Hvilke spil er på ønskesedlen i år?
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 922 times
Hvilke spil er på ønskesedlen i år?
Overskriften sig vist det hele: Hvilke spil er på ønskesedlen i år? 

frouvne, administrator

Re: Hvilke spil er på ønskesedlen i år?
Der er ingen spil på ønskelisten i år, da jeg ved, at chancen for, at ønsket om at give mig brætspil frem for et nyt tallerken sæt, fjerkræs saks eller noget andet husligt (omtrent lige så spændende som at få fjernet sin milt) ikke er til stede
Så er det jo heldigt at man kan skænke sig selv firmagaver. I år blev det til Dungeon Twister 2: Prison, som jeg allerede har haft stor glæde af

Så er det jo heldigt at man kan skænke sig selv firmagaver. I år blev det til Dungeon Twister 2: Prison, som jeg allerede har haft stor glæde af

- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Jeg har som sædvanligt en masse spil på min ønskeliste. I følge BGG har jeg 65 spil på ønskelisten, hvorfor jeg normalt også blot medsender et link til denne for dem der beder om min ønskeliste.
Men traditionen tro får jeg altid havegrej, bestik og tøj af alle andre end min Secret Santa.
Men som nogle af de øverste på min BGG ønskeliste står Zooloretto Exotic, Small World, Infernal Contraption og så en masse gamle spil der sikkert ikke kan skaffes længere.
Jeg er ret overbevist om at hvis jeg ikke får nogle af de tre ovenstående, så ender det med at jeg selv kommer til at købe dem.
Lars
Men traditionen tro får jeg altid havegrej, bestik og tøj af alle andre end min Secret Santa.
Men som nogle af de øverste på min BGG ønskeliste står Zooloretto Exotic, Small World, Infernal Contraption og så en masse gamle spil der sikkert ikke kan skaffes længere.
Jeg er ret overbevist om at hvis jeg ikke får nogle af de tre ovenstående, så ender det med at jeg selv kommer til at købe dem.
Lars
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Tja, det må vel være Dominion Seaside ... og ellers så har jeg meget lidt styr på brætspilsverdenen for tiden ... jeg synes, at der skulle komme nogle andre udvidelser og ting, som jeg også bare måtte have ... men jeg tror faktisk nok, at de fleste af dem efterhånden er kommet ind i huset ...
Det skulle da lige være Ghoststories udvidelsen, men min mand er vist meget lidt begejstret ...
Hvis min mand ellers gad spille kunne jeg nok også overveje Carcassonne the cardgame ... hvis det ellers bliver vurderet som godt.
Ellers så har jeg et par aftaler om spil jeg skal have prøvet ... som vi må se om er noget ... jeg har dog ikke fået det arrangeret endnu, da vores verden ligger i byggerod ...
Det skulle da lige være Ghoststories udvidelsen, men min mand er vist meget lidt begejstret ...
Hvis min mand ellers gad spille kunne jeg nok også overveje Carcassonne the cardgame ... hvis det ellers bliver vurderet som godt.
Ellers så har jeg et par aftaler om spil jeg skal have prøvet ... som vi må se om er noget ... jeg har dog ikke fået det arrangeret endnu, da vores verden ligger i byggerod ...
- Bugge
- 1000+ indlæg
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 15 times
Jeg ønskede følgende spil gennem Boardgamer.dk med lagerstatusen på det tidspunkt jeg skrev ønskeseddelen,
-A Victory Lost / 299kr (1 stk. på lager)
-Carcassonne: Hunters & Gatherers / 159kr (1 stk. på lager)
-Commands & Colors: The Greeks & Eastern Kingdoms / 399kr (1 stk. på lager)
-FAB: The Bulge / 299kr (1 stk. på lager!!)
-Hamburgum / 369kr (1 stk. på lager!!)
-Hannibal: Rome Vs. Carthage / 409kr (1 stk. på lager)
-Oregon / 259kr (1 stk. på lager)
-Race for the Galaxy / 269kr (2 stk. på lager)
-San Juan / 209kr (4 stk. på lager)
Min familie ønsker flere spil at vælge imellem, så jeg ikke kan gætte hvad det er. De er nemlig blevet ret trætte af, at jeg næsten altid har kunnet gætte hvad min julegave er. HOWEVER!!! ,
3 af spillene er forsvundet fra Boardgamer.dk's hjemmeside, så det må forventes at være solgt, og der er kun 3 stk. på lager af San Juan nu
Det er dog juletid, så de kan godt være solgt til andre som julegave, men... Vi får se.
Søren
-A Victory Lost / 299kr (1 stk. på lager)
-Carcassonne: Hunters & Gatherers / 159kr (1 stk. på lager)
-Commands & Colors: The Greeks & Eastern Kingdoms / 399kr (1 stk. på lager)
-FAB: The Bulge / 299kr (1 stk. på lager!!)
-Hamburgum / 369kr (1 stk. på lager!!)
-Hannibal: Rome Vs. Carthage / 409kr (1 stk. på lager)
-Oregon / 259kr (1 stk. på lager)
-Race for the Galaxy / 269kr (2 stk. på lager)
-San Juan / 209kr (4 stk. på lager)
Min familie ønsker flere spil at vælge imellem, så jeg ikke kan gætte hvad det er. De er nemlig blevet ret trætte af, at jeg næsten altid har kunnet gætte hvad min julegave er. HOWEVER!!! ,
3 af spillene er forsvundet fra Boardgamer.dk's hjemmeside, så det må forventes at være solgt, og der er kun 3 stk. på lager af San Juan nu

