Månedens spiloplevelse - Juni 2009
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 924 times
Månedens spiloplevelse - Juni 2009
Hvilken spiloplevelse var månedens bedste i juni 2009? 

frouvne, administrator

- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 712 times
- Been thanked: 839 times
Re: Månedens spiloplevelse - Juni 2009
For mit vedkommende var det endeligt at få prøvet Tribune. Men Steam var bestemt også en positiv oplevelse - strømlinet gameplay og et bræt, der var til at overskue.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Tre af de nye spil jeg fik prøvet i juni gjorde sig positivt bemærket:
Indonesia virkede som et drønsolidt, tungt og hårdt økonomispil - lige noget for en 18xx nørd som mig.
Automobile var også et fint økonomispil. Lidt for abstrakt og "spreadsheet-agtigt" til at jeg tror det bliver en personlig favorit, men det mekaniske fungerede fint, og jeg var godt underholdt.
Dominion: Intrigue nåede også lige på falderebet at komme med på listen over spillede spil, og det virkede også som en ganske glimrende udvidelse. Artworket er blevet kritiseret for den noget tegneserieagtige og primitive stil, men det gjorde ikke mig noget.
Indonesia virkede som et drønsolidt, tungt og hårdt økonomispil - lige noget for en 18xx nørd som mig.
Automobile var også et fint økonomispil. Lidt for abstrakt og "spreadsheet-agtigt" til at jeg tror det bliver en personlig favorit, men det mekaniske fungerede fint, og jeg var godt underholdt.
Dominion: Intrigue nåede også lige på falderebet at komme med på listen over spillede spil, og det virkede også som en ganske glimrende udvidelse. Artworket er blevet kritiseret for den noget tegneserieagtige og primitive stil, men det gjorde ikke mig noget.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Nemt
Dominion: Intrigue
Men jeg har heller ikke spillet ret meget.

Dominion: Intrigue
Men jeg har heller ikke spillet ret meget.

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 924 times
Denne måned bød på en god blanding af gensyn med gamle titler og helt nye spil. Det var bl.a. dejligt at genspille Zèrtz, Mr. Jack, Tribune: Primus Inter Pares og Le Passe-trappe. Spil der i en lang periode har været fuldkommen overset i vores samling. Blandt de nye titler der blev spillet var Automobile og Wikinger. Begge spil der fortjener at komme på bordet igen. Månedens oplevelse... det må nok være igen at få øjnene op for: Tribune: Primus Inter Pares.
frouvne, administrator

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
I juni havde vi travlt med alt andet end at spille brætspil, så der nåede vi ikke så frygtelig mange spil. Af nye spil fik vi prøvet Android, og det var en interessant og anderledes oplevelse, men alt for langt til min smag. Lunch Money blev også testet, og det er et ok lille fillerspil, som dog er temmelig random. Skal spilles med et glimt i øjet og folk, der ikke tager det alt for seriøst 
Men den bedste spiloplevelse må næsten være, da jeg havde tøserne på besøg, hvor vi spillede en masse af de 'gamle' spil, vi har stående - deriblandt Fury of Dracula, som var et meget kært gensyn. Nostalgi er nu meget rart ind imellem, og især når der er vampyrer!

Men den bedste spiloplevelse må næsten være, da jeg havde tøserne på besøg, hvor vi spillede en masse af de 'gamle' spil, vi har stående - deriblandt Fury of Dracula, som var et meget kært gensyn. Nostalgi er nu meget rart ind imellem, og især når der er vampyrer!

-
- 100+ indlæg
6 personer der kaster sig ind over bordet for at for at flytte deres modelfly i Wings of War var bestemt underholdende. Desuden overraskede Caylus Magna Carta positivt med et stramt og intens gameplay.