Galaxy trucker

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Post Reply
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Galaxy trucker

Post by Oseali »

Har længe gået og kigget på det spil hos den lokale spilpusher (webgames og dragonslair i Aalborg) men syntes at pristagget på 750,- DKK var lige en anelse i overkanten. I dag var jeg arbejdsrelateret i Sønderborg, og havde mulighed for at krydse grænsen og komme til Flensborg, hvilket betød et besøg i Gandalph, som jeg har handlet med en del gange tidligere. Der stod Galaxy trucker til 40€, jeg har ikke kigget alt indholdet igennem og sammenlignet det med den engelske version, men det er da en prisforskel som er til at føle.

Så det var bare en heads up, hvis man kigger efter det spil, kan det betale sig at kigge over grænsen efter en tysk udgave (kun lidt kort som er på udenlandsk), for den engelske udgave i UK, løber også let op i 60-65£.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14682
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 475 times
Been thanked: 682 times
Contact:

Re: Galaxy trucker

Post by Frouvne »

Oseali wrote:Har længe gået og kigget på det spil hos den lokale spilpusher (webgames og dragonslair i Aalborg) men syntes at pristagget på 750,- DKK var lige en anelse i overkanten. [...]
Det syntes jeg da er en pæn måde at formulere det på! :D Selv var jeg desværre ikke synderligt imponeret over spillet og så ville man jo nok føle sig dobbelt taget ved næsen med den pris.
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Galaxy trucker

Post by netsapiens »

Frouvne wrote:.. Selv var jeg desværre ikke synderligt imponeret over spillet og så ville man jo nok føle sig dobbelt taget ved næsen med den pris.
tsk tsk Allan.. du spillede det garanteret heller ikke med de udvidede regler, som siger at man skal have en øl i den hånd man ikke tager brikker med, og man må gerne smide sine rumskibs-stumper efter modspillerne når de griner højlydt over ens grumme skæbne :)

Spøg til side, så ER spillet sgu ikke imponerende, men ligesom Ca$h n Gun$ og Cutthroat Caverns, så drejer det sig langt mere om meta-spillet, end om det der fungerer på bordet. Jeg glæder mig til jeg får råd til expansion til det.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Galaxy trucker

Post by Oseali »

Damn to knap så gode anmeldelser, var ellers totalt hyped over spillet :) nå, får mulighed for at spille det i aften, så må jeg selv få et indtryk af spillet. Selvom jeg tror det passer godt til vores normale spillegruppe.
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3963
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 145 times
Been thanked: 138 times

Re: Galaxy trucker

Post by Andrea »

Oseali wrote:Damn to knap så gode anmeldelser, var ellers totalt hyped over spillet :) nå, får mulighed for at spille det i aften, så må jeg selv få et indtryk af spillet. Selvom jeg tror det passer godt til vores normale spillegruppe.
Gemalen og jeg er nu ret glade for spillet, og det har begejstret flere af vores spilvenner. Faktisk spurgte én af dem så sent som i forgårs om jeg ikke kunne skaffe et billigt eksemplar, for han vil godt eje det :)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Galaxy trucker

Post by netsapiens »

Oseali wrote:Damn to knap så gode anmeldelser, var ellers totalt hyped over spillet :) nå, får mulighed for at spille det i aften, så må jeg selv få et indtryk af spillet. Selvom jeg tror det passer godt til vores normale spillegruppe.
Jeg tror du misforstod min "anmeldelse".. jeg synes det er et hylende skægt spil, som jeg nyder at spille. Det er bare ikke på grund af de store strategiske overvejelser, eller spillets indbyggede konflikter og tunge valg... næh, det er fordi det ER bare sjovere at pege fingre og grine af de andres uheld når en timet asteroide blæser en håndfuld astronauter i kredsløb. Mine venner er bare sjove at drille, ligesom de er gode til at drille mig. Og det gør Galaxy Trucker til et godt spil :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Galaxy trucker

Post by Oseali »

ah :) det var godt :) syntes også at reglerne og den måde det er skrevet på er rigtig sjovt. Skal prøve det om et par timer, så det vil jeg se frem til :)
Image
Post Reply