I år forventer jeg, at vi tager et eksemplar af Pickomino / Heckmeck am Bratwurmeck frem juleaften. Det kan vist ramme alle i selskabet. Første og anden juledag vil der være muligheder for lidt tungere spil, hvis lejligheden byder sig...
... men hvis man slår dobbelt-sekser kan man vælge at bytte pakkerne men at beholde skoene...Helle wrote:Godt med lidt omtanke. Du tager en sæk - lægger alle gaver i og beder folk trække en pakke før I starter. Du har naturligvis et par ekstra plader chokolade pakket ind (eller lignende) i baghånden til, hvis nogen har glemt deres pakke!
Eller den "sjove" version - alle lægger en sko i en sæk - om man bytter pakke med den hvis sko man har trukket - når alle har byttet, så er pakkerne godt blandet rundt!
Det skal du nu ikke sige. Ved en nyligt overstået ingeniør-julefrokost endte vi efter lang tids diskussion (i ordets bredeste betydning) med at droppe legen, da ingen kunne blive enige om hvordan det lige var, man gjorde...Frouvne wrote:En af grundene til at pakkelegen er så populær, er vel dens simplicitet.
Det er ellers, når jeg tænker over det, en overraskende præcis sammenligning.Frouvne wrote:f.eks. har jeg også vanskeligt ved at forestille mig Dilbert og hans kollegaer lege pakkeleg! I øvrigt uden at drage sammenligning til ingeniører...
Det ville have været meget uhøfligt af mig at antyde en sådan sammenligning... men når du nu selv gør det...Jens_Hoppe wrote:Det er ellers, når jeg tænker over det, en overraskende præcis sammenligning.Frouvne wrote:f.eks. har jeg også vanskeligt ved at forestille mig Dilbert og hans kollegaer lege pakkeleg! I øvrigt uden at drage sammenligning til ingeniører...