Det er dog juletid, så de kan godt være solgt til andre som julegave, men... Vi får se.
Søren
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Jeg har prøvet det hos Annemette en enkelt gang, og det var godt nok til at det også kom på min ønskeliste... Men det har absolut intet med Carcassonne at gøre.Helle wrote:Hvis min mand ellers gad spille kunne jeg nok også overveje Carcassonne the cardgame ... hvis det ellers bliver vurderet som godt.
Lars
Konen havde printet min wishlist ud inde på Boardgamegeek, og trampede ned i den lokale spilbutik og sagde: "hjælp mig!"
så gad vide hvad den gode ekspedient har i tankerne til mig i julegave 
Der er jo små 65 spil på listen, men det er nu i prioritet, så bliver jo spændende..

Der er jo små 65 spil på listen, men det er nu i prioritet, så bliver jo spændende..
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
For mit eget vedkommende er det vist lige før der er flere praktiske ting på ønskelisten end der er spil...
Jeg ville dog elske at få et eksemplar af Automobile (men det bliver jo nok ikke let at finde). Udover det kan et opgraderingssæt af mit Imperial til Imperial 2030 og Greed, Incorporated snige sig ind på listen.

frouvne, administrator

Som det ser ud nu, er TTR - Europa og Stone Age på listen. TTR - Europa er jeg næsten 100 % sikker på at jeg får, men Stone Age er usikker
Jeg overvejer netop nu, om jeg også skal smide Battle Line eller Lost Cities på listen.
- Johan

- Johan
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
I år har jeg ikke brætspil på ønskesedlen. Vi købte en god håndfuld lige efter Essen, så pt. er vi meget godt dækket ind. Til gengæld håber jeg på at få spillet en del i juledagene 

-
- 50+ indlæg
- Favoritspil: Lords of Waterdeep, Arkham Horror, Last Night on Earth, Descent - spil med tema og bits! Og selvfølgelig Pandemic, Race for the Galaxy.
Nå, så var det hende jeg mødte nede hos Uffe forleden. Et ønskeseddel på størrelse med Tamil-sagen - og et hjertens suk: " Er det ene så'n nogen dyre spil han har ønsket sig..?".
=)
=)
Oseali wrote:Konen havde printet min wishlist ud inde på Boardgamegeek, og trampede ned i den lokale spilbutik og sagde: "hjælp mig!"så gad vide hvad den gode ekspedient har i tankerne til mig i julegave
Mvh. Henrik
- ozimek
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
LOL!Pulazzo wrote:Nå, så var det hende jeg mødte nede hos Uffe forleden. Et ønskeseddel på størrelse med Tamil-sagen - og et hjertens suk: " Er det ene så'n nogen dyre spil han har ønsket sig..?".
=)
Oseali wrote:Konen havde printet min wishlist ud inde på Boardgamegeek, og trampede ned i den lokale spilbutik og sagde: "hjælp mig!"så gad vide hvad den gode ekspedient har i tankerne til mig i julegave
Poul: Du skal have vist konen listen med online butikker her på forum

Henrik: Noget helt andet, som er totalt OT: Mangler du nogen at spille med? Vi er lidt for få i vores gruppe, efter et par stykker er flyttet

EDIT: for lige at svare på OPs spørgsmål.
Jeg sorterede kraftigt i wish listen fra BGG, før den blev overleveret til konen. Det resulterede i følgende liste:
*Axis & Allies Pacific 1940
*Manoeuvre
*PQ-17 Arctic Naval Operations 1941-43
*1805: Sea of Glory
..og der er lige kommet en stor kasse med DHL!!! Jeg er alene hjemme.. mmm fristende...

- Bugge
- 1000+ indlæg
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 15 times
Hej spilvenner,
Så er juleaften godt overstået, og jeg fik så (som forventet),
Carcassonne: Hunters & Gatherers samt FAB: The Bulge
Derudover fik jeg Nascar '09 og Call Of Duty 4: Modern Warfare (som jeg bytter) til PS3.
Legebarnet i mig fik altså fuld valuta i år
Søren
Derudover fik jeg Nascar '09 og Call Of Duty 4: Modern Warfare (som jeg bytter) til PS3.
Legebarnet i mig fik altså fuld valuta i år

Søren
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Bugge wrote:Hej spilvenner,
Legebarnet i mig fik altså fuld valuta i år![]()
Søren
Hej Søren,
godt at høre at legebarnet er blevet forkælet til jul!

frouvne, administrator

- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Jeg synes, at vi skal tage denne tråd op igen.Helle wrote:Tja, det må vel være Dominion Seaside ... og ellers så har jeg meget lidt styr på brætspilsverdenen for tiden ... jeg synes, at der skulle komme nogle andre udvidelser og ting, som jeg også bare måtte have ... men jeg tror faktisk nok, at de fleste af dem efterhånden er kommet ind i huset ...
Jeg ville rigtigt gerne have Dominion udvidelsen, for den har mange talt pænt om.