Udvidelsen til Ursuppe / Primordial Soup

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 636 times
Been thanked: 933 times

Udvidelsen til Ursuppe / Primordial Soup

Post by Frouvne »

Min interesse for Ursuppe er for nyligt blevet vakt endnu en gang. Da jeg i sin tid erhvervede mig Ursuppe fik jeg samtidig fat i udvidelsen Ursuppe - Frisch Abgeschmeckt. På Boardgamegeek har den også en engelsk titel: Primordial Soup - Freshly Spiced. Men er den udgivet som så? Eller er den overhovedet ikke udgivet på engelsk? For man har vel ikke været så fremsynet, at udvidelsen var inkluderet i den engelsksprogede udgave af spillet (Primordial Soup)? Nå, det er bare af nysgerrighed... selv har jeg, hvad jeg skal bruge!
frouvne, administrator

Image
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg

Post by Danny »

Der er desværre ikke nogen udvidelse inkluderet i zmangames's engelske Primordial Soup. Og jeg har også undret mig over hvorvidt udvidelsen overhovedet findes på engelsk. Jeg har kigget inde på http://www.zmangames.com/ og der var ikke nogen udvidelse at finde. Og man bliver heller ikke klogere af at kigge på http://doris-frank.de/GamesUrsuppe.html - øv.
Danny Rasmussen
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 636 times
Been thanked: 933 times

Post by Frouvne »

Nej, jeg troede heller ikke selv, at man ville inkludere udvidelsen... det ville ikke være kommercielt tænkt... og det er jo som oftest den type logik, der er rådende! Til gengæld er en af de gode ting ved den tyske version af såvel grundspil som udvidelse, at kortene er dobbeltsidede og at man på den ene side har tysk tekst mens den på den anden er engelsk! Sværere behøver det ikke være. Om disse kort så er kompatible med den amerikanske version ved jeg ikke - men de er det selvfølgelig i den forstand at alle kort jo er åbne og en eventuelt grafisk forskel derfor ikke i sig selv betyder noget. Det er mest et spørgsmål om spillerne kan abstrahere fra det... :)
frouvne, administrator

Image
Post Reply