Hejsa,
Jeg har læst lidt om spillet Cuba på BGG, og synes det ser spændende ud, især med de forskellige tilgange til at få VP på, men er der nogen her der har erfaringer med spillet?
Gerne både som 2 spiller of flere.
Mvh Henrik
Cuba
- akwlinka
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Re: Cuba
Jeg har ikke de store erfaringer med Cuba. Kun 2 spil ialt.
det lignede Calys meget, og en del andre spil jeg har prøvet gennem tiden.
Det skal dog ikke afskrække dig, da spillet jo fungere, men bare ikke fænger mig.
det lignede Calys meget, og en del andre spil jeg har prøvet gennem tiden.
Det skal dog ikke afskrække dig, da spillet jo fungere, men bare ikke fænger mig.

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 924 times
Jeg har kun spillet Cuba en enkelt gang, så jeg har heller ikke så meget at byde ind med. Mit indtryk var, at det var et solidt spil, som jeg egentlig godt kunne lide - det mindede blot så meget om så mange andre spil, jeg havde spillet, at jeg ikke havde behov for at vende tilbage til det. Som sådan var jeg altså positivt stemt overfor det, men det vil hurtigt glide ind i glemslens skygge.
frouvne, administrator

- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Jeg vil nok vælge at skære det lidt anderledes op. Hvis du har prøvet masser af forskellige eurogames, så er der næppe så meget (nyt) at komme efter. Hvis du ikke har prøvet så mange, og temaet tiltaler dig, så hold dig endelig ikke tilbage. Jeg tror ikke du kan gå helt galt som sådan, for spillet fejler ikke noget. De andre garvede spillerotter her i forummet, efterlyser bare at spillet skal tilbyde noget som ikke findes i de andre spil de spiller. Og der kniber det lidt. Men hvis du ikke er en rutineret spiller, vil der være rigeligt med nyt materiale at finde i Cuba.
Sidst spillet:

-
- 250+ indlæg
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 4 times
Enig med Stony. Spillet er fint, men hvis man har spillet "the usual suspects" sidder man ikke tilbage med en WOW-fornemmelse efter at have spillet Cuba. Det er for mig ikke et af de spil, hvor man bare brender efter at komme igang med næste spil straks man har afsluttet det første for at prøve at rette de fejl man begik. Alligevel kunne jeg godt finde på at smide det på bordet igen - også fordi det fungerer rigtig godt med to spillere. (Har ikke prøvet andet).
APK
APK
/APK

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Købte den dyrere udgave i cigarkassetræ, og fortrød det efter 3 spil.
Har siden købt udvidelsen, men kan simpelthen ikke få mig selv til at få den på bordet - der er så mange andre sjovere spil.
Spillet er ganske udmærket, men der er efterhånden for mange spil der ligner hinanden.
Personligt vil jeg hellere spille Puerto Rico eller Jordens Søjler.
Har siden købt udvidelsen, men kan simpelthen ikke få mig selv til at få den på bordet - der er så mange andre sjovere spil.
Spillet er ganske udmærket, men der er efterhånden for mange spil der ligner hinanden.
Personligt vil jeg hellere spille Puerto Rico eller Jordens Søjler.