Tempus - 3/11-06

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 636 times
Been thanked: 933 times

Tempus - 3/11-06

Post by Frouvne »

Tempus var længe ventet... meget længe! Da jeg først læste reglerne, var jeg meget begejstret og var helt sikker på, at her var et spil for mig! 8)

Så gik der rigtig lang tid - jeg vil tro et års tid - før spillet endelig kom. Og jeg er stadig ikke i tvivl om, at Tempus er et rigtig godt spil og lige noget for mig. Men jeg har endnu ikke spillet det. Og der kommer sikkert til at gå noget tid før det sker.

Der er sikkert mange og gode grunde til, at der kom til at gå så god tid men i en tid, hvor alt skal hypes tror jeg, at det har provokeret mig så meget, at det endelige produkt så ikke bare dukkede op, så vi med selvsyn kunne konstatere om det holdt eller ej. Så lige nu er Tempus lagt på is for mit vedkommende - men jeg skal nok komme over det! 8)

Er det bare mig, der har det sådan eller er du også blevet træt af at vente på Tempus, Sid Meiers Pirates eller noget helt tredje og har fuldkommen mistet lysten, når produktet indfinder sig... hvis det overhovedet gør det?!

Apropos dette med hype kom vi på Essen også til at tale om timingen. Der var i længere tid stort fokus på CzechBoardGames produkter (Graenaland, Through the Ages: A Story of Civilization og Legie)... noget der også resulterede i en udsolgt stand. Men i sidste øjeblik nåede et helt andet spil at snuppe opmærksomheden, nemlig Khronos. Med samme resultat! ( :cry: ) Disse spil havde alle meget høj standard, så der er ingen kritik af spillene - men det er interessant som ganske få spil kan snuppe hele opmærksomheden - jeg tror, at der blev lanceret 450 spil i Essen. Og interessant at se, hvor hurtigt fokus kan flyttes. Jeg havde ikke hørt om spil som Khronos og Space Daler før et par uger før messen.
frouvne, administrator

Image
Post Reply