Gibsons Civilization

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Gibsons Civilization

Post by Oseali »

Nogen som kan komme med lidt insigt på Gibsons version af Civilization. Det eneste jeg har fundet ud af er at kortet er anderledes end AH's udgave.

Hvordan ville den matche op hvis jeg nogensinde fandt Adv Civ fra AH? (nok ikke godt egentlig)

Er det rigeligt med den originale version?

Derudover er der nogen som kender værdien, kan bytte den med flere af mine spil, men skal have det fragtet til england med postDK og det koster en formue (255 kr) så det skulle jo helst være noget værd i den sidste ende :)
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Re: Gibsons Civilization

Post by Mik »

Sandsynligheden for at finde den originale version fra designerens eget forlag (Hartland/Trefoil) er nok ikke særlig stor.

Gibsons udgave er den der er tættest på den originale, men til gengæld foretrækker de fleste i dag nok at spille Advanced Civilization, som blev udviklet af Avalon Hill.

De to kort-udvidelser (Western/Eastern) passer bedst til Hartland/Trefoil og Avalon Hill udgaverne, og knap så godt til Gibsons.

Det er dog ikke så svært at printe sin egen udgave, hvis man har lidt snilde.
Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Oseali »

Mik wrote:Sandsynligheden for at finde den originale version fra designerens eget forlag (Hartland/Trefoil) er nok ikke særlig stor.

Gibsons udgave er den der er tættest på den originale, men til gengæld foretrækker de fleste i dag nok at spille Advanced Civilization, som blev udviklet af Avalon Hill.

De to kort-udvidelser (Western/Eastern) passer bedst til Hartland/Trefoil og Avalon Hill udgaverne, og knap så godt til Gibsons.

Det er dog ikke så svært at printe sin egen udgave, hvis man har lidt snilde.
Takker for info, der er et civproject som jeg også har kigget på, hvor man kan øge antallet af spillere op til et eller andet opskurt :) derudover har jeg adgang til en farve A0 printer, så det burde ikke være noget problem at printe kort ud, og så bagefter printe counters og playcards ud på A4 og laminere lortet, så det får lidt tykkelse og holdbarhed. Reglerne er også til at printe ud.

Har haft den her idé et stykke tid med Europa Universalis :D (skal dog hjem til de gamle for at få adgang til A0 printeren, men det overlever man nok også..
Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 712 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

Mik wrote:men til gengæld foretrækker de fleste i dag nok at spille Advanced Civilization
Det er der vist ret delte meninger om.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Gunness wrote:
Mik wrote:men til gengæld foretrækker de fleste i dag nok at spille Advanced Civilization
Det er der vist ret delte meninger om.
Ja, det er der naturligvis. Og CIV er også rangsat højere end ADV CIV.
Så jeg er tydeligvis farvet af min egen forståelse.
Image
Post Reply