Jeg pønser på at anskaffe mig et nyt spisestuebord og vil i den forbindelse gerne have et som kan klare, at man smider nogle af de mere pladskrævende brætspil på. For tiden har jeg et godt øje til Ikea's Edefors spisebord (link), men vil meget gerne have et par protips fra det brætspillende folk hvis I har ideer til alternativer.
Hvordan ser jeres "legeplads" ud?
Bordet UNDER brættet...
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Re: Bordet UNDER brættet...
Dit bord ser da udmærket ud.
Selv har jeg to Ikea glas borde, hvor understellet kan vendes 90 grader, således at det ene fungerer som sofabord i det daglige, men kan sættes sammen med det andet når der skal spilles større spil - eller vi er mange.
Bordet er naturligvis ikke i produktion længere...
Selv har jeg to Ikea glas borde, hvor understellet kan vendes 90 grader, således at det ene fungerer som sofabord i det daglige, men kan sættes sammen med det andet når der skal spilles større spil - eller vi er mange.
Bordet er naturligvis ikke i produktion længere...
-
- 1000+ indlæg
Jeg har et Bjursta bord, som jeg er meget glad for. Du har jo selv prøvet at spille på det, så du kender målene. Min favoritting med bordet er at de to ekstra bordplader kan gemmes "inde i" bordet og derfor ikke skal stå bag en dør et sted.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
-
- 500+ indlæg
Tak for svarene.
Jeg har selv kigget på Bjursta og er også i tvivl om jeg ikke burde gå efter den ekstra længde kontra de yderligere 5 cm Edefors har i bredden. Der er jo også en betydelig prisforskel.
Ideen med at sammensætte 2 borde lyder fin, men jeg tror ikke det er en jeg kan efterligne i min nuværende lejlighed. Lyder ellers hyggeligt med en sofabords-løsning (hvis jeg læser dit svar rigtigt).
Jeg har selv kigget på Bjursta og er også i tvivl om jeg ikke burde gå efter den ekstra længde kontra de yderligere 5 cm Edefors har i bredden. Der er jo også en betydelig prisforskel.
Ideen med at sammensætte 2 borde lyder fin, men jeg tror ikke det er en jeg kan efterligne i min nuværende lejlighed. Lyder ellers hyggeligt med en sofabords-løsning (hvis jeg læser dit svar rigtigt).
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
To sofaborde - eller to spiseborde - eller et af hvert.Rune Petersen wrote:Ideen med at sammensætte 2 borde lyder fin, men jeg tror ikke det er en jeg kan efterligne i min nuværende lejlighed. Lyder ellers hyggeligt med en sofabords-løsning (hvis jeg læser dit svar rigtigt).
Og det er uhyre praktisk, da jeg bor i en et-værelses.