så ikke nogenlunde fortælle mig hvad jeg kan få ud af følgende figurer, og hvor jeg skal starte?

Alt er af "gamle" modeller

* Tyranid Battleforce (ikke samlet, ikke malet)

* 1 Spawn of Chaos
* 1 boks Chaos Death Guard Plague Marines (ikke samlet, ikke malet)
* 1 boks Chaos Death (med store guns :)) - samlet og malet
* 1 Predator modded til chaos
* ~50 nurgle marines + devastators
* 10-12 chaos.. dem der med vingerne i hovedet
* Space Marine Terminators - Death Wing
* ~20 helt-støbte imperials, morter / minigun
* 5-6 x Wolfguards
* 2 x Land raiders, heraf 1 modded til chaos
* 3 x Space Marine bikes (1 modded til chaos)
* 1 x Chaos "Cyrrus" ?
* 2 x chaos despoilers (de store lede terminators)
* 10-12 Nurlings (3-4 standere)
* 10-12 Plaguebearers
* 6-7 orcs
* 1 x orc vehicle, ladvogns-ting
* 5-6 Space Marine Terminators
* 20-30 regulære space marines
* 10-15 heavy gun space marines

* Bits & pieces svarende til ~20 hele figurer af uspecificeret oprindelse

* Imperial kanon
* Imperial regiment med 20-30 mænd
* 10 Chaos Warriors
* 10 Chaos beastmen
* 1 boxsæt warhammer fantasy

* Warhammer 40k epic - 3 hele boxset, herunder første og anden version samt Wahammer 40k epic titans sættet

Derudover: Ufattelig mange utællelige figurer, som jeg ikke helt har 100% kendskab til endnu hvad er for nogen og hvad de kan.

- er der nogen der har en ide om hvorvidt jeg burde kunne lave en hær ud af noget af alt det der?
:::...---== Bananlikør ==--...:::
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Smut ind i Arena en tirsdag aften efter kl. 18.
Der er 40K nørder der kan hjælpe dig i stor stil.

Ikke alene kan de fortælle dig hvad du har, hvordan hæren kan se ud, og hvad du mangler at købe, de kan garanteret også hjælpe dig med modstandere.

Jeg kommer lige derinde fra, men spiller dog ikke selv 40K, og har ikke gjort det i snart 10 år. Men kig ind forbi. De er så vidt jeg forstår altid glad for flere mennesker at spille med og mod.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by stoffer »

Joke: Mange tak, men af forskellige grunde, er jeg på ragnerok siden :)

Jeg er mest bange for hvad de vil sige jeg skal købe ekstra. Det er jo det de gør. Sælger ting. Og hvis der er noget Games Workshop kan, så er det at sælge (eller at gøre det købte ubrugeligt, og dermed gøre det nødvendigt at købe mere).

Og jeg er også bange for at den der WYSIWYG regel jeg har hørt så meget om, skal blive normal. Specielt hvis det er rigtig strengt, f.eks. at figuren skal have de granater på sig, som man har købt til ham. Av av.

Men jo, hvis jeg ikke finder på en eller anden smart finte, så vil jeg bevæge mig ind på Arenas domæne og bede om lidt kyndig hjælp - jeg så dog helst at jeg fik noget uforpligtende her på forum :)

Er der forøvrigt snakket om hvorvidt nogen der er nogen her på forummet der spiller tabletop spil?
:::...---== Bananlikør ==--...:::
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Hvis du kommer efter 18 er butikken lukket, og det er klubben emperor's finest der holder til, og de har ingen interesse i at sælge dig noget som helst :)

OM de har Wysiwyg regler når de spiller aner jeg ikke. Men det er altså ikke butikken jeg rådede dig til at besøge, de har bare lokalerne hvor spillerne holder til tirsdag aften.

Alternativt, så post på http://www.powerfist.dk forum... der er også GW spillere ud over det hele.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
ard

Re: Hjælp - jeg har en formue i skabet !

Post by ard »

Hej

Det er efterhånden mange år siden jeg spillede Epic, men vil meget gerne prøve igen. Det døde efter armageddon reglerne og jeg vil også helst spille efter de gamle regler eller NetEpic reglerne. Vi kan godt tage et prøvespil når jeg engang får tid(læses når konen og ungen tillader det).
Jeg har en stor Imperial Guard, Space marine og Tech marine hær.
Små Eldar, Ork og Chaos hære.

Mvh. Alex
Post Reply