Introduktion til Call of Cthulhu LCG fra FFG

Her gives gode råd til hvordan man bedst lærer andre et spil at kende, hvor man kan få informationer, der kan sætte én selv i stand til at lære et spil m.m.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Introduktion til Call of Cthulhu LCG fra FFG

Post by Frouvne »

På Fantasy Flight Games hjemmeside er der nu en fin introduktion til Call of Cthulhu LCG.

http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... p?eidn=600

Hvis der er nogen, der har prøvet spillet kunne det i øvrigt være interessant at høre deres kommentarer til hvordan det fungerer. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Introduktion til Call of Cthulhu LCG fra FFG

Post by Tobias »

Jeg fik prøvet det i fredags og med meget ambivalente følelser.
Jeg elsker tema’et, illustrationerne og er i det hele taget Lovecraft fan.
Men efter 2 spil havde jeg nærmest hovedpine efter brainburner angreb.
Jeg syntes rigtig godt om reglerne som giver langt flere taktiske overvejelser end f. eks Magic the Gatherging (Ved godt, at jeg fik en masse dødsfjender der) men netop dette aspekt gør, at alle udfald statistisk kan udregnes, hvilket trækker tiden voldsomt.
Måske spillede vi det bare for tungt i stedet for at spille det mere ”let” men det skal bestemt prøves igen.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Introduktion til Call of Cthulhu LCG fra FFG

Post by Frouvne »

Har du et første indtryk af om LCG i bund og grund er det samme som en CCG eller om det giver mening at spille spillet med grundsættet (og måske et par sæt kort ekstra)?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Introduktion til Call of Cthulhu LCG fra FFG

Post by Tobias »

Vi spillede med LCG og yderligere havde jeg en del CCG. Kortene er præcis de samme bortset fra bagsiden.
Så med FFG udgaven får du alle faktioner lige til at spille i et starter deck, Cthulhu figurer, forståelige regler og en slags spilleplade.
Køber du CCG får du kortene og skal nok investerer i et par starters for, at få nok til alle faktioner og får nogle gnidret regler (FFG regler kan downloades og bruges).

Det er nok et smagsspørgsmål men som start vil jeg nok anbefale LCG og hvis det fænger kan man købe CCG, som man kan få ret billigt efterhånden. Eller købe LCG boosters, så du er garanteret tema decks.
Nok ikke et brugbart råd men ellers stiller jeg gerne op til et par spil :D
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Introduktion til Call of Cthulhu LCG fra FFG

Post by Frouvne »

Tak for svarene! Noget klogere blev jeg nu af det!
Tobias wrote:[...] Nok ikke et brugbart råd men ellers stiller jeg gerne op til et par spil :D
Fornemt tilbud! Det er helt sikkert et spil, det kunne være interessant at prøve og da det jo er et LCG kunne det i første omgang være fint at prøve en andens eksemplar! :) Det kan jo være, at sommeren byder på en mulighed!
frouvne, administrator

Image
Post Reply