Hvad har du spillet i dag? Maj 2009

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2009

Post by Andrea »

En af vennerne spurgte, om ikke han kunne kigge forbi her til aften - og selvfølgelig kunne han det! Jeg skulle godt nok bruge noget tid på at få syet på en kjole, som jeg skal bruge til bryllup næste weekend, så han og Jens startede med at tage et 'slaw' Spacehulk. Det trak lidt ud, så jeg nåede også et par andre ting, inden jeg kunne være med til at introducere vennen for Roll Through the Ages. Til trods for at han er helt absurd heldig med terninger, så lykkedes det os at tæve ham i to spil - han havde åbenbart nået at få brugt al sit held op i Spacehulk :)
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Ark Nova
Has thanked: 268 times
Been thanked: 105 times

Post by Taibi »

Vivi og jeg fik sluttet måneden af med to nye spil.

Først blev det (i samarbejde med børnene) til et spil Buffy the Vampire Slayer, som er et fedt spil hvis man er fan af serien, men som nok ikke helt har den re-playability som andre i genren har... men skægt var det alligevel... :D

Vi sluttede aftenen af med Colossal Arena - skægt, lidt meget tankevirksomhed, men når det flød var det skægt... anderledes med flere, mere kaotisk tænker vi... men en dejlig måde at slutte måneden af på... :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Vi har tilbragt det meste af dagen nede i haven, og det blev faktisk til et par spil også ....
Dagen begyndte med et kedeligt spil magic oppe, hvorefter vi gik ned og spillede Mr. Jack, HasteBock og Zertz ... dagen sluttede af med at sætte grillen i gang med kylling, snobrød og så liiiige lidt paradisis med hjemmebagt kage til dessert.... suk .... og i morgen er fridagene slut.
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Maj måned blev ikke helt så slem som jeg først troede, 22 spil blev det til, det næst laveste siden jeg begyndte at registrere mine spil.

Torsdag d. 21, fik jeg spillet to spil Memoir'44 med min svoger. Jeg startede med at vinde som allieret, og var også tæte på at vinde som tysker, men pludselig gik jeg i stå, og Michael rykkede stille og roligt frem og vandt spillet.

Onsdag d. 27 blev Carsten introduceret til Ticket to Ride, først i Europa versionen og bagefter i Nordic Countries versionen. Da Carsten tog hjem spillede Eik og jeg et spil Dominion. Bortset fra at jeg vandt Dominion kan jeg ikke huske hvordan de to andre spil gik.

Fredag d. 29 spillede Larna og jeg Aquaretto, med Trains og Three Coworker Tiles udviddelserne. Selvom det gik godt for Larna, gik det dog endnu bedre for mig. Larna fik 39 point, men jeg fik 45 point.

Lørdag d. 30 fik vi besøg af et par venner, som efterhånden selv har fået et par spil ind i deres hjem. De har selv Zug um Zug, så de blev introduceret til Ticket to Ride: Europe. De var enige i at man I europa ikke kan vinde ved at gå efter de lange strækninger, dels da der ikke er så mange af dem, og dels fordi man har stationerne med. Det ende man at vores to gæster lå lige i point, og lige i antallet af billetter, så Jane vandt da hun havde bonusen for den længste strækning. Det brokkede Thomas sig dog over, da jeg ikke havde forklaret kriterierne for tie-break.

Bagefter spillede vi Colosseum, og selvom jeg synes at det gik meget godt, endte det dog med at Lisa vandt en overbevisende sejr.

Flere spil kunen der således ikke klemmes ind i maj måned...

Lars
Post Reply