Vi fik hevet Puerto Rico frem til et tre personers spil i går. Et stort set ubrugt eksemplar - i modsætning til mit eget nu noget slidte.
Jeg forsøgte mig med en ren factory strategi, men det var ikke effektivt nok spillet - jeg producerede for mange penge og for lidt bygninger, jeg skulle nok have skiftet over til point indskrabning noget før, men blev grådig. Samtidig købte jeg Office, som jeg egentlig kun fik brugt én gang. Det var ikke optimalt. Så Andreas vandt på at producere majs til den store guldmedalje. Otto fik lov til at passe isenglagt barn og forsøge at genhuske spillet - ikke nogen nem opgave. Så vi endte med: 64 (A), 48 (J) og 38 (O). Men det var et godt hurtigt spil på omkring en times tid.
Hvad har du spillet i dag? Januar 2009
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2009
Jeg fik streget endnu et spil fra listen over spil jeg skal have prøvet i 2009. Denne gang gik det ud over Twilight Struggle. Det var et okay spil. Jeg kan dog ikke få øje på det der har skubbet spillet så langt op ad BGG's hitliste. Det er et spil jeg gerne prøver igen, men det fik mig ikke til at sidde med armene over hovedet i begejstring.
Ud fra Gunnes' beskrivelse om at 1960 er i samme boldgade, men med et knapt så inspirerende tema, har jeg ganske enkelt fjernet spillet fra listen over spil jeg skal have prøvet i år.
Bagefter blev det til en hurtig gang Ra. Et af de få ikke-abstrakte spil, hvor temaet er så ufattelig tynd og påklistret, men jeg alligevel synes godt om.
Ud fra Gunnes' beskrivelse om at 1960 er i samme boldgade, men med et knapt så inspirerende tema, har jeg ganske enkelt fjernet spillet fra listen over spil jeg skal have prøvet i år.
Bagefter blev det til en hurtig gang Ra. Et af de få ikke-abstrakte spil, hvor temaet er så ufattelig tynd og påklistret, men jeg alligevel synes godt om.
Sidst spillet:

- Taibi
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Ark Nova
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 105 times
Tak til Lars for de mange spændende forslag.
Vi fik spillet et hurtigt spil Carcassonne - The Discovery her til aften, dejligt at få spil på bordet igen. Sløve var vi i sidste uge...

Vi fik spillet et hurtigt spil Carcassonne - The Discovery her til aften, dejligt at få spil på bordet igen. Sløve var vi i sidste uge...

