Intrigue eller Seaside

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply

Hvilken udvidelse er bedst?

Intrigue
3
50%
Seaside
3
50%

Total votes: 6

Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg

Intrigue eller Seaside

Post by Tobias »

Hvis man har Dominion og skal have en af udvidelserne, Intrigue eller Seaside. Hvilken en er at fortrække frem for den anden?
Hvad gør dem forskellige, komponenter/illustrationer såvel som spilstilen?
Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Re: Intrigue eller Seaside

Post by Helle »

Uha, Tobias, det er da et spørgsmål, som jeg normalt gerne ville sige noget om, men jeg er simpelthen for langsom, jeg har end ikke anskaffet mig Seaside endnu .... suk!

Men engang .... nu er spillet sat på min julegaveønskeseddel ... så når nytåret er ovre ... ?
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

Hvorfor kan man ikke stemme "Dem begge" eller "Det er ligegyldigt".

Jeg har nemlig ikke lyst til at fremhæve den ene frem for den anden.

Der er forskelle, men jeg synes ikke at det er forskelle som gør den ene af dem bedre end den anden.

Intrigue har dog nogle fantastisk grimme tegninger. Jeg synes at Mauras tegninger er for tegneserieagtige i forhold til de øvrige tegninger i spillet, og er heller ikke særlig glad for Christof Tischs tegninger.

I Intrigue er der jo en del kort hvor man kan/skal vælge hvordan man vil bruge kortet når det spilles, og det er jeg ikke helt sikker på at jeg bryder mig om. På den ene side betyder det jo at man har større valgmulighed, men på den anden side, så er jeg tilhænger af at man må lære at leve med de kort man har købt og trukket. Men det er selvfølgelig også det man har gjort, man har jo netop købt et kort der kan to ting. Så jeg er altså lidt ambivalent over for denne del af spillet.

I Seaside er der jo en del kort der har duration, og således virker over flere runder, og det synes jeg til gengæld fungere rigtig godt. Jeg synes til gengæld at deres tre side-boards (Island, Pirate Ship og Native Village) er lidt overkill, og man kan nemt spile spillet uden disse tre (specielt Pirate Ship, da den kun bruges til at holde mønter).

Jeg synes endnu ikke at jeg har "brug" for nogle af udvidelserne, og har derfor ikke købt nogle af dem, men de står da begge på min ønskeliste på bgg.

Lars
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Seaside er den udvidelse som ændrer grundspillet mest, og desuden er du fri for at betale for alle basis-kortene (Treasures, Curses, Victories, Trash) en gang til. Men der er naturligvis mange gode kort i Intrique også, så jeg ville nødige undvære nogen af dem.

I modsætning til Lars har jeg intet imod de 3 typer brædder. Spillet kan selvfølgelig sagtens spilles uden (det gjorde vi f.eks. da det var en prototype), men for mig øger den slags småting min spilleglæde.
Image
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Som andre har været inde på:
Intrige er lidt mere: "Mere af det samme"
intrige har dobbelt type kort og kort hvor man kan vælge hvad det gør.

Seaside tilføjer en ny mekanik, som jo altid er spændende.

Jeg synes seaside er mest spændende. Men det kan jo skyldes det er nyt :P
Image
Post Reply