Dungeon Twister 2

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
a62213
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 22
Joined: Fri Sep 18, 2009 8:48 pm

Dungeon Twister 2

Post by a62213 »

Hejsa,

Er der nogen der har prøvet Dungeon Twister 2? Tænkte det måske var noget til ønskelisten til jul.

Har ledt længe efter noget bræt/figurspil, og dette indeholder jo begge ting.

Lyder også fedt, at man kan spille det selv, hvis konen ikke lige er i spille humør...

Mvh

Henrik
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Dungeon Twister 2

Post by Mik »

Har ikke prøvet den nye udgave, men da reglerne ikke ændrede, kan alle som har spillet den oprindelige version sagtens give sit besyv med (bortset fra solitaire-reglerne, selvom nogle naturligvis har spillet det alene med uofficielle regler).

Jeg kan godt lide spillet, men har fundet det svært at få på bordet herhjemme (i Danmark) da mange bruger alt for lang tid på deres træk. Spillet skal helst spilles med en tidsbegrænsning på 2 minutter per træk- eller med at skak-ur (G8-timeren er perfekt), hvor hver spiller får (f.eks) 30 minutters samlet spilletid - specielt når man spiller 3-4 spillere!
Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Dungeon Twister 2

Post by Tobias »

Dungeon Twister er et fantastisk som ligger blandt mine favoritter.
Jeg har netop åbnet Prison versionen og den er stor set identisk med de forrige versioner bortset fra figurene, lidt damage makeres, nogle nye characters og en meget rost solitary version.
Til gengæld er kvaliteten af kort ikke i den bedre ende. De er meget tynde men med nogle sleeves går det.

Nu skal jeg prøve solitary versionen i aften og skal nok komme med en lille tilbage melding om den virker :D
Image
a62213
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 22
Joined: Fri Sep 18, 2009 8:48 pm

Re: Dungeon Twister 2

Post by a62213 »

Hejsa,

Tak for tilbagemeldingerne.

Har godt læst det med tiden, men er det ikke bare at aftale at man maks har 2 min?

Ser frem til at læse din "anmeldelse" senere Tobias. Hvordan er figurerne i din udgave, har set at der er en del som er meget bøjet? Kan være man kan finde nogle andre, mere robuste figurer, hvis man bliver grebet af spillet. Også sådan de kan males.
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Dungeon Twister 2

Post by Tobias »

Det er ikke så slemt. Et par af figurene står som om de står og læner sig fremad i modvind men det er hurtigt fikset.
Figurne er stive nok til at blive malet og lakeret. Der er dog et par enkle tynde dele, som kan bøje, hvis man sidder og fumler med dem.

Da mine male evner ikke har været praktiseret længe tror jeg nok, at jeg vil erstatte figurene med D&D miniatures, som jeg har et hav af.
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Dungeon Twister 2

Post by Mik »

a62213 wrote:Har godt læst det med tiden, men er det ikke bare at aftale at man maks har 2 min?
Naturligvis. Desværre er min erfaring at de spillere som har problemer med at gøre sig færdige indenfor rimelig tid også er de samme som opponerer imod at spille på tid. Omvendt findes der heldigvis mange som godt kan finde ud af at 'skynde' sig - og så er tiden intet problem.
Image
a62213
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 22
Joined: Fri Sep 18, 2009 8:48 pm

Re: Dungeon Twister 2

Post by a62213 »

@ Tobias

OPDATERING? :D
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Dungeon Twister 2

Post by Tobias »

Fik prøvet Dungeon Twister: Prison i solo version i går aftes og det var en fornøjelse.
Jeg startede på den letteste level (der er vist nok 6 levels) og vandt stort! (5-0).
Jeg har spillet DT rigtig meget, så jeg burde nok have taget en svære level men til gengæld var det en god måde at lære systemet på uden at blive rundforvirret af for mange ting.

Det spilles lidt anderledes end org. DT men spillet beholder den samme følelse med masser af beslutninger, som jeg så godt kan lide.
Non player Character (NPC) starter med 8 figurer, som man møder undervejs samtidigt med at man udforsker. Undervejs kan spillet spawne flere væsner, som i den grad pludselig kan overrumple ens planer. Jo svære sværhedsgrad des flere spawns.
Hvert monster har et unikt sæt regler (Objektiver) som det handler ud fra, hvilket det også kan vinde point ved. F.eks kan kolossen på point for hvert gitter den smadre. Hvis den ikke kan nå dette ud fra dens Action point kaster den sig over noget andet, som f. eks kunne være at smadre modspiller, flygte labyrinten, dreje rum osv.

Det fungerer!

Det tager lidt tid at checke hvert monsters handlinger men da man selv er aktiv og, at det er spændende at se, hvad det gør føles tiden ikke lang.

Efter første gennemspilning af solo varianten må jeg sige, at det er det bedste solospil jeg har prøvet og jeg har grund til at tro, at det kun bliver bedre.

Mit spil 2 timer, hvoraf den første gik med opsæt og få styr på faser, regler og undtagelser.
Det skal helt klart spilles igen med svære sværhedsgrad i aften!!!
:D
Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Dungeon Twister 2

Post by Tobias »

Lad mig lige tilføje, at man er nød til at bruge Prison versionen. Det er ikke nok at downloade reglerne da solo udgaven gør meget brug af kort og brikker.
Da der er flere væsner af samme slags bruger NPC’en heller ikke figurer.

Til gengæld kan man prøve alle kombinationer af mod NPC’en. Det vil sige, at har man nogle af de forrige udvidelser kan de bruges til at afprøve mod spillet (Det er dog kun væsner og ikke tingene i spillet, som kan bruges).

Jeg har alle udvidelser så der ligger mange timers spil foran :D :D :D
Image
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Dungeon Twister 2

Post by Robert »

Er Dungeon Twister 2: Prison et selvstændigt spil, eller kræver det Dungeon Twister? Det ser ud som at det er en opdatering af DT som kan stå alene. Det ser temmelig interessant ud.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Dungeon Twister 2

Post by Tobias »

Det står alene. Man får alle regler, brikker, figurer osv som man har brug for. Det er bare et nyt grundspil.
Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Dungeon Twister 2

Post by Tobias »

Prøvede 3. levels i går aftes, hvilket hævede sværheds niveauet markant.
Det holdt hårdt men spillet slog mig.
Jeg opdagede at jeg bliver nød til at prøve en ny strategi da alle mine modstandere for forbi mig og undslap og derved scorede point.
Yderligere opdagede jeg, at jeg var under tidspres. NPC spilleren har uendeligt combat kort, hvor imod spillerens slipper op, hvis ikke man spiller dem ordenligt.
Næste gang bliver jeg nød til at prøve at undslippe labyrinten i stedet for at banke modstandere.
Image
Post Reply