Den onde nisse

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Re: Den onde nisse

Post by Robert »

Robert wrote:Jeg skal også gætte Nissens identitet, og den første ledetråd gav mig ca. 10 kandidater.
Hvis jeg skal gætte Nissens identitet må jeg have nogle flere ledetråde. Og der er jo ikke så mange andre kommunikationsveje end her - fra min side altså. Den første ledetråd gav mig 14 mulige kandidater - det er temmelig mange.

Jeg havde godt nok ikke ventet en såkaldt "Nisseleg" af denne karakter (kendte slet ikke begrebet). Jeg troede jeg deltog i en relativt enkel gaveudveksling, hvor udfordringen var at finde den rette gave. Bare for at gøre forventningsafstemningen helt klar.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Robert wrote:Jeg havde godt nok ikke ventet en såkaldt "Nisseleg" af denne karakter (kendte slet ikke begrebet). Jeg troede jeg deltog i en relativt enkel gaveudveksling, hvor udfordringen var at finde den rette gave. Bare for at gøre forventningsafstemningen helt klar.
Også mig. 8)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 922 times

Post by Frouvne »

Robert wrote:[...] Jeg havde godt nok ikke ventet en såkaldt "Nisseleg" af denne karakter (kendte slet ikke begrebet). Jeg troede jeg deltog i en relativt enkel gaveudveksling, hvor udfordringen var at finde den rette gave. Bare for at gøre forventningsafstemningen helt klar.
Det er første gang vi prøver det, så lad os famle os lidt frem sammen. Som udgangspunkt syntes jeg også man roligt kan gå ud fra, at der er tale om en gave-leg og at det derfor er gaveudvekslingen og evt. det efterfølgende at forsøge at gætte hvem den kom fra, det går ud på. Vælger man så at krydre legen med at lave lidt nisserier af anden type med den man nisser for, er det naturligvis sjovt (og det vil vi andre da gerne høre om efterfølgende), men det er blot et ekstra tilsat krydderi, der varmer og hygger i julemåneden.
frouvne, administrator

Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Jens_Hoppe wrote:
Robert wrote:Jeg havde godt nok ikke ventet en såkaldt "Nisseleg" af denne karakter (kendte slet ikke begrebet). Jeg troede jeg deltog i en relativt enkel gaveudveksling, hvor udfordringen var at finde den rette gave. Bare for at gøre forventningsafstemningen helt klar.
Også mig. 8)
Enig, jeg meldte mig da også ud fra en idé om, at det handlede om at sende en hyggelig gave (ellers havde jeg nok ikke meldt mig, da min fantasi ikke rigtigt rækker til at finde på underlige ting, når jeg har travlt - og lejligheden kræver sit for tiden :D ), men det betyder da ikke, at jeg ikke kunne finde på at sende en hilsen eller ville blive ked af det, hvis min nisse fandt på noget ... men jeg forventer det ikke .... Men mon ikke de fleste er gået ind i det med den forventning og at det er sådan det vil være for de fleste nisseforhold?

Hvis nogen så finder på gættelege eller andet sjovt, så er det da kun superfedt ...
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Been thanked: 2 times

Post by Robert »

Jeg er ikke god til at håndtere den slags overraskelser - jeg mangler nok lidt fantasi når det kommer til stykket. Og når jeg så oven i købet er i en lidt presset situation så passer det ikke så godt. Men jeg var da indstillet på at lege med så godt jeg kunne, efter at have sundet mig på det. Jeg syntes at det var lidt underligt at jeg skulle gøre mig fortjent til en gave som jeg allerede havde gjort mig fortjent til ved at tilmelde mig og sende en gave selv - det var svært for mig at se det som en spøg. Det er for så vidt meget godt at lære lidt af.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 711 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Man kan vel lægge i det, hvad man har lyst til - men minimum er naturligvis at udveksle spil. Alt derudover er bare "icing on the cake" :)
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Post Reply