Faldt over dette blok spil, hvor temaet tiltaler mig overordentligt meget. Har nogen prøvet det og kan i så fald, lade falde et par ord om det?
Tilføjet:
Kigger også på Hellenes fra GMT, som også er et blokspil omhandlende de peloponnesiske krige.
Har nogen prøvet begge eller bare et af dem. Hvilket er bedst?
Athens & Sparta fra Columbia Games vs Hellenes fra GMT
Re: Athens & Sparta fra Columbia Games vs Hellenes gra GMT
Har selv kigget rigtig meget på GMT's Hellenes, og læst en del reviews af folk som har begge spil, og umiddelbart foretrækker de GMT's spil.Tobias wrote:Faldt over dette blok spil, hvor temaet tiltaler mig overordentligt meget. Har nogen prøvet det og kan i så fald, lade falde et par ord om det?
Tilføjet:
Kigger også på Hellenes fra GMT, som også er et blokspil omhandlende de peloponnesiske krige.
Har nogen prøvet begge eller bare et af dem. Hvilket er bedst?
Du kan selv læse det her: http://boardgamegeek.com/thread/458789/ ... a-compared
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Det er også mit indtryk. Hellenes er et spil der har været mange år undervejs - så vidt jeg husker fra diskussionerne på Consimworld var det i lang tid meningen af Columbia skulle have udgivet det, men designeren Craig Besinque ville ikke bøje sig for deres krav om at streamline designet, så det kom til at minde mere om deres andre nye spil. Craig Besinque er jo i øvrigt den nok mest berømte blokspilsdesigner (hvis man kan tale om det!) og står bag Columbias East/West/EuroFront serie, samt Rommel in the Desert.Oseali wrote:Har selv kigget rigtig meget på GMT's Hellenes, og læst en del reviews af folk som har begge spil, og umiddelbart foretrækker de GMT's spil.
Da det blev gjort klart at Hellenes ville blive udviklet og udgivet af et andet firma, skyndte Columbia sig at designe og udgive deres eget spil om krigen, A&S. Konsekvensen blev at det minder meget om deres andre nye spil, fra Hammer og frem (hvilket kan være både godt eller dårligt, alt efter hvad man synes om deres nyere spil generelt). Men jeg har læst en del folk skrive at der er problemer med spillet, både hvad angår spilbalance og historicitet.
Jeg har ikke selv nogle af dem, men skulle jeg købe et, ville det blive Hellenes...
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Tak for input.
Regler er downloadet og så må jeg kigge på dem.
Jeg kan bedst lide layoutet fra Columbia men reglerne har man jo ligesom set før i de spil Hoppe nævner, så det ender nok med Hellenes.
Regler er downloadet og så må jeg kigge på dem.
Jeg kan bedst lide layoutet fra Columbia men reglerne har man jo ligesom set før i de spil Hoppe nævner, så det ender nok med Hellenes.