Pre-order games!

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Post Reply
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 239 times
Been thanked: 104 times

Pre-order games!

Post by Taibi »

I min færden på dette forum og BGG har jeg set flere referencer til GMT og andre der laver pre-orders på spil.

Der er jo flere godter i mellem, men jeg har indtil videre været forsigtig med at gå til bordet og bestille.

Er der nogen der kan komme med gode råd, kommentarer?

Jeg tænker især på om der sendes fra USA/ Europa - og heraf flg. told/ moms via PostDK - men alle kommentarer er velkomne.

Tak.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1336
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 3 times
Been thanked: 15 times

Re: Pre-order games!

Post by Bugge »

Taibi wrote:I min færden på dette forum og BGG har jeg set flere referencer til GMT og andre der laver pre-orders på spil.

Der er jo flere godter i mellem, men jeg har indtil videre været forsigtig med at gå til bordet og bestille.

Er der nogen der kan komme med gode råd, kommentarer?

Jeg tænker især på om der sendes fra USA/ Europa - og heraf flg. told/ moms via PostDK - men alle kommentarer er velkomne.

Tak.
Det er muligt at pre-ordre hos Udo Grebe Games i Tyskland f.eks. GMT spil. Der er to fordele ved det. For det første er portoen (relativt) billigere. For det andet slipper du for ToldSkat fnidder fnadret, hvor et godt køb fra det ene sekund til det andet kan blive et lortekøb pga. alle de afgifter kreative pengesugere har fundet på at pålægge det der engang var kendt som service...

Check den gode Udo Ud på,

http://www.ugg.de

Søren
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Pre-order games!

Post by Larsine »

Taibi wrote:Jeg tænker især på om der sendes fra USA/ Europa - og heraf flg. told/ moms via PostDK - men alle kommentarer er velkomne.
Hvis du køber uden for EU, skal du forvente at der kommer told, moms og gebyr på.

Læs mere om det på denne side:

http://www.postdanmark.dk/contentfull.d ... &menufile=

Sidst jeg checkede var der stadig ikke told på bøger og spil, men det kan have ændret sig.

Jeg er holdt op med at købe uden for EU, da det er rigtig surt at en vare til kr. 100 kommer til at koste kr. 285 inden den lander hos dig. Det værste jeg dog har været ude for, var da PostDK åbnede pakken, læste beløbet på fakturen, og lagde portoen (fra konvolutten) oven i, selvom det fremgik af fakturen at der allerede var lagt portoi oven i. Jeg endte altså med at betale moms af portoen to gange.

Så du enden f.eks. med at betale kr. 100 for varen til leverandøren, som så sætter for kr. 20 porto på.

Herefter får du en regning fra PostDK på kr. 185 (gebyr kr. 155, moms kr. 30), og du kan ikke gøre noget ved det. Jeg har haft lange korrespondancer med PostDK, men de er umulige at hugge og stikke i.

Mit bedste råd er derfor at du skal købe inden for EU, eller hos din lokale spilpusher.

Lars
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 239 times
Been thanked: 104 times

Re: Pre-order games!

Post by Taibi »

Det har også været min store anke, nemlig at købe udenfor EU med det bøvl der måtte følge med.

Jeg mener at have læst et sted at nogen (Columbia?) producerer/ sender fra EU?

Er der nogen der kan be-/ afkræfte det?

Tak til Bugge for link, det vil jeg tjekke i aften. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Post Reply