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Her i eftermiddags spillede Lilli, Larna og jeg Colosseum.
Igen fik jeg brugt lidt for mange penge da jeg forsøgte at byde de andre op, men endte med at de stoppede før jeg gjorde.
Alligevel fik jeg det til at passe nogenlunde. Jeg startede med at lave Tribute to Munos og fik en sidste plads, hvilket betød at jeg fik lov til at stjæle fra Larna. Henefter lavede jeg Cavalry of Spartacus hvor jeg vandt runden. Jeg købte Ponierne fra Epona som jeg vandt endnu en gang med. Jeg sluttede af med at lave Circus Maximus to gange. I sidste omgang scorede den 94 point.
Lilli startede med Race of Janus, hvorefter hun skiftede boldgade til Drama Ultima, Bachus og Nymferne, og sluttede af med Isis Smider Kludene (Isis' Revealed Secrets). Desværre nåede hun ikke op på mere end 90 point.
Larna startede med at lave Naumachia (det store søslag), men hun havde ingen både så det var ikkee så imponerende. Alligevel vandt hun første runde. Herefter skiftede hun også boldgade og begynde at samle på løver. Hun lavede Venatio, udviddede et par omgange og sluttede af med Safari Optimus Maximus og sidste De Legendariske Løvejægere. Desværre kom hun kun op på 85 point.
Endnu en sejr i Colosseum var hjemme.
Lars
Igen fik jeg brugt lidt for mange penge da jeg forsøgte at byde de andre op, men endte med at de stoppede før jeg gjorde.
Alligevel fik jeg det til at passe nogenlunde. Jeg startede med at lave Tribute to Munos og fik en sidste plads, hvilket betød at jeg fik lov til at stjæle fra Larna. Henefter lavede jeg Cavalry of Spartacus hvor jeg vandt runden. Jeg købte Ponierne fra Epona som jeg vandt endnu en gang med. Jeg sluttede af med at lave Circus Maximus to gange. I sidste omgang scorede den 94 point.
Lilli startede med Race of Janus, hvorefter hun skiftede boldgade til Drama Ultima, Bachus og Nymferne, og sluttede af med Isis Smider Kludene (Isis' Revealed Secrets). Desværre nåede hun ikke op på mere end 90 point.
Larna startede med at lave Naumachia (det store søslag), men hun havde ingen både så det var ikkee så imponerende. Alligevel vandt hun første runde. Herefter skiftede hun også boldgade og begynde at samle på løver. Hun lavede Venatio, udviddede et par omgange og sluttede af med Safari Optimus Maximus og sidste De Legendariske Løvejægere. Desværre kom hun kun op på 85 point.
Endnu en sejr i Colosseum var hjemme.
Lars
Et spil Steel Driver tre personer. Det var rigeligt spændende, med onde auktioner, blokerede baner og desperate dollarbud. Vi sluttede 1250, 1500 og 1600 - og det føltes meget tæt.
Jesper Rugård Jensen
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 924 times
Dagen bød på mulighed for at afprøve M:tG endnu en gang. Vi startede blødt ud med Jace-decket mod Going Rogue tema-decket. Det førte til to overbevisende nederlag til Jace. Herefter prøvede vi at sætte Chandra op imod Going Rogue for at se om det med en hastighed der bedre matchede Going Rogue havde bedre muligheder for at vinde over spillet. Det blev et tættere opløb, men endnu en gang løb Going Rogue af med sejren. Så blev der konstrueret det deck, der skulle kunne matche Going Rogue dels i hastighed og dels ved at angribe og stække sort mana og sorte creatures. Det virkede efter hensigten og hvert deck vandt to spil. Vi sluttede dagen af med at udfordre det nye deck dels mod Chandra og dels mod et gammelt grønt deck, vi for nyligt erhvervede os. Chandra tabte men det grønne deck vandt til gengæld en overbevisende sejr, da det hurtigt fik reduceret modspillerens liv imens det selv hurtigt sted til 27 liv. 9 spil M:tG blev det til og det var endnu en gang en fornøjelse! 

