Hvad har du købt / fået / modtaget idag?

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Lokket^H^H^H^H inspireret af Stony's post, bestilte jeg også for godt en uge siden en række spil fra Heron Games. Ordren ankom i morges, og min del omfattede Arkham Horror, Canal Mania, Municipium, og The World Cup Game. Key Harvest var med som freebie (hvad pokker jeg så skal bruge det til. Har jeg ikke solgt et uspillet eksemplar af det en gang allerede?? ;)).

Men ak, nu er jeg igen i en situation hvor jeg har alt for mange nye spil, jeg gerne vil have prøvet. O ve! 8)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Stony »

Jens_Hoppe wrote:Lokket^H^H^H^H inspireret af Stony's post
Jeg lod mig også lokke af mit eget indlæg. Igen. :oops:

Jeg så at de havde fået Turfmaster på lager igen, og jeg har haft et godt øje til luksusudgaven. Nu bestilte jeg den altså. Og så røg der et par ting mere i kurven. For at sikre en freebie naturligvis. Roll through the Ages og AoS expansion Vermont/New Hampshire som skulle være egnet for op mod 8 spillere og med komponenter så det er teknisk muligt at spille 8 spillere.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Stony wrote:
Jens_Hoppe wrote:Lokket^H^H^H^H inspireret af Stony's post
Jeg lod mig også lokke af mit eget indlæg. Igen. :oops:
:lol:
Stony wrote:AoS expansion Vermont/New Hampshire som skulle være egnet for op mod 8 spillere og med komponenter så det er teknisk muligt at spille 8 spillere.
To eksemplarer, altså? Vermont og NH er også blandt de AoS kort jeg virkelig godt kunne tænke mig at prøve (det lykkedes næsten sidste tirsdag ;)) - men i første omgang hver for sig, tror jeg nu nok...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Rune Petersen »

Lige før jeg skulle på arbejde kom pakkeposten med Age of Conan samt en masse andre rare spil, herunder Battlestar Galactica, Blokus Trigon, Starship Catan og Descent: Tomb of Ice. Så skulle underholdningen være hjemme. :)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvad har du købt idag?

Post by netsapiens »

I samme kasse som Runes legetøj kom Battlestar (ikke den som Rune skal have), Lord of the rings Confrontation, Ghost Stories.. især det sidste glæder jeg mig meget til at se om det er børnevenligt. Det er jo rene ikoner og farver, så det burde virke :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

netsapiens wrote:I samme kasse som Runes legetøj kom Battlestar (ikke den som Rune skal have), Lord of the rings Confrontation, Ghost Stories.. især det sidste glæder jeg mig meget til at se om det er børnevenligt. Det er jo rene ikoner og farver, så det burde virke :)
Jeg vil med spænding se frem til at høre om dine erfaringer. Jeg har selv afholdt mig fra at introducere den yngste generation for Ghost Stories, da jeg fandt det væsentligt vanskeligere at gå til end Pandemic. Jeg kan dog godt se dine argumenter for at det skulle være lettilgængeligt og vil da meget gerne høre en solstrålehistorie, der kan få mig til at revidere min første beslutning.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Helle »

Frouvne wrote:
netsapiens wrote:I samme kasse som Runes legetøj kom Battlestar (ikke den som Rune skal have), Lord of the rings Confrontation, Ghost Stories.. især det sidste glæder jeg mig meget til at se om det er børnevenligt. Det er jo rene ikoner og farver, så det burde virke :)
Jeg vil med spænding se frem til at høre om dine erfaringer. Jeg har selv afholdt mig fra at introducere den yngste generation for Ghost Stories, da jeg fandt det væsentligt vanskeligere at gå til end Pandemic. Jeg kan dog godt se dine argumenter for at det skulle være lettilgængeligt og vil da meget gerne høre en solstrålehistorie, der kan få mig til at revidere min første beslutning.
Og dog .... vi har faktisk spillet det en enkelt gang alle sammen .... under streng styring af .... faderen i familien!!!!
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Man skulle tro at jeg havde fået nok nye spil på det sidste, men ikke desto mindre dukkede Spartacus, det nye to-spiller CDG fra Compass Games, op på mit dørtrin i går.

Image

Vi er i Rom i perioden 80-71 BC. Den ene spiller repræsenterer Republikken under benhård ledelse af Sulla, den anden et udvalg af Roms fjender på det tidspunkt: Sertorius i Spanien, kong Mithradates af Pontus, og selvfølgelig også manden der har lagt navn til spillet, Kirk Douglas-lookaliken Spartacus og hans bande af glade gladiatorer. :) For fans af Colleen McCulloughs Masters of Rome romanserie, ligger emnet for dette spil naturligvis lige til højrebenet.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Gunness »

Jeg skal ikke kunne sige, hvordan spillet er, men det er da i alt fald en forside med stil over (minus logoet for neden)! Det er sådan noget, der giver mig lyst til at hive et spil ned fra hylden.
Modsat fx. Image
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Gunness »

Grafikeren, Mark Mahaffey, har i øvrigt en spændende tråd om de spil, han har arbejdet på, lige her
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jens_Hoppe »

Gunness wrote:Grafikeren, Mark Mahaffey, har i øvrigt en spændende tråd om de spil, han har arbejdet på, lige her
Jeg synes Mark Mahaffey er en glimrende grafisk designer, og jeg kan generelt bedre lide hans arbejde end f.eks. Mike Doyles.

Her er en anden geeklist, hvor man kan se de maps han har lavet.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Frouvne »

De gode tilbud fra Heron Games som Stony har refereret til fristede også mig. Jeg holdt mig dog nogenlunde i skindet og nøjedes med at få fingrene i: Canal Mania.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Andrea »

Fordi jeg får sådan nogle anfald af flinkhed, fik jeg i dag hjulpet en række mennesker på Tobicon af med en nogle spil, og jeg kunne derfor slæbe Roll Through the Ages, Maharaja og Thurn & Taxis med hjem. Det var selvfølgelig af ren barmhjertighed og ikke fordi, at jeg elsker at shoppe brætspil... ;) ;)
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Jesper »

*host* jeg faldt også over nogle spil:

Lidt rester fra Cash 'n' Guns Yakuza.
War of the Ring - i en superkvalitet.
(plus en bonuspakke wizard)

Around the World in 80 Days og en lille udvidelse til Puerto Rico.
Andrea wrote:Fordi jeg får sådan nogle anfald af flinkhed, fik jeg i dag hjulpet en række mennesker på Tobicon af med en nogle spil, og jeg kunne derfor slæbe Roll Through the Ages, Maharaja og Thurn & Taxis med hjem. Det var selvfølgelig af ren barmhjertighed og ikke fordi, at jeg elsker at shoppe brætspil... ;) ;)
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du købt idag?

Post by Stony »

Smallworld og One More Barrel blev lige bestilt hos Heron Games. Nu skal jeg bare vente på at det bliver d. 1. april, så de kan blive sendt. (Smallworld forventes først på lager da.)

Jeg skal snart have kigget spilsamlingen igennem. Jeg skal have ryddet lidt ud.
Sidst spillet:
Image
Post Reply