Har siddet og spillet en del EU3 på computeren, og opdagede så i går at spillet oprinder fra et brætspil, og jeg har nu kigget nærmere på det på BGG, men umiddelbart står der ikke meget, og jeg kunne heller ikke umiddelbart se nogle danskere der havde det.
Et spil af den type er noget som jeg meget godt kunne tænke mig at eje/spille nogen som har et input, evt. fordi de har spillet det eller har et spil som kører regelmæssigt i nærheden af Aalborg
Det er formentlig ikke så dyrt nu om dage. Jeg har prøvet EU2 og nogle varianter af den, og fandt indlæringskurven ret høj. Desuden krævede det en del tålmodighed. Jeg plejer ellers at være til den type spil.
Det er mange år siden jeg solgte mit eksemplar af Europa Universalis, men mine erindringer om det er klare nok: Det var et enormt monsterspil med meget komplekse regler, tusindevis af brikker, og en spilletid der var helt vanvittig lang. Som om det ikke var nok var reglerne tilsyneladende skrevet af en, der ikke mestrede det engelske sprog særligt godt. Mens det selvfølgelig bidrog med en god "Allo Allo" agtig humor, gjorde det ikke just reglerne mere forståelige.
Skal jeg beskrive EU brætspillet med ét ord, må "uspilleligt" vist være noget af det nærmeste jeg kan komme... (og det til trods for at jeg havde EU i den samme periode hvor jeg dyrkede ASL i stor stil).
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs