Trias - 9/11-06

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 636 times
Been thanked: 933 times

Trias - 9/11-06

Post by Frouvne »

Ralf Lehmkuhls Trias var et af de spil, der straks fængede min interesse. I bund og grund et abstrakt spil - men alligevel så stærkt et tema, at jeg var solgt... Hver spiller tager vare på en flok dinosaurer, der kæmper for deres overlevelse mens Pangea splittes op og langsomt glider fra hinanden.

Trias viste sig desværre også at være et af de spil, jeg kom skævt ind på. Men da jeg nu har fået opgraderet de kuber, der i den originale udgave repræsenterede dinosaurerne til de små træ-dinosaurer, der siden har taget over, er jeg igen klar til at støve spillet af! :P
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 636 times
Been thanked: 933 times

Post by Frouvne »

Image

Ja, så kan de pastelfarvede kameler fra Through the Desert godt gå hjem og lægge sig... :D

Men en smule misundelig kan man jo så godt bruge på nedenstående egen-produktion... :(

Image

Læs mere om Trias via nedenstående links:

http://www.germangames.dk/Beskrivelser/Trias.htm

http://www.boardgamegeek.com/game/4249
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 189 times
Been thanked: 190 times

Post by Andrea »

Alene temaet gjorde mig interesseret fra start (jeg slugte alt om dinosaurer, da jeg var barn!), og sammenlignet med bl.a. Evo er mit umiddelbare indtryk, at dette spil har den bedste 'historie' (ideen med Pangea, der splittes undervejs i spillet, fænger ret meget).

Ok ok - og de små dinosaurer er også frygtelig nuttede ;)

Det er et spil, som jeg forventer at investere i på et ikke-nærmere-defineret-tidspunkt.
Post Reply