Zooloretto polar bear og gorilla pack

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Zooloretto polar bear og gorilla pack

Post by Oseali »

Er begyndt at spille meget zooloretto med kæresten, som er meget hyggeligt, jeg vil så gerne have de små expansions til spillet, som er udgivet af rio grande games, men kunne ikke finde noget på deres officielle hjemmeside om det, så er der nogen som ved hvor jeg kan få fat i dem henne? :)
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 924 times

Re: Zooloretto polar bear og gorilla pack

Post by Frouvne »

Det ser ud som om, der er en række muligheder, hvis du søger videre her:

http://boardgameprices.com/search.aspx?cs=zooloretto
frouvne, administrator

Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Oseali »

Tak for det, men efter en undersøgelse derinde, kan jeg konstatere at det hele er i USA, så selv om de enkelte dele er billige, så kommer det til at koste i fragt :(, men prøver at lede videre
Image
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Du kan downloade begge udviddelser fra www.zooloretto.com (direkte http://michaelschacht.net/zooUS.html), og saa selv printe dem ud og klistre dem paa papstykker.

Tidligere har Fantask haft de to Rio Grande udviddelsen, som indeholder alle de smaa udviddelser. Maaske kan de skaffe dem igen, hvis du spoerger paent.

Lars
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex

Post by VideoJakob »

Boardgamer.dk har tidligere haft en række af disse mini udvidelser (blandt andet polar bear ) som man kunne købe på sådan et enkelt "tryk-ud" ark til omkring 70,-. Var dog lige inde at se og kunne ikke finde den længere, men måske man kunne kontakte Tobias og høre om det var noget han fik på lager igen. I den udvidelse jeg købte til 70,- var der blandt andet: Petting Zoo, Polar Bear, Three Extra Enclosures, Three Extra Buildings og Building Sites. Så kunne man selv sammensætte de moduler man ville spille med. :-)

Jeg synes personligt at det er et rigtig godt køb og vi spiller aldrig uden ihvertfald Petting Zoo. og 5 moduler til et spil for 70 kroner er vel et godt køb.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

VideoJakob wrote: Jeg synes personligt at det er et rigtig godt køb og vi spiller aldrig uden ihvertfald Petting Zoo. og 5 moduler til et spil for 70 kroner er vel et godt køb.
Gør udvidelserne spillet 'meget' anderledes, eller er det mest af alt for at give lidt variation i forhold til grundspillet?
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Larsine »

Andrea wrote:
VideoJakob wrote: Jeg synes personligt at det er et rigtig godt køb og vi spiller aldrig uden ihvertfald Petting Zoo. og 5 moduler til et spil for 70 kroner er vel et godt køb.
Gør udvidelserne spillet 'meget' anderledes, eller er det mest af alt for at give lidt variation i forhold til grundspillet?
Bare lidt variation. På http://www.zooloretto.com er der også en anbefaling af hvilke udviddelser der bør spilles sammen, og at man ikke bør spille med mere end 2 udviddelser.

Vi har en gang spillet med samtlige udviddelser (Zooloretto, Zooloretto XXL, Aquaretto og alle de små udviddelser), og det var ikke specielt sjovt. Det tog alt for lang tid, og der var nogle af udviddelserne som passede så godt sammen at de var gamebraekers, og den spiller der først opdagede dette kunne ikke undgå at vinde spillet.

Alligevel skal jeg da også anskaffe Zooloretto Exotic og samtlige udviddelser der ellers udkommer.

Lars
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex

Post by VideoJakob »

Larsine wrote:
Andrea wrote:
Bare lidt variation. På http://www.zooloretto.com er der også en anbefaling af hvilke udviddelser der bør spilles sammen, og at man ikke bør spille med mere end 2 udviddelser.

Vi har en gang spillet med samtlige udviddelser (Zooloretto, Zooloretto XXL, Aquaretto og alle de små udviddelser), og det var ikke specielt sjovt. Det tog alt for lang tid, og der var nogle af udviddelserne som passede så godt sammen at de var gamebraekers, og den spiller der først opdagede dette kunne ikke undgå at vinde spillet.

Alligevel skal jeg da også anskaffe Zooloretto Exotic og samtlige udviddelser der ellers udkommer.

Lars

Samtlige udvidelser?!?!?! Min hjerne havde nok pænt poppet der så. Det ville jeg slet ikke kunne finde ud af. Må lige tjekke zooloretto siden ud og se hvad de anbefaler. :-D
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Larsine »

VideoJakob wrote:Samtlige udvidelser?!?!?! Min hjerne havde nok pænt poppet der så. Det ville jeg slet ikke kunne finde ud af. Må lige tjekke zooloretto siden ud og se hvad de anbefaler. :-D
Det var som sagt heller ikke så sjovt, og ikke noget jeg umiddelbart har lyst til at gøre igen. Der var i hvertfald et problem med Saving Book og Aquaretto, idet Saving Book begynder at generere penge automatisk på et tidspunkt, og Aquaretto kan give 2 point for hver mønt man har når spillet slutter. Samtidig med at spillet blev langt pga. XXL, var dette den største gamebreaker. Den spiller der først opdagede dette (min datter Lilli på dengang 9 år), var selvfølgelig også den spiller der vandt. Intet andet kan komme op på siden af en strategi der laver 2 point i hver runde.

Hvad jeg dog godt kunne tænke mig, var der der var en måde tilfældigt at udvælge hvilke udviddelser man spiller med. Vi har en tendes til at lade to af spillerne vælge en udviddelse hver, og det ender often med at blive deres favoritudviddelse hver gang.

Måske en brik for hver udviddelse, som man så trækker ud af posen. Nummer to brik skal selvfølgelig lige krydsrefereres med tabellen over hvilke udviddelser der passer sammen, så man ikke ender i samme situation som ovenfor.

Måske en idé til designerens næste udviddelse.

Lars
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by VideoJakob »

Larsine wrote:
VideoJakob wrote:Samtlige udvidelser?!?!?! Min hjerne havde nok pænt poppet der så. Det ville jeg slet ikke kunne finde ud af. Må lige tjekke zooloretto siden ud og se hvad de anbefaler. :-D
Det var som sagt heller ikke så sjovt, og ikke noget jeg umiddelbart har lyst til at gøre igen. Der var i hvertfald et problem med Saving Book og Aquaretto, idet Saving Book begynder at generere penge automatisk på et tidspunkt, og Aquaretto kan give 2 point for hver mønt man har når spillet slutter. Samtidig med at spillet blev langt pga. XXL, var dette den største gamebreaker. Den spiller der først opdagede dette (min datter Lilli på dengang 9 år), var selvfølgelig også den spiller der vandt. Intet andet kan komme op på siden af en strategi der laver 2 point i hver runde.

Hvad jeg dog godt kunne tænke mig, var der der var en måde tilfældigt at udvælge hvilke udviddelser man spiller med. Vi har en tendes til at lade to af spillerne vælge en udviddelse hver, og det ender often med at blive deres favoritudviddelse hver gang.

Måske en brik for hver udviddelse, som man så trækker ud af posen. Nummer to brik skal selvfølgelig lige krydsrefereres med tabellen over hvilke udviddelser der passer sammen, så man ikke ender i samme situation som ovenfor.

Måske en idé til designerens næste udviddelse.

Lars
Super ide. Det burde da egentlig ikke være så svært at lave. Måske jeg lugter et ferie projekt for mig? :-D
Post Reply