Favoritspil fra A til Z

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Favoritspil fra A til Z

Post by Bugge »

Det kan ikke være rigtigt at Kingmaker ikke er blevet nævnt endnu. Det var et af de klart mest populære spil i 70'erne og 80'erne og jeg spiller det gerne til enhver tid den dag i dag.

Søren
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14635
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 661 times
Contact:

Re: Favoritspil fra A til Z

Post by Frouvne »

Heller ikke jeg har en stærk favorit. Khronos var dog klart et interessant pust... og et spil jeg godt kunne have lyst til at vende tilbage til igen. Kahuna er jeg også sikker på vil komme i brug igen og det er bestemt et dejligt spil.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9181
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Favoritspil fra A til Z

Post by Stony »

Helle wrote:Jeg vil også gætte på, at Stony har lavet en fejl - han ville nok citere 'kortspil' det ville i hvert fald logisk set give mere mening ...
ææææh ja. Det gik vist for stærkt, da jeg klippede det oprindelige indlæg ned til 'kalaha' istedet for 'kortspil'.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9181
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Favoritspil fra A til Z

Post by Stony »

Bugge wrote:Det kan ikke være rigtigt at Kingmaker ikke er blevet nævnt endnu. Det var et af de klart mest populære spil i 70'erne og 80'erne og jeg spiller det gerne til enhver tid den dag i dag.

Søren
Heeeeyyyyyyy. Tæller jeg da slet ikke med?

Bortset fra det, så tror jeg at man skal være en boardgamer "lidt oppe i årene", for at der er en realistisk chance for at man har spillet det.

Måske jeg skulle hive mit eksemplar med på lørdag, så kan du gå igennem reglerne? :P
Sidst spillet:
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Favoritspil fra A til Z

Post by Bugge »

Nu kunne jeg jo komme med noget ordflommeri, om at du skrev at du kun var "fristet" til det, og jeg så sprang ud i det uden skrupler, men sandheden er at jeg overså dit indlæg Stony.

Jeg har selv Kingmaker. Købte det til 80kr som nyt tilbage i 1978. Det var tider. Det er vist kun et klippekort til Movia/DSB der er steget mere. Altså! Du behøves ikke at slæbe dit eksemplar med.

Søren
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3744
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Favoritspil fra A til Z

Post by Jens_Hoppe »

Jeg har altid syntes der var for meget kingmaking i det spil... 8)
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Favoritspil fra A til Z

Post by Bugge »

Og så er der et andet helt suverænt "parodi" spil som jeg gerne vil fremhæve, nemlig Kremlin. For dem af jer der ikke har prøvet det, find en der har spillet og tving personen til at spille det med jer. I vil ikke fortryde det.

Søren
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14635
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 661 times
Contact:

Re: Favoritspil fra A til Z

Post by Frouvne »

Image

Liberté
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9181
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Favoritspil fra A til Z

Post by Stony »

Enig!
Sidst spillet:
Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Favoritspil fra A til Z

Post by qute »

Lord of the Rings. (Med udvidelser)
Okay okay, lidt gammelt og måske ikke det bedste co-op spil, men klart det bedste spil med L :D
Image
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Favoritspil fra A til Z

Post by Black Sea »

Selv om jeg kun har spillet det en enkelt gang må det være Le Havre.

LotR:TC er også super!
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3744
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Favoritspil fra A til Z

Post by Jens_Hoppe »

Le Havre er et glimrende nyt eurogame i den tunge ende. Nok mit yndlingsspil fra sidste Essen so far.

Lexio er et glimrende abstrakt hyggespil, som jeg foretrækker frem for de lignende (mere komplicerede) Tichu og Gang of Four.

Men mit yndlingsspil med 'L' er selvfølgelig et Knizia-spil, og det eneste kooperative spil jeg sådan rigtigt har brudt mig om endnu: Lord of the Rings (gerne med Friends & Foes udvidelsen).
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Favoritspil fra A til Z

Post by Larsine »

Favoritspil med L er:

Lost Cities: Og det på trods af at jeg kun har vundet en enste gang over min kone, og vi har vel spillet det omkring 100 gange. Jeg kan godt vinde over mine børn, og på http://www.myturnyourturn.com, men ikke over min kone. Jeg fatter simpelthen ikke hvad det er der går galt, men det gør det altså alligevel.

Jeg ejer også Liberté, som jeg vandt i Mik's "gæt en brik" konkurrence på Viking-Con for nogle år siden, men det er endnu et af de spil der står uspillet på mine hylder, så om det lever op til mine forventninger må endnu stå hen i det uvisse.

Lars
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Favoritspil fra A til Z

Post by Helle »

Lost cities har vi hygget os en del med, men jeg synes nok ikke helt, at det holder mere....
Men

Le passe trappe er fantastisk


... og så lige med H, jeg synes nok, at der var noget jeg ville huske: Hazienda !!
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Favoritspil fra A til Z

Post by Mik »

Loopin' Louie - verdens sjoveste børnespil!
Lieber Bairisch Sterben
La Vallée des Mammouths
Lancashire Railways - forfaderen til Age of Steam!

Og måske Leader 1 -men jeg har kun spillet det en enkelt gang, så jeg er ikke helt sikker endnu.

Og endelig Lords of Sierra Madre som jeg stadig har højt på min liste på trods at totalt håbløse regler, der gør spillet umuligt at spille...
Image
Post Reply