Warfrog - Den nye sæson

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
Post Reply
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Warfrog - Den nye sæson

Post by Stony »

Så er det atter muligt at abonnere på den kommende sæson af brætspil fra Warfrog. Der er planlagt tre titler til det kommende år. I denne ombæring bliver der ikke noget spil designet specifikt for tre spillere.

De tre spil kan erhverves for lidt over 1000 kroner inklusive transport.
http://www.warfroggames.com/

Det første spil kommer til sommer, og bliver Age of Industry, som er en videreudvikling af Brass.

Det næste sigter de mod at have med til Essen, så det bliver release i oktober for London, som er et spil, hvor man skal udvikle London i tiden efter den store brand.

Til næste forår kommer A Few Acres of Snow, som ud fra den sparsomme beskrivelse lyder som et to-spiller krigsspil, der tematisk er bygget over englændernes og franskmændenes kampe for at vinde Canada.

Som et nyt tiltag, vil de første 1000 eksemplarer ikke kun være numereret og signeret, men vil også rumme "særlige komponenter" istedet for standardkomponenterne. Jeg formoder at der er gjort mere ud af dem, men det er ikke lige til at læse ud af det der er skrevet på deres hjemmeside.
Sidst spillet:
Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Re: Warfrog - Den nye sæson

Post by Jens_Hoppe »

Ja, især de to første lyder spændende, synes jeg.

Age of Industry skulle jo være en lidt simplere og mere streamlined udgave af Brass. Og selvom jeg vældig godt kan lide Brass, er det altså lidt, øh, tungt at danse med en gang imellem. Jeg får det i hvert fald ikke spillet så meget som jeg godt kunne tænke mig. Så set i det lys vil lidt streamlining være et kærkomment tiltag.

London har jeg ikke hørt om før, men det lyder interessant.

Og så er det dejligt at han i år ikke har et "KUN for 3 spillere!" spil med. Hvor ... interessant det end må være som design-koncept, synes jeg altså det var for begrænsende for muligheden for at få spillene spillet.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole

Post by Stony »

De erfaringer jeg har med "rendyrkede" tre-spiller spil, er også at de rummer et væsentligt element af bash-the-leader, som fungerer som balanceringsmekanisme. Selv om det rent teknisk fungerer, synes jeg sjældent det er noget særligt charmerende aspekt i et brætspil.
Sidst spillet:
Image
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Post by Mik »

Stony wrote:Som et nyt tiltag, vil de første 1000 eksemplarer ikke kun være numereret og signeret, men vil også rumme "særlige komponenter" istedet for standardkomponenterne. Jeg formoder at der er gjort mere ud af dem, men det er ikke lige til at læse ud af det der er skrevet på deres hjemmeside.
Nå, det står der da ellers tydeligt nok på beskrivelsen over "Age of Industry":
The limited edition version of the game will include wooden money and wooden trains.
Hvilket med andre ord betyder at de på denne måde slipper af med de overskudsbrikker af penge og lokomotiver de ikke fik solgt nok af i Essen...

Og ja, begge spil (Industry og London) har set interessante ud i prototype-versionerne. Jeg glæder mig specielt til London.
Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

Ja, de er ikke nemme, de 3-spiller spil. :) 2-mod-1 problematikken er jo også grunden til at 3 spillere ofte blev anset for det værste antal man kunne være, i gamle dage med konflikttunge spil. Ser man derimod på eurogames i dag, med deres meget mere indirekte spillerinteraktion, synes jeg faktisk ofte at 3 spillere er noget nær optimalt.
What are you, like 80?
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Stony »

Så skal det blive interessant at se hvad de "særlige komponenter" bliver for de to øvrige titler. For som det står skrevet, lyder det som om det er et generelt tiltag. Jeg formoder ikke at det giver mening at tilføje træ-tog og træ-penge til de to øvrige titler... Måske træpengene, men tog?
Sidst spillet:
Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

Det kunne være for sejt at have et spil om de engelsk/franske kampe i Nordamerika som havde trætog med! :D
What are you, like 80?
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Stony »

Så bliver jeg nødt til at være et pernittengryn. Så hudt jeg hvisker var togets barndom i starten af 18-tallet. Konflikten omkring rettighederne til de nordamerikanske kolonier blev vist skrinlagt allerede et halvt århundrede tidligere... Temaet hænger ikke rigtig sammen. Men hvis du har et godt forslag til hvordan det vil hænge sammen, så er jeg lutter øren. Det kunne jo være et fint (uopdaget/uudnyttet) tema til et spil. :)
Sidst spillet:
Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Jens_Hoppe »

Ja ja, jeg ved da godt det er anakronistisk! So what, trætog er seje! :)
What are you, like 80?
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Brichs »

Jeg er ikke så meget for krigsspil, men London lyder dybt interessant...
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 923 times

Post by Frouvne »

Det er et af de tilbud, det er meget svært at komme udenom; en reduceret pris og forbedrede komponenter. Og det ender jo alligevel med, at man anskaffer sig alle tre spil. Age of Industry ser jeg meget frem til og håber virkelig, at han slipper godt fra det. London er til gengæld den titel, jeg bliver mest nysgerrig på - lad os håbe, at noget stort er i vente. Af hans tre-spillers spil har jeg kun spillet After the Flood og syntes at han slap rigtig godt fra den udfordring. Til gengæld er jeg stadig meget skeptisk overfor hans forsøg på at lave to personers krigsspil. Jeg forsøgte mig to gange med Waterloo, men jeg var ikke imponeret. Gettysburg tiltaler mig så meget mere tematisk, så jeg er selvfølgelig nødt til at prøve igen - og lur mig om jeg ikke vil tænke det samme, når A Few Acres of Snow kommer og vil forsøge ligegyldigt om Gettysburg blev en succes eller ej.
frouvne, administrator

Image
Post Reply