Forhandlerliste

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Frouvne »

Oseali nævner i en anden tråd internetbutikken Fanatic, som jeg ikke tidligere er stødt på, men som ser ud til at have et udvalg, der kunne være interessant. Han nævner i øvrigt også Warhammer.dk, som ser ud til at være en smule mere perifær i denne sammenhæng - men som måske alligevel hører hjemme her?!

Kom også til at tænke på, om det ikke også kunne være en god idé at lave en adresse-oversigt over de butikker, der har fysiske lokaler, man kan besøge?
frouvne, administrator

Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Forhandlerliste

Post by Oseali »

Jeg fandt fanatic meget langt ude i google universet på side 13 eller 14 da jeg søgte efter Space Hulk, hvilket jo nok også er årsagen til at de ikke havde umiddelbart udsolgt :) Hvis de har spillet, skal jeg nok kommentere deres service, men deres fragt er 60 kr postDK style, så det er rimelig standard, og man kan betale med dankort og overførelser
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Forhandlerliste

Post by Gunness »

Jeg er lidt bagud men skal hurtigst muligt få tilføjet US-butikker og Fanatic. Men Warhammer.dk ligger vel uden for dette sites område? Og dog...de har jo også "kærlighedsblade". Med Warhammer-figurer, må man formode. Huba huba Image
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Frouvne »

Mik linkede i en anden tråd til denne online-butik, jeg ikke var stødt på før:

http://www.goodgames.dk
frouvne, administrator

Image
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by smold »

Købte også Space Hulk her for nylig gennem fanatic. Og jeg må sige at jeg bestilte det sidste søndag og havde den tirsdag. No Prob.
Godt pakket ind i "boble-plast". :D

Kan varmt anbefale dem til Space Hulk. Har dog ingen anelse om, hvad de ellers har. Men servicen er god.


Edit: lidt stave-spasmer
Last edited by smold on Wed Sep 23, 2009 8:46 pm, edited 1 time in total.
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Forhandlerliste

Post by Oseali »

smold wrote:Købe også Space Hulk her for nylig gennem fanatic. Og jeg må sige at jeg bestilte det sidste søndag og havde den tirsdag. No Prob.
Godt pakket ind i "boble-plast". :D

Kan varmt anbefale dem til Space Hulk. Har dog ingen anelse om, hvad de ellers har. Men servicen er god.
Samme her, var lidt overrasket over at det ikke var i en kasse, men indpakningen var stadigvæk tip top. Der var ingen skader, og de var hurtig til at sende, så helt igennem en god ordrebehandling.
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Forhandlerliste

Post by netsapiens »

Jeg hentede mit Space Hulk og fik en sludder med Daniel hos Fanatic, som åbenbart er ejeren (det er da mit indtryk).
Vanvittig behagelig samtale om brætspil, warhammer og hobbyen generelt.
I øvrigt en behagelig butik at gå ind i, og stor ros til Daniel for at placere spilleborde ved indgangen til butikken, og ikke nede bagved i det skumle mørke.
Jeg har aldrig handlet der før, men kommer med stor sandsynlighed til at gøre det igen.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Forhandlerliste

Post by Larsine »

Gunness wrote:Men Warhammer.dk ligger vel uden for dette sites område? Og dog...de har jo også "kærlighedsblade". Med Warhammer-figurer, må man formode. Huba huba Image
Enhver brætspiller har da brug for sit eget lyssværd, og det kan jo købes hos warhammer.dk, så selvfølgelig er de relevante.

Lars, som undre sig over at GW ikke for længste har lagt sag an mod warhammer.dk for brug af GWs varemærke.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Frouvne »

Larsine wrote:[...] Lars, som undre sig over at GW ikke for længste har lagt sag an mod warhammer.dk for brug af GWs varemærke.
Ja, imens vi solgte spil syntes jeg også, jeg hørte hysteriske rygter om hvor tæt de klamrede sig til rettigheder og at man i hvert tilfælde skulle passe meget på med at sælge til andre priser end dem de ville have. Hvordan de skulle håndhæve det, er den dag i dag en gåde for mig...
frouvne, administrator

Image
Rumblebeast
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 50
Joined: Wed May 03, 2006 1:37 pm
Location: Nørrebro

Re: Forhandlerliste

Post by Rumblebeast »

Bestilte 3 CoC LCG asylum packs hos http://www.coolstuffinc.com/ d. 18. De blev sendt d. 19 og jeg havde dem igår. 34$ og ikke noget pis!


B
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Mik »

Frouvne wrote:
Larsine wrote:[...] Lars, som undre sig over at GW ikke for længste har lagt sag an mod warhammer.dk for brug af GWs varemærke.
Ja, imens vi solgte spil syntes jeg også, jeg hørte hysteriske rygter om hvor tæt de klamrede sig til rettigheder og at man i hvert tilfælde skulle passe meget på med at sælge til andre priser end dem de ville have. Hvordan de skulle håndhæve det, er den dag i dag en gåde for mig...
Med hensyn til varemærket, har warhammer.dk jo sikret sig ved at vedkende sig at retten til navnet ligger hos GW.
Men derfor kunne de jo naturligvis godt bede dem om at ændre navnet. Spørgsmålet er jo så om GW overhovedet ved at de eksisterer (indehaveren kan jo godt købe ind i et andet navn), og endelig kan det jo være at de finder at intægterne overstiger udgifterne ved at anlægge sag.

Mht. håndhævning af priser kan de kun gøre det ved at nægte at sælge til dig. Det er natuligvis kun effektivt hvis du ikke kan købe varerne andetsteds til lav pris.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Forhandlerliste

Post by Gunness »

Så er listen ajourført. Phpbb er dog pænt sagt ikke velegnet til store mængder links, men jeg håber ikke, at der har sneget sig fejl ind.

Der er tidligere ytret ønske om at inkludere fysiske butikker. Skal det være i en separat tråd? Hvis ikke (og det vil jo ofte være dobbeltarbejde), er jeg i tvivl om, hvordan adresser flettes ind, uden overskueligheden går tabt.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Frouvne »

Gunness wrote:[...] Der er tidligere ytret ønske om at inkludere fysiske butikker. Skal det være i en separat tråd? Hvis ikke (og det vil jo ofte være dobbeltarbejde), er jeg i tvivl om, hvordan adresser flettes ind, uden overskueligheden går tabt.
Med fare for at svare helt ude i skoven, så kunne man måske lave en tråd for hver enkelt butik, der blev linket til via butikkens navn i denne tråd. Tråden for hver butik kunne så indledes med informationer om den (adresse etc.) og anvendes til at man kunne videregive erfaringer om kontakt/handel med butikken.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Forhandlerliste

Post by Gunness »

Det er en mulighed - men idéen er vel, at man på en enkelt side kan se, hvilke fysiske butikker der er, hvis man fx. skal til København, Århus eller Malmø. Hvis denne info bliver spredt ud i enkelttråde, mister man let overblikket. Men jeg skal overveje det :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Forhandlerliste

Post by Frouvne »

Det er selvfølgelig en pointe med overblikket. Et andet niveau i.f.m. overblik er så den det at have en fornemmelse af hvor i København, Malmø etc. en bestemt adresse befinder sig. Der ville en eller anden form for kort jo være en rar ting - men så nærmer vi os måske grænsen for hvor meget service vi kan yde?!?!
frouvne, administrator

Image
Post Reply