Thumbs up?

Giv din mening til kende overfor GermanGames.dk og de øvrige brugere.
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Thumbs up?

Post by ozimek »

Der er som på de fleste andre ikke-BGG sites desperat mangel på en thumbs-up-funktion :-)

Nu har jeg så meget forstand på phpBB, men kunne det tænkes at der fantes en form for add-on?
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Thumbs up?

Post by Gunness »

Mangel... og "desperat" mangel endda :) Jeg må tilstå, at jeg ikke lige har savnet funktionaliteten voldsomt herinde. Men jeg har da set en form for belønnings-MOD til phpbb, så det kan lade sig gøre.

Men er det noget, folk vil bruge, så længe der blot er tale om alm. indlæg og ikke f.eks. anmeldelser?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Thumbs up?

Post by Frouvne »

Image

Hm, i virkeligheden er jeg nok lidt skeptisk overfor ideen. Hvad er det for en type adfærd, man i givet fald skulle ønske at regulere? Og kan man ikke lige så godt gøre det ved at skrive et indlæg, der på en eller anden måde giver udtryk for at man sætter pris på et givent indlæg? Alt andet lige vil jeg da hellere have en tilbagemelding, der er formuleret i ord end en Image - og i særdeleshed hellere end en Image. :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Thumbs up?

Post by ozimek »

Gunness wrote: Men er det noget, folk vil bruge, så længe der blot er tale om alm. indlæg og ikke f.eks. anmeldelser?
Det er selvf et meget mindre forum, så det er lidt mere oplagt lige at skrive en kommentar end på BGG. Alligevel rykker det lidt i én for at give nogle indlæg thumbs en gang i mellem.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Thumbs up?

Post by Robert »

Det er een af de der små detaljer, som man kan bruge lang tid på at diskutere og overveje. Hvorfor ikke bare lægge den ind?

Man kan selvfølgelig også gøre som Frouvne: Image
:D
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Thumbs up?

Post by Helle »

Jeg tænker det som interessant i forhold til at sige, her er et interessant indlæg, så hvis man allerede i trådoversigten kunne se, at et indlæg indeholdt noget, som andre havde anbefalet ville det da være interessant.

Jeg synes i hvert fald, at ideen er god - om admin og co-admin synes at det skal indføres må de selv ligge at rode med ....
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Thumbs up?

Post by qute »

Jeg læser bare alt. Så meget er der jo heller ikke.

Men det kan jo indføres. Ville blive ked af hvis thumbs down blev benyttet :(
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Thumbs up?

Post by Mik »

Image
Image
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Thumbs up?

Post by ozimek »

qute wrote:Jeg læser bare alt. Så meget er der jo heller ikke.
Det var lidt det jeg mente med, at det jo er et meget mindre forum. Jeg får godtnok ikke læst alt, men det er ret overskueligt alligevel.
qute wrote: Men det kan jo indføres. Ville blive ked af hvis thumbs down blev benyttet :(
Ja, ingen grund til mere brok end højest nødvendigt :)
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Thumbs up?

Post by Jonezy »

Genopliver lige den her.

Har vi ikke lidt brug for et 'like' system på forummet? Det kunne være med til at motivere folk til at være mere aktive. Nu har jeg flere gange oplevet selv at skrive lange indlæg til forskellige emner uden nogen form for respons. Det er sådant set helt okey, da folk skal gøre hvad de har lyst til, men det gør altså, at der går længere og længere tid imellem, at jeg har lyst til at skrive lange indlæg. Hvis nu man kunne se, hvis folk rent faktisk læste det man skrev og måske endda 'likede' det, så ville jeg få en oplevelse af at der ihvertfald var nogle enkelte, som havde fået noget ud af det, hvilket ville højne moralen til at få skrevet endnu mere.

Jeg har også selv ofte lyst til at 'like' indlæg for at vise at jeg sætter pris på folks skriverier og indtryk omkring brætspil uden at jeg har behov for at skrive noget selv.

Men det er måske bare mig... :)
Image
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Thumbs up?

Post by Neumann »

Kan sådan set godt forstå, hvad du mener, men det betyder nu ikke alverden for mig.

Jeg bidrager selv mest i tråden "hvad har du spillet i dag" og læser den med stor fornøjelse, men jeg behøver ikke lige opmuntring i den henseende. Opmuntringen lige dér er at læse de andres bidrag.

Har desuden bidraget med at renskrive de uofficielle regler til "Ave Caesar", men det var nok en engangsoplevelse, som da ville være rar at se lidt anerkendelse for, men det ødelægger ikke min dag at gå glip af den.

Det bliver nok et "hverken-for-eller-imod" herfra.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Thumbs up?

Post by Frouvne »

Er egentlig meget enig. Det kan godt virke lidt demoraliserende at skrive noget som man ikke får kommentarer på. Uvisheden omkring hvorvidt der overhovedet er nogen, der har sat pris på det eller for den sags skyld om der overhovedet er nogen, der har læst fremmer måske ikke lysten til at skrive igen. Umiddelbart har jeg hele tiden været modstander af de moduler man kan tilføje, da de blot giver mere arbejde hver gang der skal opdateres. Og jeg ved ikke engang om et sådant modul eksisterer i phpBB. Kan i hvert tilfælde ikke umiddelbart finde det. Et andet alternativ er jo, at vi alle bliver lidt bedre til at give respons på indlæg.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Thumbs up?

Post by Stony »

Frouvne wrote: Thu Jul 11, 2019 10:21 am Er egentlig meget enig. Det kan godt virke lidt demoraliserende at skrive noget som man ikke får kommentarer på. Uvisheden omkring hvorvidt der overhovedet er nogen, der har sat pris på det eller for den sags skyld om der overhovedet er nogen, der har læst fremmer måske ikke lysten til at skrive igen. Umiddelbart har jeg hele tiden været modstander af de moduler man kan tilføje, da de blot giver mere arbejde hver gang der skal opdateres. Og jeg ved ikke engang om et sådant modul eksisterer i phpBB. Kan i hvert tilfælde ikke umiddelbart finde det. Et andet alternativ er jo, at vi alle bliver lidt bedre til at give respons på indlæg.
*udtales med en accent på engelsk som Arnold ville gøre det*
Functionality implemented!
terminator.jpg
terminator.jpg (18.44 KiB) Viewed 10318 times
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Thumbs up?

Post by Jonezy »

Okey, hvis det er noget bøvl at sætte op og holde ved lige, så giver det god mening ikke at lave sådant et system. Det var mest en tanke, da jeg rent faktisk tror, at jeg ville blive en smule mere aktiv af det.
Image
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Thumbs up?

Post by Neumann »

Frouvne wrote: Thu Jul 11, 2019 10:21 am Er egentlig meget enig. Det kan godt virke lidt demoraliserende at skrive noget som man ikke får kommentarer på. Uvisheden omkring hvorvidt der overhovedet er nogen, der har sat pris på det eller for den sags skyld om der overhovedet er nogen, der har læst fremmer måske ikke lysten til at skrive igen. Umiddelbart har jeg hele tiden været modstander af de moduler man kan tilføje, da de blot giver mere arbejde hver gang der skal opdateres. Og jeg ved ikke engang om et sådant modul eksisterer i phpBB. Kan i hvert tilfælde ikke umiddelbart finde det. Et andet alternativ er jo, at vi alle bliver lidt bedre til at give respons på indlæg.
Jeg har nu fundet en ekstension, som burde virke efter hensigten.

https://github.com/satanasov/postlove

Jeg kan godt hjælpe med at installere den, hvis det er nødvendigt.
Post Reply