Så, nu bliver artiklerne til specialet altså for kedelige. Det er vist på tide med (endnu) en overspringsøvelse.
Jeg ynder at høre musik når der spilles brætspil, det hænger nok sammen med at jeg væligt godt kan lide stærkt tematiserede spil og her kan musik være med til at underbygge stemningen.
Et eksempel:
Når der skal spilles Arkham Horror får jeg straks en hang til at høre Tom Waits (Blood money eller Beautifull Maladies: The island years). Det har sikkert noget at gøre med de associationer som hr. Waits giver mig (film noir detektiver og dårlig whiskey...sprøg mig ikke hvorfor) passer perfekt på temaet. Omvendt ville jeg nægte at spille til Smølfehits Julehits.
Her er min lille personlige spil soundtrack liste:
Warhammer Fantasy (hvorfor har jeg på fornemmelsen at de "rigtige" brætspillere fniser lidt i baggrunden når man indrømmer at man spiller warhammer?): Soundtracket til Bram Stokers Dracula. Dunkelt, dunkelt soundtrack tilsat skrigene heste. Perfekt (det var mere perfekt da jeg spille Vampire Counts, nu er det dvære. Så måske jeg skulle finde nogle druksange). Desuden har soundtracket til pc spillet Morrowind også være brugt med held.
Warhammer 40k: Soundtracket til det oprindelige Quake spil.
Men hvad høre man til abstrakte spil? Bruger I overhovedt musik til jeres spil? Kom frem med soundtrackene til jeres spil.[/u]
Spil soundtrack
- Erik Mejer Hansen
- 100+ indlæg
Spil soundtrack
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Re: Spil soundtrack
Cool, det er også noget ret fedt musik der er i det spil.Erik Mejer Hansen wrote:Desuden har soundtracket til pc spillet Morrowind også være brugt med held.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 719 times
- Been thanked: 841 times
Nu hører jeg ret meget filmmusik, så der plejer at ryge et eller andet af den slags på. Ret typisk
- Return of the King (god all-round'er)
- Conan the Barbarian (til de mere krigeriske seancer)
- Koyaanisqatsi (til de lange, tænksomme spil)
Men jeg har, som Erik, også haft Bram Stoker's Dracula fremme et par gange.
Og når jeg nu skal teste Merchants & Marauders på søndag, er jeg sikker på, at Korngolds mesterlige Sea Hawk eller Cutthroat Island (bedste pirat-score i umindelige tider) vil gøre lykke.
I øvrigt var Morrowind da et godt forslag. Jeremy Soule har også lavet flere andre gode spil-soundtracks.
- Return of the King (god all-round'er)
- Conan the Barbarian (til de mere krigeriske seancer)
- Koyaanisqatsi (til de lange, tænksomme spil)
Men jeg har, som Erik, også haft Bram Stoker's Dracula fremme et par gange.
Og når jeg nu skal teste Merchants & Marauders på søndag, er jeg sikker på, at Korngolds mesterlige Sea Hawk eller Cutthroat Island (bedste pirat-score i umindelige tider) vil gøre lykke.
I øvrigt var Morrowind da et godt forslag. Jeremy Soule har også lavet flere andre gode spil-soundtracks.