Bedste spil fra 2008
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 922 times
Bedste spil fra 2008
Så er det igen blevet tid til en hurtig lille afstemning om, hvilket spil der var det bedste i et givent år. Denne gang er det 2008 der spørges ind til. Man er naturligvis velkommen til at foreslå helt andre titler, men der var rigtig mange kvalificerede titler denne gang, så der skal samtidig fjernes nogle af dem der allerede er på listen, hvis nye skal på. Udvidelser er stadig ikke berettiget til at stille op. Kommentarer til årets spil er naturligvis meget velkomne! 

frouvne, administrator

Re: Bedste spil fra 2008
Endelig en liste hvor jeg har spillet flere af spillene.
Og syntes det er et svært valg, men det spil som ganske suverænt er blevet spillet flest gang herhjemme er Stone Age. FAB, BSG og de andre kommer på bordet lejlighedsvis og er rigtig gode spil. Men Stone Age er godt til konen, børnene hunden osv
Og syntes det er et svært valg, men det spil som ganske suverænt er blevet spillet flest gang herhjemme er Stone Age. FAB, BSG og de andre kommer på bordet lejlighedsvis og er rigtig gode spil. Men Stone Age er godt til konen, børnene hunden osv

Eftersom jeg kun har prøvet Dominion og Battlestar falder min stemme på Dominion. Godt nok er Battlestar super underholdende, men har altid lyst til Dominion - og ikke altid lyst til Battlestar
- Robert
- 1000+ indlæg
- Been thanked: 2 times
Puha. Jeg har givet både Dominion, Le Havre og Pandemic 9 på BGG. Mit valg faldt på Pandemic, da det (også) er et godt introduktionsspil der viser at brætspil kan mere end Matador, og fordi jeg kan lide samarbejdsaspektet.
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Jeg har kun to '10'ere fra 2008, så når jeg kun kan stemme på én savner jeg ikke Powerboats 

- Foppwin
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Pandemic et blevet et af mine favoritspil. så det får min stemme. Det er så dejligt lige til. Hurtigt at komme i gang med. hurtigt at spille. Sjovt og ingen sure miner over nederlag
Danny

- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Der er en del spil imellem, som jeg synes er gode. Dominion, Stone Age, Le Havre, og tildels Pandemic har givet mig mange gode timers underholdning, og afhængigt af mit humør kunne et af de tre første sikkert godt have fået min stemme.
Men... I det humør jeg er i i dag, skiller et spil sig dog ud for mig: I mine øjne et af de mest geniale og dybe spil, når man tager den meget lave regelkompleksitet i betragtning. Min stemme går til: Chicago Express.
Men... I det humør jeg er i i dag, skiller et spil sig dog ud for mig: I mine øjne et af de mest geniale og dybe spil, når man tager den meget lave regelkompleksitet i betragtning. Min stemme går til: Chicago Express.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
For mig er det spil fra 2007...Jens_Hoppe wrote:Min stemme går til: Chicago Express.
Men på den anden side, hvis nye udgaver af gamle spil kan deltage, så går min stemme til Haren og Skildpadden. Den har oveniøbet fordelen af at designeren har forbedret spillet.
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Jeg forholder mig bare til, hvilke spil der er med i afstemningen...Mik wrote:For mig er det spil fra 2007...Jens_Hoppe wrote:Min stemme går til: Chicago Express.

What are you, like 80?