Månedens spiloplevelse - Februar 2010

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 923 times

Månedens spiloplevelse - Februar 2010

Post by Frouvne »

Så er endnu en måned gået og det er derfor igen blevet tid til at evaluere månedens spiloplevelser; hvilken spiloplevelse i februar 2010 var den største for dig?
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Re: Månedens spiloplevelse - Februar 2010

Post by Andrea »

Nu har vi haft travlt med alt andet end brætspil i denne måned, men vi nåede da et par omgange Tales of the Arabian Nights, hvilket var ret hyggelige, underholdende og til tider frustrerende oplevelser. Absolut et spil man skal spille for at hygge sig, fortælle røverhistorier og ikke forvente plads til de store Master-of-the-World-planer.
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Mest spillede blev Dominion med 30 sæt.
Iøvrigt fik jeg kun spillet 10 forskellige spil fordelt på 54 sæt.

Men den bedste oplevelse må natuligvis være mine 6 spil Crokinole som jeg naturligvis vandt allesammen 8)
Image
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere

Post by Foppwin »

Carcassonne som jeg fik spillet en del sammen med min datter på 5. Hun har fanget alle regler på nær bønderne (som jeg har udholdt). Hun kan klare spillet uden særligt meget hjælp - så helt klart et kæmpe hit.
Danny

Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 712 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

5x Fluch der Mumie med min datter. Stor succes!
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 923 times

Post by Frouvne »

For mig så måneden således ud:

Bakugan Battle Brawlers - 35
Keltis: Das Kartenspiel - 5
Campaign Manager 2008 - 4
Castle Panic - 4
Circus Flohcati - 4
Niagara - 3 - heraf 1 med udvidelsen: The Spirits of Niagara
Obstgärtchen - 3
Small World - 2
Thunderstone - 2
Bausack - 1
Dominion - 1 med udvidelsen Dominion: Seaside
Greed, Incorporated - 1
Hansa - 1
Klumpeduns - 1
Die Macher - 1
Pandemic - 1 med udvidelsen Pandemic: On the Brink
Ruhmreiche Ritter - 1
San Juan - 1 med udvidelserne fra Alea Treasure Chest

Særligt fire spil udmærkede sig i denne måned. Det første af disse var Thunderstone, som jeg efter de blandede modtagelser ikke havde turdet have de store forventninger til. Mit førstehåndsindtryk er dog overordentlig positivt. Der er langt, langt mere atmosfære over dette spil end Dominion og selvom det bl.a. er blevet kritiseret for måden monstrene tilfældigt kommer ud af hulen på, giver dette faktum ingen problemer for mig.

Greed, Incorporated havde jeg høje forventninger til - og det formåede næsten at leve op til dem. Der er dog nogle detaljer i reglerne, der ikke virker gennemarbejdede og det giver et helt uacceptabelt niveau af mangel på kontrol. Håber, at reglerne bliver justeret for der er et kæmpe potentiale i det spil.

Campaign Manager 2008 leverer et fint politisk slagsmål, der let kan spilles på en time. Fire spil den første måned indikerer for mig, at der er stort potentiale i dette spil. Fremtidige spil må afsløre hvor forskelligartede strategier, det er muligt at lægge.

Månedens største brætspilsmæssige oplevelse blev Die Macher. Et fantastisk tema. Et dybt spil, hvor spillet glider, når først det er kommet i gang og endelig et spil, hvor man bliver opslugt og hele tiden føler, man er involveret i spillet. Prøv det!
frouvne, administrator

Image
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion

Post by akwlinka »

Det er ikke blevet til så meget spil i februar, måske fordi det er en meget kort måned ;-)

De største oplevelser har været Atlantis, dejlig enkelt spil, med en del tænke og tællearbejde

Havanna. Jeg er ikke begejsteret for Cuba, men dette Cuba light spil virker for mig.
Månedens nyhed og positive overraskelse.
Image
Post Reply