Djengis Con : 23-25. april 2010

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Stony »

Lækkert. Så er vi på 12 bekræftede. Det begynder at ligne take-off.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Stony »

Så er vi på 15, så arrangementet ligner en realitet. (man kan dog fortsat blive forhindret.) Det er "kun" et spørgsmål om hvor mange vi bliver. Hvis blot de sidste "forhånds-interesserede" kan melde til, vil vi nå op på 20.

Jeg citerer lige mig selv igen fra forrige siden.
Stony wrote:Så er det ved at være den tid, hvor folk skal afgive et bindende tilsagn til deres deltagelse.

Vi kan naturligvis alle blive forhindrede af et eller andet, så hvad dækker "bindende" over...? Senere på måneden skal jeg betale halvdelen af hyttelejen. Det er 1600 kroner. For at jeg ikke skal komme til at hænge på den alene i tilfælde af aflysning (p.g.a. frafald el.lign), bliver det delt ud på deltagerne. Men det er så det eneste man i denne ombæring binder sig for. Såfremt man hopper fra, og arrangementet alligevel bliver afholdt, skal man betale nul kroner, for der er jo ingen skade sket.

Jeg vil sætte bagatelgrænsen til 16 tilmeldinger. Det er 100 kroner ligeud pr. tilmelding. Kan vi ikke komme op på mindst 16 bindende tilmeldinger, undlader jeg at betale d. 23. januar, og så bliver arrangementet bare aflyst.

Der er deadline søndag d. 17. januar for bindende tilmelding. Så har jeg den efterfølgende uge til at få gjort det fornødne.

Jeg skal bede om navn på de personer der binder sig. Hvis man "bare" tilmelder sig som "mig og en mere", kan jeg ikke gøre andet end at lægge 2 x 100 = 200 kroner på den ene person.

Skulle vi få mere end 16 bindende tilmeldinger, vil beløbet naturligvis blive tilsvarende nedjusteret.

Den endelige pris udestår også stadig. Det vil i sagens natur være muligt at gøre arrangementet billigere pr. person, såfremt der er fuldt hus, end hvis vi ikke bliver mere end 16 personer, da hyttelejen så kan fordeles på flere personer.

Folk må meget gerne give deres tilsagn som PB til undertegnede, så denne meddelelse ikke forsvinder i mængden af beskeder. Så vil jeg opdatere den oprindelige tråd.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Helle »

Men Stony, jeg går ikke ud fra, at du har tænkt dig at lade det falde på antallet af forhåndstilmeldinger, når vi kun er en fra, vel????
User avatar
Eivind
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 38
Joined: Mon Sep 08, 2008 1:31 pm
Location: Valby

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Eivind »

så er jeg ogsø bekræftet :)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Stony »

Helle wrote:Men Stony, jeg går ikke ud fra, at du har tænkt dig at lade det falde på antallet af forhåndstilmeldinger, når vi kun er en fra, vel????
Næppe. Der kan stadig komme flere til, efterhånden som vi nærmer os arrangementet. Jeg havde bare en grænse i hovedet på 16 personer, for at kunne holde indskuddet på max 100 kroner pr. deltager, og den endelige hytteleje på max 200 pr. deltager. Det er vi så nu, så herfra kan hyttelejen pr. deltager forhåbentlig kun gå en vej. Jeg håber på at få hyttelejen under 150 pr. næse. Det gør det nemmere at holde budgettet indenfor de oprindeligt opridsede økonomiske rammer.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Mikkel »

Helle wrote:
maxell wrote:Må sgu indrømme jeg glæder mig ret meget.
Et er, at det bliver sjovt at se jer IRL, men jeg glæder mig især meget til at skulle prøve nogle nye spil og måske finde nogle nye spille-buddy's :D
Stony, jeg har fået barnepigen konfirmeret ... eller ... hmmm

Maxell ... har I også sendt bindende tilmelding nu? Sådan læser jeg dit indlæg ...
Jep, det bliver dejligt at spille et par dage ....
Helle: Jo, den er netop afsendt til Stony, via PB!
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Stony »

Folk kan også så småt begynde at spekulere i hvad der skal på bordet. De kortere spil kan man bare stikke under armen, men de længerevarende spil vil det måske være smart, at få lagt ind i et skema, og så kan folk tilmelde sig... Det kunne eksempelvis være Die Macher, Twilight Imperium III, Middle-Earth Quest eller {indsæt titel}.

