Forhandlerliste

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Forhandlerliste

Post by Gunness »

Forhandleroversigt:

Som forsøg har jeg prøvet at samle information om de forhandlere, der er mest interessante for os danskere. Ud for hver forhandler er angivet:
Fragtpris.
Leverandør, fx GLS eller PostNord
Betalingsmuligheder (Image angiver kreditkort).


Priser kan søges på Brætspilspriser eller Boardgameprices.

Image Danmark:
  • Boardgames-store - 29 kr ved køb under 600 kr., herefter gratis. Image
    Dragons Lair - 67,50 kr./47,50 kr. ved levering til arb.plads. Bankoverførsel/Image
    Fanatic - 67,50 kr. 47,50 kr. ved levering til arb.plads. Bankoverførsel/Image
    Fantask - 40 kr. ved køb under 750 kr., herefter gratis. Image
    Faraos Cigarer25 kr. ved køb under 100 kr. 60 kr. ved køb mellem 100-500 kr., herefter gratis. Image
    Game Night - 34 kr.. GLS, DAO og PostNord. Image
    Games60 kr. ved køb under 600 kr., herefter gratis. Image
    Gunzone - 39 kr. Image
    Hyggeonkel - 25 kr. ? Image
    Kelz0r - 59 kr. ved køb under 975 kr., herefter gratis. Bankoverførsel/Image. (OBS! Kan have lang leveringstid!)
    King Games - ? Image
    Nordisk Spil - 25 kr. ved køb under 600 kr., herefter gratis. Image
    Snydepels - 40/52 kr. Bankoverførsel/Image
    Spilcompagniet - 25 kr. Image
    Vengeful Games - 34,40/40,40 kr. for pakker mellem hhv. 1-5 kg og 5-10 kg med dao365. Image/Mobilepay.
    Webhallen (fysisk butik i Kbh.) - 49/79 kr. Image
Image Tyskland: Image England:
De engelske forhandlere beregner generelt fragt efter vægt og sender via PostNord. Image Sverige:
Image USA
Last edited by Gunness on Sun Jul 14, 2019 9:07 am, edited 69 times in total.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Frouvne »

Super initiativ! Hvis vi andre hjælper lidt til med vores kommentarer til listen, syntes jeg, vi skal give den en mere fremtrædende placering på siden, så vi kan hjælpe andre med at finde frem til forhandlerne.

Spel I Focus var jeg for nyligt på jagt efter et spil fra og endte med at bruge en svensk mellemhandler, da de ikke sender til Danmark. Så de hører nok ikke til på listen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Forhandlerliste

Post by Gunness »

Jeg fjerner Spel med det samme. Jeg tog den mest med, fordi Board Game Prices linkede til dens forgænger, Card Collector.

Evt. kan tråden ophæves til at være sticky?
Der har været et par andre tråde om erfaringer med de enkelte forhandlere, men det kan hurtigt blive "biased". Det ville måske være godt med et par mere eller mindre objektive ord om omfanget af butikkernes udvalg?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Mik »

Din liste er ikke over shippingmetoder er lidt mangelfuld - men det er også en jungle!
Jeg har oplevet at pakker sendt med Royal Mail i England er blevet leveret med at privat pakkefirma i Danmark - og en forespørgsel til PostDanmark afslørede at pakkelevererandøren afhænger af pakkens størrelse. Jeg har dog stadig ikke kunnet finde noget mønster, men:

Tysklands svar på PostDanmark (Deutsche Post) er en del af DHL, og de bruger også PostDanmark indimellem.
Således kan kun roligt skrive "PostDK" efter Milan-Spiele, og fjerne DHL. For pakkerne bliver altså leveret via PostDanmark.

Desuden kan oplyse at Leisure Games benytter GLS.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Forhandlerliste

Post by Gunness »

Ja, det er i sandhed en jungle med leverancerne ;)
GLS - er det lige så jammerligt som DHL og DPD? Dvs. med kropumulige leveringstidpunkter?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Helle »

Gunness wrote:Ja, det er i sandhed en jungle med leverancerne ;)
GLS - er det lige så jammerligt som DHL og DPD? Dvs. med kropumulige leveringstidpunkter?
Værre så vidt jeg ved, da de kun forsøger at levere pakken en gang, derefter skal den vist hentes i Høje Taastrup.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Frouvne »

Gunness wrote:[...] Evt. kan tråden ophæves til at være sticky? [...]
Det er da en start!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Mik »

PDP er værst, efterfulgt af GLS, og DHL er faktisk de 'nemmeste' (selvom det nok ikke er det rette ord i denne sammenhæng). Men de er mest villige til at levere pakken andet steds.

Jeg har det problem at min arbejdsplads ikke vil have private pakker leveret til 700 mennesker - og kan man jo sådan set godt forstå - og de fleste vil kun efterlevere til en arbejdsplads, hvilket i mit tilfælde er umuligt.