frouvne, administrator

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Dagen i dag har været fyldt med Ikea, Grand Prix Gymnastik og Melodi Grand Prix. Alligevel blev det til flere spil.
Først 3 spil Igel Ärgern mod Larna. Larna startede med at lammetæve mig i det første spil, men jeg vandt de to næste, dog ikke lige så overbevisende.
Min svoger kom og vi fik spillet to spil Memoir'44. Vi var nået til Scenarie 8: Operation Cobra. Jeg startede som Allieret og havde store problemer. Man har masser af kampvogne, men de duer bare ikke på en bane fyldt med stendiger. Tyskerne førte hele spillet, og første til sidst kom de allierede op på siden af dem, men runden efter var det hele for sent og tyskerne vandt 5-4.
Som tysker gik det heldigvis bedre. Tyskerne førte 3-0 før de allierede fik et eneste point. Derefter blev det dog 4-3 og 4-4. Jeg bestemte mig for at satse alt, og angreb selvom det betød at jeg ville stå fuldstændig åben. Det lykkedes ikke for mig at få et point, og nu var det de allieredes tur til at tage pointet fra mig. Det lykkedes dog heller ikke, og sådan blev det ved i 3 omgange, inden det endeligt lykkedes for mig at udrydde 2 allierede enheder, så jeg vandt 6-4.
Efter aftensmad spillede Michael, Larna og jeg Dominion. Vi trak et sæt hvor der kun var kingdom kort til 4 og 5 penge. Inden vi fik set os om havde Larna købt de første 4 provinser. Det var tydeligt at vi ikke kunne indhente hende, så kampen gik på ikke at blive sidst. Da vi var færdige havde jeg 23 point, Michael havde 24 og Larna havde 42. Godt gået...
Lars
Først 3 spil Igel Ärgern mod Larna. Larna startede med at lammetæve mig i det første spil, men jeg vandt de to næste, dog ikke lige så overbevisende.
Min svoger kom og vi fik spillet to spil Memoir'44. Vi var nået til Scenarie 8: Operation Cobra. Jeg startede som Allieret og havde store problemer. Man har masser af kampvogne, men de duer bare ikke på en bane fyldt med stendiger. Tyskerne førte hele spillet, og første til sidst kom de allierede op på siden af dem, men runden efter var det hele for sent og tyskerne vandt 5-4.
Som tysker gik det heldigvis bedre. Tyskerne førte 3-0 før de allierede fik et eneste point. Derefter blev det dog 4-3 og 4-4. Jeg bestemte mig for at satse alt, og angreb selvom det betød at jeg ville stå fuldstændig åben. Det lykkedes ikke for mig at få et point, og nu var det de allieredes tur til at tage pointet fra mig. Det lykkedes dog heller ikke, og sådan blev det ved i 3 omgange, inden det endeligt lykkedes for mig at udrydde 2 allierede enheder, så jeg vandt 6-4.
Efter aftensmad spillede Michael, Larna og jeg Dominion. Vi trak et sæt hvor der kun var kingdom kort til 4 og 5 penge. Inden vi fik set os om havde Larna købt de første 4 provinser. Det var tydeligt at vi ikke kunne indhente hende, så kampen gik på ikke at blive sidst. Da vi var færdige havde jeg 23 point, Michael havde 24 og Larna havde 42. Godt gået...
Lars
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Et enkelt spil flower power er det blevet til i dag .... det var ikke meget, men lige hvad hovedet kunne holde til ...
- Robert
- 1000+ indlæg
- Been thanked: 2 times
Consim dag i dag - Det blev til 1x Tsuro, 1 x Puerto Rico og 2 x Thurn and Taxis
Tsuro var en positiv overraskelse. Short and Sweet.
Puerot Rico var anden gang for mig - det kræver helt klart 2-3 gange mere før den sidder sådan nogenlunde.
Thurn and Taxis var også ganske ineressant. Relativt kort, der sker noget hele tiden og dybere end det ser ud til at være.
Tsuro var en positiv overraskelse. Short and Sweet.
Puerot Rico var anden gang for mig - det kræver helt klart 2-3 gange mere før den sidder sådan nogenlunde.
Thurn and Taxis var også ganske ineressant. Relativt kort, der sker noget hele tiden og dybere end det ser ud til at være.
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Min Consimdag begyndte også med Tsuro (med Robert).
Da han forlod bordet, spillede vi andre 2 løb Powerboats (som jeg havde den glæde at vinde - begge i overlegen stil)
Derefter en gang Haren og Skildpadden med designerens opdaterede regler. Her måtte jeg nøjes med at blive nr. 2 af 6, da Boris tog r.... på os alle.
Red November var endnu et kooperativt spil, og et som jeg absolut ikke behøver at spille igen.
Og endelig Friedemanns Flussfieber, som altid er underholdende.
Alt i alt en hyggelig dag.
Da han forlod bordet, spillede vi andre 2 løb Powerboats (som jeg havde den glæde at vinde - begge i overlegen stil)

Derefter en gang Haren og Skildpadden med designerens opdaterede regler. Her måtte jeg nøjes med at blive nr. 2 af 6, da Boris tog r.... på os alle.

Red November var endnu et kooperativt spil, og et som jeg absolut ikke behøver at spille igen.
Og endelig Friedemanns Flussfieber, som altid er underholdende.
Alt i alt en hyggelig dag.