Folk kan jo komme med ønsker. Hvis der lader til at være stemning for et spil, får jeg det sat på skemaet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Aratar »

Jeg vil rigtig gerne prøve nogle af de mere sjældne lange spil - såsom Antiquity, Indonesia, Dune og Here I Stand.

Og ellers ser jeg bare frem til en weekend med masser af spil :)
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Stony »

Aratar wrote:Jeg vil rigtig gerne prøve nogle af de mere sjældne lange spil - såsom Antiquity, Indonesia, Dune og Here I Stand.

Og ellers ser jeg bare frem til en weekend med masser af spil :)
Jeg tror at hvis du skynder dig, så skulle du lige akkurat kunne nå at spille de fire ovennævnte spil til ende. :lol:
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Frouvne »

Aratar wrote:Jeg vil rigtig gerne prøve nogle af de mere sjældne lange spil - såsom Antiquity, Indonesia, Dune og Here I Stand.

Og ellers ser jeg bare frem til en weekend med masser af spil :)
Antiquity og Dune var også et par af de første titler, der fløj igennem mit hoved! :D Det er nok for tidligt at lægge sig fast på noget, men jeg vil da også lige begynde at fantasere en smule! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Aratar »

Stony wrote:
Aratar wrote:Jeg vil rigtig gerne prøve nogle af de mere sjældne lange spil - såsom Antiquity, Indonesia, Dune og Here I Stand.

Og ellers ser jeg bare frem til en weekend med masser af spil :)
Jeg tror at hvis du skynder dig, så skulle du lige akkurat kunne nå at spille de fire ovennævnte spil til ende. :lol:
Ja - det er vist ikke helt forkert :lol:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Gunness »

Allan, vores Dune-spil blev jo aldrig til noget, så det kunne da være ganske sjovt at få på bordet :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Frouvne »

Aratar wrote:
Stony wrote:
Aratar wrote:Jeg vil rigtig gerne prøve nogle af de mere sjældne lange spil - såsom Antiquity, Indonesia, Dune og Here I Stand.

Og ellers ser jeg bare frem til en weekend med masser af spil :)
Jeg tror at hvis du skynder dig, så skulle du lige akkurat kunne nå at spille de fire ovennævnte spil til ende. :lol:
Ja - det er vist ikke helt forkert :lol:
Og det ville da heller ikke være noget dårligt udbytte af en week-end! 8)
Gunness wrote:Allan, vores Dune-spil blev jo aldrig til noget, så det kunne da være ganske sjovt at få på bordet :)
Jeg er bestemt til at lokke. Så vidt jeg husker, skal man helst være seks mand (m/k) - men det er måske heller ikke en helt umulig mission at forsøge at søsætte, når nu folk er bundet til et sommerhus i en hel week-end! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Frouvne »

Hvis vi så småt skal begynde at føle hinanden på tænderne angående hvad der skal spilles, så har Die Macher været nævnt i vort lille hjem. Endvidere kunne jeg forestille mig, det kunne være sjovt at få Das Motorsportspiel på bordet en aften. Er der interesse for det kunne jeg også godt tænke mig at få prøvet Full Métal Planète igen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Djengis Con : 23-25. april 2010

Post by Helle »

Frouvne wrote:Hvis vi så småt skal begynde at føle hinanden på tænderne angående hvad der skal spilles, så har Die Macher været nævnt i vort lille hjem. Endvidere kunne jeg forestille mig, det kunne være sjovt at få Das Motorsportspiel på bordet en aften. Er der interesse for det kunne jeg også godt tænke mig at få prøvet Full Métal Planète igen.
Lille hjem ... det hedder det altså ikke længere ...

Når det er sagt, så vil jeg rigtigt gerne spille Die Macher, Dune og evt. også gerne prøve AGoT hvis nogen er friske - jeg har hørt min mand flere gange sige, at det kunne være noget ...
Post Reply