I 2005 kom der et spil, jeg havde set meget frem til:
Twilight Struggle. Bedre tematiseret brætspil er det svært at finde frem til. Jeg valgte alligevel at skille mig af med spillet dels fordi jeg i første omgang var en smule skuffet over
Area Control /
Area Influence-delen af spillet og dels fordi jeg blev irriteret over de mange fejl i spillet det være sig såvel i regelsættet som kortene med tekst og selve kortet man spiller på. Jeg var dog ikke i tvivl om, at jeg på et senere tidspunkt ville genanskaffe mig spillet. I nye udgaver rettede man fejlene og optimerede endda nogle af komponenterne og nu er man så kommet med en Deluxe udgave. Her har man i den grad oppet sig, når det gælder komponenterne. Man har endvidere villet lave et lille krydderi og har derfor tilføjet yderligere seks kort!

Af dem er der fejl på de tre!

Når et spil har en fortid, hvor det har været spækket med fejl, er det mig komplet uforståeligt, at man ikke inden man sætter det i produktion får styr på de sidste kort. Alt andet er blevet testet og kritiseret af brugerne, så det er kun de seks kort, der skulle have været lavet en grundigt tjek på. Det er da for sølle!