Diceboot

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg

Diceboot

Post by Jesper Amstrup »

Hvis i ikke er klar over det, har Tom Vassel fået fremstillet nogle diceboots. Han havde stadig nogle få tilbage i aftes - jeg bestillte to :)

Han forlanger 17$ + det du har lyst til, incl. forsendelse. Overskudet går vist til velgørende formål.

skriv til tomvassel@gmail.com hvis du vil have fingrene i et eksemplar

http://mustbuygames.com/images/products/DiceBoot.jpg
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 719 times
Been thanked: 841 times

Post by Gunness »

Øh.... lige for de uindviede... Hvad bruger man sådan en fætter til?
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Det kaldes også for et "dice tower", og er især udbredt blandt wargamere. Da man i wargames ofte har MANGE små brikker liggende over hele brættet, er det ikke hensigtsmæssigt at skulle kaste med terninger hen over det, og det kan være svært at finde ordentlig plads udenfor. Så begyndte man at lave disse dice towers, hvor du smider terningerne ned for oven, og så lander de på kontrolleret vis forneden, og er blev rystet godt igennem undervejs.
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg

Post by Jesper Amstrup »

EDIT: Se Stonys forklaring - den er en hel del bedre en min ;)

Det er det samme som et dice tower - altså.....

Man hælder er håndfuld terninger ned i toppen. Inden i er der nogle "modstande" som terningerne rammer. Terningerne kommer ud i bunden, og bliver stoppet, så man ikke har terninger over hele bordet.

Slut med væltede brikker og forsøg på at fuske med slager..... men der er der selvf. ingen der gør :)

den skal skilles ad, og fylder ikke meget når den skal transporteres - i modsætning til et normalt dice tower af træ.
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 719 times
Been thanked: 841 times

Post by Gunness »

Ah, snedigt.... det kunne være, at jeg skulle have haft sådan en tingest, da jeg i mine yngre dage investerede i mit enlige wargame, Russian Front (hvad kan jeg sige: lækker indpakning, ikke noget godt begynder-brætspil 8))

Tak for opklaringen!
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Jesper »

Så vidt jeg har forstået, er det faktisk en gammel ting - helt tilbage fra romertiden (siger knizia i vores Dragonland spil). Og det var ikke fordi de var store wargamere, men fordi de snød når de spillede om penge. http://www.gatesheadgrid.org/ages/
Stony wrote:Det kaldes også for et "dice tower", og er især udbredt blandt wargamere. Da man i wargames ofte har MANGE små brikker liggende over hele brættet, er det ikke hensigtsmæssigt at skulle kaste med terninger hen over det, og det kan være svært at finde ordentlig plads udenfor. Så begyndte man at lave disse dice towers, hvor du smider terningerne ned for oven, og så lander de på kontrolleret vis forneden, og er blev rystet godt igennem undervejs.
Jesper Rugård Jensen
Post Reply