Har længe overvejet at prøve de såkaldte "Murder Mystery" hvor man kombinerer et socialt selskab med lidt leg, hvor folk skal spille forskellige roller. Sådan en slags reality Hercule Poirot verden.
Men er der nogen der har gode erfaringer med det eller bare erfaringer om plusser og minusser samt om det er noget der kun kan bruges en enkel gang?
Hvordan fungerer det og kan det virkelig passe, at kun morderen kender morderen?
Murder Mystery
- Sir William
- 1000+ indlæg
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Re: Murder Mystery
Spillederen (og eventuelle hjælpere) vil jo også vide detSir William wrote:kan det virkelig passe, at kun morderen kender morderen?

Det er sjovt hvis man kan lide rollespil og selskabslege - og som med alle rollespil er det bedst når erfarne organisatorer sørger for at alle bliver opdaterede med de rigtige informationer, og iøvrigt formår at skabe den rette stemning.
Gæsterne får som regel sendt en synopsis om deres person inden festen, og så gælder det ellers om at skaffe sig de relevante gevandter, og tillægge sig en passende attitude.
Jeg er desværre en rigtig dårlig skuespiller (og rollespiller for den sags skyld), så de par gange jag har været involveret har jeg altid følt mig som en outsider der iagtager et sælsomt skuespil.
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Jeg har kun prøvet det en gang, og det var hyggeligt nok ... men der var den regel, at man ikke måtte lyve ,... sagen var bare, at morderen, som godt måtte lyve ... benægtede nogle ting, som var notorisk sande ... så jeg blev lidt frustreret over, at det var så tydeligt, hvem det måtte være ... men jeg var vist den eneste, som havde det problem...
Men engang gad jeg det godt igen ...
Men engang gad jeg det godt igen ...

- akwlinka
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Jeg blev engang for mange år siden inviteret, sammen med min bror, til at deltage i et western How to Host a murder. Vi fik tilsendt vores karakter og nogle oplysninger.
værtsparret deltog også i spøjen og, de kendte ikke selv til plottet, bortset fra hvad indledningen havde gived dem af info.
En sjov ting jeg husker fra denne aften, var at en af deltagerne havde taget fejl af kønnet på sin person (havde et navn der både kunne være dreng eller pige) og det kom der nogle underlige og sjovt ting udaf. Som aftenen og scenariet skred frem viste det sig at der kørte en kærlighedsaffære mellem to deltagere, og i vores tilfælde blev det nu mellem to mænd (nok ikke tiltænkt fra forlagets side) men sådan kan det nu gå når der er spillere der vælger den forkerte side.
Hele aften var enormt underholdende, og plottet kan jeg ikke huske mere, men jeg er sikker på at den gentagelse af samme spil ikke er en god ide.
værtsparret deltog også i spøjen og, de kendte ikke selv til plottet, bortset fra hvad indledningen havde gived dem af info.
En sjov ting jeg husker fra denne aften, var at en af deltagerne havde taget fejl af kønnet på sin person (havde et navn der både kunne være dreng eller pige) og det kom der nogle underlige og sjovt ting udaf. Som aftenen og scenariet skred frem viste det sig at der kørte en kærlighedsaffære mellem to deltagere, og i vores tilfælde blev det nu mellem to mænd (nok ikke tiltænkt fra forlagets side) men sådan kan det nu gå når der er spillere der vælger den forkerte side.
Hele aften var enormt underholdende, og plottet kan jeg ikke huske mere, men jeg er sikker på at den gentagelse af samme spil ikke er en god ide.

- Sir William
- 1000+ indlæg
-
- 1000+ indlæg
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling