køb/lån: Icehouse og "Playing With Pyramids"
køb/lån: Icehouse og "Playing With Pyramids"
Hej.
Jeg er faldet over icehousekonceptet.
Det væld af abstracts der følger med de ustyrligt grimme, men stærkt besnærende spillebrikker er mere end jeg kan holde mig fra så nu håber jeg der er nogen af jer der kan hjælpe mig.
Er der nogen der vil låne mig et sæt brikker og/eller bogen Playing With Pyramids så jeg kan kigge på det hele, eller er der nogen der må indse at I ikke får spillet med stumperne og som følge deraf er villige til at sælge dem til mig?
I yderste instans; Ved I om der er nogen danske forhandlere der har det på lager? Og i så fald, hvad de tager for tingene?
Jeg er faldet over icehousekonceptet.
Det væld af abstracts der følger med de ustyrligt grimme, men stærkt besnærende spillebrikker er mere end jeg kan holde mig fra så nu håber jeg der er nogen af jer der kan hjælpe mig.
Er der nogen der vil låne mig et sæt brikker og/eller bogen Playing With Pyramids så jeg kan kigge på det hele, eller er der nogen der må indse at I ikke får spillet med stumperne og som følge deraf er villige til at sælge dem til mig?
I yderste instans; Ved I om der er nogen danske forhandlere der har det på lager? Og i så fald, hvad de tager for tingene?
It's about playing games, not owning games.
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Re: køb/lån: Icehouse og "Playing With Pyramids"
Du kan købe pyramiderne hos Papspil.dk
Bogen har de sikkert ikke, men du kan finde reglerne til spillene på nettet, lige nu har jeg ikke linket, men jeg kan lede efter det. Jeg har bogen, men aner ikke hvor, men der er kun beskrevet 12 forskellige spil i bogen, og dem kan du også finde på nettet.
Mit favorit spil er helt klart Zendo, men hvis man ikke er til deduktionsspil, så er det næppe interessant.
Hvis det har interesse kan vi arrangere en aften med pyramiderne her i Hellerup ... så kan vi jo blive enige om nogle spil og hver især lære nogle regler ... sig til, hvis det var noget.
Bogen har de sikkert ikke, men du kan finde reglerne til spillene på nettet, lige nu har jeg ikke linket, men jeg kan lede efter det. Jeg har bogen, men aner ikke hvor, men der er kun beskrevet 12 forskellige spil i bogen, og dem kan du også finde på nettet.
Mit favorit spil er helt klart Zendo, men hvis man ikke er til deduktionsspil, så er det næppe interessant.
Hvis det har interesse kan vi arrangere en aften med pyramiderne her i Hellerup ... så kan vi jo blive enige om nogle spil og hver især lære nogle regler ... sig til, hvis det var noget.
Jeg har fundet tonsvis af regler på nettet, det var derfor jeg var nødt til at efterspørge nogen der kendte til dem herinde.
Det lyder superhyggeligt lige at prøve det hele af, jeg sender lige en PM når jeg er klogere på min kalender (den fyldes lidt sporadisk af laboratorieopgaver for tiden).
Det lyder superhyggeligt lige at prøve det hele af, jeg sender lige en PM når jeg er klogere på min kalender (den fyldes lidt sporadisk af laboratorieopgaver for tiden).
- Helle
- 5000+ indlæg
Det gør du bare. De 12 sæt regler, der er i bogen, er nogle af de bedre. På stående fod kan jeg ikke huske, hvilke præcis, der er med, men der er i hvert fald ingen speciel grund til at købe den, når de også ligger frit tilgængeligt.Stunke wrote:Jeg har fundet tonsvis af regler på nettet, det var derfor jeg var nødt til at efterspørge nogen der kendte til dem herinde.
Nogle af de bedre er Zendo og Volcano.
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Ice Towers!
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Spore, Blam!, Icehouse og pikeman virkede til at være ret interessante, volcano læste jeg ikke nærmere om, selvom jeg godt kan se at det får gode anmeldelser.
Men det er godt nok vildt så mange abstract spil man kan improvisere brikker til, med de der pyramider.
Men det er godt nok vildt så mange abstract spil man kan improvisere brikker til, med de der pyramider.
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 640 times
- Been thanked: 942 times
Ja, der er rigtig mange, det kunne være interessant at prøve. Blandt dem jeg har prøvet, syntes jeg rent faktisk også det har vist sig, at der er en pæn del, der også er interessante. Men de har selvfølgelig også været igennem en udvælgelsesproces inden jeg har valgt at prøve dem. Det undrer mig dog, at du syntes, at pyramiderne er ustyrligt grimme - jeg syntes faktisk, at de er temmelig cool.Stunke wrote:[...] Men det er godt nok vildt så mange abstract spil man kan improvisere brikker til, med de der pyramider.

frouvne, administrator

- Helle
- 5000+ indlæg
Ja, og de kommer i alskens farver.Frouvne wrote:Ja, der er rigtig mange, det kunne være interessant at prøve. Blandt dem jeg har prøvet, syntes jeg rent faktisk også det har vist sig, at der er en pæn del, der også er interessante. Men de har selvfølgelig også været igennem en udvælgelsesproces inden jeg har valgt at prøve dem. Det undrer mig dog, at du syntes, at pyramiderne er ustyrligt grimme - jeg syntes faktisk, at de er temmelig cool.Stunke wrote:[...] Men det er godt nok vildt så mange abstract spil man kan improvisere brikker til, med de der pyramider.
Jeg tror, at vi har 12 forskellige farver nu, men jeg ville gerne have sådan nogle havgrønne nogle - hvis de engang blev lavet....
Vi prøvede et lille 'krigsspil', der blev spillet på Lost Cities eller spillekort - det var ret godt!
Jeg foretrækker helt klart spilkomponenter med pondus. Tykke bakelitbrikker som dem til Hive, massive kort som brikkerne til Caylus og træstumper der er til at føle på som blyvægtede Stauntonbrikker eller backgammonbrikker er langt federe end hysterisk farvede, gennemsigtige, tynde, spidse, uorganisk udseende pyramider. Jeg har også lige fået Blokus Duo ind ad døren, og "man oh man" (som de ville have sagt i Tyskland) er de fæle de brikker der hører med. Heldigvis er spillet superlet og superhyggeligt så det er jo helt fint, men gennemsigtig acryl er bare ikke fedt.
Helt sorte eller matgrå akrylkomponenter er betydeligt federe, jeg tror måske det er gennemsigtigheden der rammer min ellers aldrigt sarte æstetiske nerve. Det bliver bare så... fesent når man kan kigge igennem brikker. Ligesom pengesedler der er bibelpapirstynde. Det er bare skravlet at have med at gøre.
Det eneste jeg nogensinde hænger mig i er spilmekanik dog, så alt fluff og pynt er for så vidt ligegyldigt, bare tingene virker og det virker det til med icehousespillene.
Jeg har også hørt fra papspil og de sælger dem vist for 75 danskerpenge for et stash.
Jeg kan bare slet ikke gennemskue hvor mange man reelt set har behov for, der skulle vist være noget særligt behov hvis man ville spille Volcanoes kan jeg forstå.
Helt sorte eller matgrå akrylkomponenter er betydeligt federe, jeg tror måske det er gennemsigtigheden der rammer min ellers aldrigt sarte æstetiske nerve. Det bliver bare så... fesent når man kan kigge igennem brikker. Ligesom pengesedler der er bibelpapirstynde. Det er bare skravlet at have med at gøre.
Det eneste jeg nogensinde hænger mig i er spilmekanik dog, så alt fluff og pynt er for så vidt ligegyldigt, bare tingene virker og det virker det til med icehousespillene.
Jeg har også hørt fra papspil og de sælger dem vist for 75 danskerpenge for et stash.
Jeg kan bare slet ikke gennemskue hvor mange man reelt set har behov for, der skulle vist være noget særligt behov hvis man ville spille Volcanoes kan jeg forstå.
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Her er en fin oversigt over et hav af forskellige Icehouse spil, med info om hvor mange sæt man skal bruge til dem...Stunke wrote:Jeg kan bare slet ikke gennemskue hvor mange man reelt set har behov for, der skulle vist være noget særligt behov hvis man ville spille Volcanoes kan jeg forstå.
What are you, like 80?
- JesperB
- 100+ indlæg
- Favoritspil: V:TES
Arkham Horror
Det meste old school, så som Adv. Civ, det gamle Axis, etc. etc.
Det meste af de øvrige Fantasy Flight spil. - Location: Daugård
Rettelse, bogen har vi også. Jeg har ikke gået lagt nogle af TreeHouse tingene på vores nye shop. Men vi har pyramider i Xeon, Rainbow og Pink, bogen Playing With Pyramids og brættet til World War 5Helle wrote:Du kan købe pyramiderne hos Papspil.dk

- Helle
- 5000+ indlæg
Cool link....Jens_Hoppe wrote:Her er en fin oversigt over et hav af forskellige Icehouse spil, med info om hvor mange sæt man skal bruge til dem...Stunke wrote:Jeg kan bare slet ikke gennemskue hvor mange man reelt set har behov for, der skulle vist være noget særligt behov hvis man ville spille Volcanoes kan jeg forstå.
Uh, jeg kommer helt til at savne at spille ... det er godt nok alt for længe siden ...