Europe engulfed

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Europe engulfed

Post by Oseali »

Så, endelig fik jeg mine fingre på Europe Engulfed, valgte i den sidste ende at købe det fra nyt, skulle alligevel have fat i Le Havre på engelsk, så det blev en dyr ordre.

Men kort sagt vil jeg anbefale det spil til folk som er interesseret i area control spil, med WWII som tema. Vi spillede vores første spil her til formiddag, og seks timer senere gav jeg op (1939 kampagnen). Jeg var mest vant til at spille Axis and allies, så var lidt for overagressiv, man har her plads til at tage flere ture hvor man bare producere og kommer i stilling. Så mit angreb på Rusland kom min 3 runder for tidlig, og så i mudder :D Så lærte man da det.

Tror jeg tager et solospil med mig selv, inden jeg prøver igen, jo heller ikke altid man kan finde en modstander som er frisk på 14 timers WWII spil :D
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 924 times

Re: Europe engulfed

Post by Frouvne »

Dejligt at se, at nogle rent faktisk får spillet Europe Engulfed. Jeg var selv så heldig at få det i gave for et par år siden, og det er endnu ikke pakket ud. Med den spilletid er det mest realistiske bud, at det først kommer i spil, når min søn en dag er klar til at blive min spil-makker i den type sammenhænge. Og det varer nok lige et par år endnu og fordrer formentlig en målrettet styring af hans dannelsesmæssige udvikling på den spilmæssige front. Det skal jeg naturligvis gøre mit bedste for vil lykkes! :)
frouvne, administrator

Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Oseali »

Bare et spørgsmål om at få skabt nogle kommende krigsspillere :) Syntes personligt at det var et meget stort skridt fra Axis and allies, nok også mere end jeg først have troet, reglerne for movement og combat er forholdsvis simple, samme med production, men det er alle undtagelser og lande regler som er komplicerede og giver anledning til mange opslag :)
Image
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Post by Robert »

Jeg er ikke en kommende krigsspiller, men en gammel krigsspiller. Jeg kan godt begynde at savle lidt når jeg ser billeder af Europe Engulfed. Jeg har altid haft en svaghed for spillene med træbrikker. Men det er lidt voldsomt at sætte en weekend af i Ålborg til at spille det.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Oseali »

Robert wrote:Jeg er ikke en kommende krigsspiller, men en gammel krigsspiller. Jeg kan godt begynde at savle lidt når jeg ser billeder af Europe Engulfed. Jeg har altid haft en svaghed for spillene med træbrikker. Men det er lidt voldsomt at sætte en weekend af i Ålborg til at spille det.
Hehe, ja det bliver en lang weekend så :) men ja, træbrikkerne og måden men "gemmer" ens styrke på over for modstanderen er ganske genial, man ved ikke om det er en masse 1'er infanteri eller 4'er panzer som står på den anden side :)
Image
Post Reply