Forhandlerliste

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
djinnDK
Posts: 1
Joined: Tue May 05, 2009 5:46 pm

Re: Forhandlerliste

Post by djinnDK »

mange tak for linket til min nye shop herinde :)

Ja, djinn.dk er ved at starte op og inden for en uge eller to burde der være masser af liv i shoppen.
Indtil videre har jeg kun fået lagt nogle enkelte spil op - men jeg har adgang til næsten alle spil og de vil langsomt komme op på siden.

Hvis der er noget i leder efter kan i altid sende mig en email på: Janus@lindau.dk, så kommer jeg med en pris osv. til jer.

med venlig hilsen
Janus J Lindau
Djinn.dk
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Forhandlerliste

Post by Oseali »

Spiel-offensive anvender GLS og dicebay anvender DPD

Har lige modtaget en kasse fra begge steder i dag, og må sige at DPD er ubrugeligt, de sender bare et postkort at man skal logge ind på deres side, og så kan man vælge leveringsadresse mellem 8-16.. totalt ubrugeligt, ville ønske jeg kunne hente den istedet.

EDIT: fandt ud af at man kunne hente den istedet, nu sidder jeg så og venter på et opkald at de har fundet min pakke, tja, det kan vel også tage lang tid!
Image
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Forhandlerliste

Post by Aratar »

Magnus-spiele.de sender med UPS. De ringer én op om morgenen, inden de kommer, for at høre, hvordan og hvornår de skal aflevere pakken. Forsendelsen fra Magnus-spiele til Danmark tager kun to arbejdsdage. Prisen er omkring 15 euro for 10 kilo.

Jeg har haft gode erfaringer med thegamesplayer.co.uk
Fragtprisen hos dem er 25 % oveni spilprisen. De sender med PostDk.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Forhandlerliste

Post by Gunness »

Tak for input - jeg retter til så snart som muligt :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Mik »

Aratar wrote:Magnus-spiele.de sender med UPS. De ringer én op om morgenen, inden de kommer, for at høre, hvordan og hvornår de skal aflevere pakken.
Om morgenen?
Det har jeg aldrig oplevet. Muligvis fordi jeg møder på arbejde kl. 8:00.
Men iøvrigt ville det jo være ligegyldigt - medmindre de kan levere sent på eftermiddagen eller om aftenen?
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Mik »

Jens_Hoppe wrote:
Mik wrote:Faktisk forstår jeg ikke hvorfor pakkeleverandører tror at folk er hjemme i dagtimerne. Indtil fornylig havde vi næsten fuld beskæftigelse, så det kan da ikke have været mange private mennesker der har været hjemme imellem 8 og 16?
Det er vel liberaliseringen af pakkeudbringningen herhjemme, vi skal takke for det. Post Danmark havde en infrastruktur (= posthuse) der muliggjorde (relativ) nem udlevering til private, mens alle de andre firmaer der nu om dage prøver at få en bid af kagen er opbygget 100% med henblik på levering til firmaer. Og for firmaer giver "levering på et eller andet tidspunkt mellem 8 og 16" jo perfekt mening. Men som privatperson kunne man selvfølgelig godt ønske sig at sådanne firmaer så kunne tilpasse deres processer til den nye virkelighed...

/Jens - veteran fra talløse ture til forskellige depoter og varehuse i Høje Taastrup, Glostrup, Rødovre mv. :D
Enig. Det var da jeg skulle hente min første pakke i Tåstrup at jeg skiftede holdning til 'liberalisering' i almindelighed og på pakketransportområdet i særdeleshed.

Det er jo nemt nok for folk med bil at køre til diverse industricentre - men på cykel eller med offentlige transportmidler er det en pine! :x

Iøvrigt har PostDanmark overgået sig selv efter liberaliseringen. Før skulle man jo helt ned på posthuset for at hente sin pakke. Nu har de opsat store pakkepostbokse rundt i byen, så man kan hente sin pakke nårsomhelst på døgnet. Ikke at jeg behøver det, da de også har genindført de små postkøbmandsbutikker. Jeg blev noget forbavset da jeg første blev bedt om at hente en pakke i 'Asia Bazar' - men da butikken kun ligger 100 meter væk, er det perfekt. Jeg henter mindst 3 pakker om måneden, så...
Image
rodeo
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 28
Joined: Mon Apr 14, 2008 4:08 pm
Location: København Ø

Re: Forhandlerliste

Post by rodeo »

Fragten til dk hos spiele-offensive falder til 6 euro ved køb for over 40 euro, skulle jeg hilse og sige :)
Finland
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 11
Joined: Tue Sep 18, 2007 8:45 pm

Re: Forhandlerliste

Post by Finland »

Fin liste.
Jeg vil gerne tilføje min foretrukne leverandør:
amazon.de
Forsendelse 6 Euro uanset vægt. Betaling med kreditkort.
Jeg fik sidst leveret fra dem i december, og det kom med Post Danmark, selv om der står DHL på deres hjemmeside.
amazon.de har stort udvalg og fornuftige priser. Ved søgning kommer de somme tider med supplerende tilbud på brugte eksemplarer billigt fra underleverandører. Her koster fragt 3 Euro + 1 Euro pr. kg.
Samtidig kan man bestille tyske, engelske og franske bøger oveni, som så kommer "gratis" med inden for de 6 Euro til forsendelse.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Forhandlerliste

Post by Gunness »

Opdateret :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Forhandlerliste

Post by jondifool »

svenske world of boardgames har lige mailet mig med at deres shipping pris til danmark er 125 svenske kr uanset størrelse!
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Forhandlerliste

Post by Gunness »

Det var da .... smådyrt. Jeg opdaterer listen!
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Mik »

Gunness wrote:Det var da .... smådyrt.
88 kroner er faktisk ikke så galt.
Det koster 189 kr. at sende en pakke på 1 kg til Sverige
og 75 kr. at sende den indenrigs - uden lørdagsomdeling.

Og hvis man samler lidt sammen bliver det endnu billigere.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Forhandlerliste

Post by Sir William »

Ville høre om ikke listen også kunne opdateres med amerikanske netforhandlere især set i lyset af den meget svage dollar og muligheden for at bruge FEdEx.

Min kæreste køber en del varer i USA med FedEx som leverandør, i sommers brugte vi faktor 10 som indikator for den endelige pris som omfatter skat, moms og transport fra dem.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Mik »

Udmærket ide.

Senest har jeg haft stor glæde af http://www.trollandtoad.com som bl.a. har en del billige miniaturer.
Ellers bruger jeg mest http://www.funagain.com og http://www.hobbiesandgames.com, men jeg har aldrig fået noget sendt til Danmark, da jeg selv henter i USA om foråret.
Men begge er ejes af folk jeg personligt kender og stoler på.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Forhandlerliste

Post by Gunness »

Mik wrote:...men jeg har aldrig fået noget sendt til Danmark, da jeg selv henter i USA om foråret.
Det er der da stil over! Jeg får opdateret listen så hurtigt som muligt.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply