Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jesper »

Jeg har holdt en pause med at købe spil (troede jeg), og har så nu talt efter og tror at jeg har fået:
McMulti
Roma (begge brugte på dba og til videresalg)

Steel Driver
After the Flood (Det er meget svært at lade være med at købe Warfroggames synes jeg)

Twilight Struggle
Combat Commander: Miditerannean (GMT har nogle vilde vinterrabatter, når man har købt gennem deres pre-order - 50% rabat)

Blokus - det var på tilbud i bogbutikken...
Jesper Rugård Jensen
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

T2R er nemt at introduceret til andre folk, men alligevel et spil der holder i længden. Vi har T2R Europe, T2R Nordic Countries opg T2R Card Game. De to første holder til en hver tid, medens det tredie minder lidt for meget om Advanced Memory,

God fornøjelse

Lars
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 720 times
Been thanked: 841 times

Post by Gunness »

I går modtog jeg Ca$h 'n Gun$ fra Ab Zur Kasse. Jeg har aldrig prøvet det, men det ser da ganske plat ud på den platte måde, så det skal nok blive testet grundigt i juledagene.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 636 times
Been thanked: 934 times

Post by Frouvne »

Under dagens besøg på Experimentairum tog vi et eksemplar af kortspillet Morf med. Temaet tiltaler mig meget og da det havde fået pæne ord med på vejen i Politiken kunne vi lige overskue investeringen på 44,- Nu må vi så se om det er lykkedes at producere et læringsspil, der er værd at spillet...
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Jeg byttede en bulet-i-fragt udgave af Kingsburg med en brugt udgave af Prophecy.. Nu har jeg snart en hel samling af spil dedikeret til adventure temaet... måske jeg snart skulle prøvet at få spillet et par af dem, så jeg ved om nogen af dem skal beholdes?
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Jeg havde et ærinde i København idag, og sjoskede en tur forbi Fantask. Der stod et eksemplar af Prophecy og gloede på mig. Inden ret længe gloede det op på mig istedet, fra en fin Fantask pose. Nu må jeg så se at få læst regler...
Sidst spillet:
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Fandt et eksemplar af Cluedo Mysterier til en rimelig pris. Det var straks en succes hos familiens yngste!
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Nyeste spil-udvidelse i samlingen er en udvidelse til Sherlock Holmes Consulting Detective nemlig: Adventures by Gaslight. :D
frouvne, administrator

Image
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Jesper »

Interessant.
Jeg fandt "Sherlock Holmes Consulting Detective - The Queens Park Affair" til 100,- i fantask, og bestilt etteren i Canada - det ankom i vinterferien, så nu ejer jeg 1 og 3 og glæder mig til at prøve dem med den engelsk talende del af familien.

Derudover faldt jeg over et supertilbud på airfix robot spil (robogear) i http://www.spiele-offensive.de/ og der fulgte så en gang Downfall of Pompeii med (næsten gratis :-) )

Frouvne wrote:Nyeste spil-udvidelse i samlingen er en udvidelse til Sherlock Holmes Consulting Detective nemlig: Adventures by Gaslight. :D
Jesper Rugård Jensen
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Jeg er bange for at min ambition om at holde spilsamlingen på omkring 100 spil, har lidt et knæk de sidste par dage. På spilfestival købte jeg Tribune, og idag afleverede jeg en ordre til Gameslore på Conan the Boardgame og Lost Cities the Boardgame.

Jeg købte så også Fast Flowing Forest Fellers og Formula D, men det er præmiespil til en af de to spilgrupper jeg deltager i, så det er kun muligvis-måske at de ender med at blive mine egne.
Sidst spillet:
Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Jesper wrote:Jeg fandt "Sherlock Holmes Consulting Detective - The Queens Park Affair" til 100,- i fantask, og bestilt etteren i Canada - det ankom i vinterferien, så nu ejer jeg 1 og 3 og glæder mig til at prøve dem med den engelsk talende del af familien.
Jeg husker Queen's Park Affair som fascinerende, men ekstremt svært! Ikke mindst fordi man, i modsætning til i grundspillet, er under tidspres hvilket medfører at handlingen nemt har det med at løbe fra en. :oops: Mysterierne i grundspillet er lidt mere humane hvad det angår.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World

Post by MesterLars »

Har lige fået Erie Expansion til Chicago Express ind af døren. Den sku gi lidt mere flavor..især når man spiller med mere end 4 spillere..
Købet foregik på en måde fra en svunden tid... jeg sku sende en 10€ seddel til John Bohrers privat-adresse.. og så sendte han expansionen retur.
Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

I går aftes kom mine spil fra Heron Games ind af døren. Jeg havde ellers regnet med at jeg skulle hente dem hos svigermor til påske, Men vi fik besøg fra England, og svigermor havde insisteret på at de tog mine pakker med til Danmark.

Så nu er jeg den lykkelige ejer af:
Aquaretto
Zooloretto XXL
Zooloretto Expansion Pack II (Gorilla expansion)

Jeg glæder mig til engang at afprøve en gigantisk kombination af Zooloretto, Aquaretto og samtlige udviddelser :D

Lars
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Jesper »

Napoleon's Triumph og King of Siam kom ind gennem døren - foranlediget at Simmons' Games havde et tilbud på dem, og jeg har længe gået rundt og set på netop de to.

Derudover har jeg købt et hjemmeproduceret pizzaæskespil Caledea, et udmærket, sjovt og hurtigt, meget abstrakt krigsspil se http://www.caledea.com/
Komponenterne er til at leve med, men spillet er faktisk overraskende godt (efter ét spil)
Jesper Rugård Jensen
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 720 times
Been thanked: 841 times

Post by Gunness »

Du må meget gerne give lidt mere uddybende info om Caledea - jeg har været virkelig tæt på at bestille det, men efter at have læst reglerne ser det stadig lidt vel simpelt ud, og når man så skal give 180 kr. (med porto) for at få sendt en pizzaæske med spillet fra USA....
På den anden side er der tre positive anmeldelser på BGG.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Post Reply