Faktisk forstår jeg ikke hvorfor pakkeleverandører tror at folk er hjemme i dagtimerne. Indtil fornylig havde vi næsten fuld beskæftigelse, så det kan da ikke have været mange private mennesker der har været hjemme imellem 8 og 16?
Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Forhandlerliste

Post by Oseali »

Dicebay: http://www.dicebay.co.uk/ de sender med et billig fragtfirma, hvor deres tracking ikke altid fungere, tror jeg maxede ved 25£ fragt for 2 FFG big boxes samt Blackbeard og warrior knights, men man kan løbende følge fragt udviklingen, og få prisen direkte i kr.

Eller er deres pris rigtig fin, og deres udvalg er stort.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Forhandlerliste

Post by Gunness »

Jeg har tilføjet Dicebay.

Mht. transportfirmaer, så må deres "service" være rettet mod firmaer, og privatkunder er vel sagtens tilføjet som en eftertanke. Men elendigt, det er det.

Er der nogen, der har overblik over, hvornår de forskellige transportfirmaer leverer (fx. 8-17, 8-16) og om de er villige til at ændre leveringsadresse? Så kan jeg tilføje informationen til oversigten. Personligt vil jeg fx. gerne undgå at blive jaget til Høje Taastrup (hos GLS).
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Frouvne »

Endnu et par danske sider:

http://djinn.dk/
http://www.kelz0r.dk

Med tiden syntes jeg i øvrigt det kunne være en god idé at udvide denne liste med en liste over adresser på fysiske butikker, der sælger brætspil.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Forhandlerliste

Post by Jens_Hoppe »

Mik wrote:Faktisk forstår jeg ikke hvorfor pakkeleverandører tror at folk er hjemme i dagtimerne. Indtil fornylig havde vi næsten fuld beskæftigelse, så det kan da ikke have været mange private mennesker der har været hjemme imellem 8 og 16?
Det er vel liberaliseringen af pakkeudbringningen herhjemme, vi skal takke for det. Post Danmark havde en infrastruktur (= posthuse) der muliggjorde (relativ) nem udlevering til private, mens alle de andre firmaer der nu om dage prøver at få en bid af kagen er opbygget 100% med henblik på levering til firmaer. Og for firmaer giver "levering på et eller andet tidspunkt mellem 8 og 16" jo perfekt mening. Men som privatperson kunne man selvfølgelig godt ønske sig at sådanne firmaer så kunne tilpasse deres processer til den nye virkelighed...

/Jens - veteran fra talløse ture til forskellige depoter og varehuse i Høje Taastrup, Glostrup, Rødovre mv. :D
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Forhandlerliste

Post by Gunness »

Frouvne wrote:Endnu et par danske sider:

http://djinn.dk/
http://www.kelz0r.dk

Med tiden syntes jeg i øvrigt det kunne være en god idé at udvide denne liste med en liste over adresser på fysiske butikker, der sælger brætspil.
Jeg formoder, at siden som minimum skal sælge forskellige brætspil? Jeg spørger, fordi Kelz0r (qnuzzer til ham, der fandt på navnet) ganske vist har 33 brætspil i deres system, men heraf er 32 div. varianter af Munchkin :)

Update: og Djinn er vist ikke åbnet endnu - de mangler i alt fald at få erstattet deres Lorem ipsum-tekst i "Om os" ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Belgarath
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 91
Joined: Mon Oct 13, 2008 4:49 pm
Favoritspil: Axis & Allies, Blood Bowl +de fleste andre:-)
Location: Aalborg

Re: Forhandlerliste

Post by Belgarath »

Hvad med http://www.asgaard-games.dk/
De er selvfølgelig meget figurbaseret men de sælger nu også en del brætspil og servicen har altid været i top når jeg har handlet med dem.
Fragtpriserne er også ganske fornuftig og falder jo mere man køber for.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 627 times
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Frouvne »

Gunness wrote:
Frouvne wrote:Endnu et par danske sider:

http://djinn.dk/
http://www.kelz0r.dk

Med tiden syntes jeg i øvrigt det kunne være en god idé at udvide denne liste med en liste over adresser på fysiske butikker, der sælger brætspil.
Jeg formoder, at siden som minimum skal sælge forskellige brætspil? Jeg spørger, fordi Kelz0r (qnuzzer til ham, der fandt på navnet) ganske vist har 33 brætspil i deres system, men heraf er 32 div. varianter af Munchkin :)

Update: og Djinn er vist ikke åbnet endnu - de mangler i alt fald at få erstattet deres Lorem ipsum-tekst i "Om os" ;)
Ja, Djinn ser absolut ud til at være under opstart. Til gengæld ser det ud til, at det er et lille men eksklusivt udvalg af brætspil de i hvert tilfælde i første omgang viser frem. Kelz0r sælger godt nok ikke rigtige brætspil, men gør sig til gengæld i CCG og figurspil. Og det kan vel også have interesse for nogen. Jeg er enig i, at der skal være nogle udvælgelseskriterier - men så længe der, som du selv foreslår, vedhæftes listen et par relativt objektive kommentarer, er det måske ingen skade til at medbringe et par lidt mere perifære butikker?!
frouvne, administrator

Image
Post Reply