Biosoft Pharma

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Biosoft Pharma

Post by Mikkel »

:evil: - jeg er tosset!

I fredags ligger der en lille hvid pakke i vores postkasse som er fra et firma kaldt "Biosoft Pharma".

Jeg har ikke åbnet pakken, men har før hørt om dette firma via TV2's Basta, som sender pakker til folk som IKKE har bestilt deres produkter (slankepiller osv..). Og hverken jeg eller Helle(Guldager) har bestilt noget fra dem.
Om lidt her, så smutter jeg ned med pakken til PostDanmark og retunerer den som anbefalet, så jeg har dokumentation på at jeg HAR returneret pakken. Sendte i går en mail til dem om at vi ikke ønsker at få noget fra dem, da vi ikke har tilmeldt os noget.

Nu har jeg så lige googlet firmaet - og de sender åbenbart folk rykkere, inkasso-trusler og RKI-trusler i et væk.
Så jeg er rigtig spændt på om vi skal ud i en længere kamp for at få dem til at stoppe. Heldigvis har Forbrugerstyrelsen en masse gode råd som v vil benytte os af.

Nu kunne jeg godt tænke mig at høre om andre herinde har været ude for deres plattenslagerier?
Last edited by Mikkel on Mon Nov 15, 2010 11:24 am, edited 1 time in total.
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Re: Biosoft Pharma

Post by Stony »

Nu mener jeg bestemt at kunne erindre fra min tid på handelsskolen, at hvis du uopfordret får tilsendt en vare fra et firma, så har du lov til at beholde den, og er ikke forpligtet til at betale en øre.

Loven blev lavet i tidernes morgen, da man bl.a. oplevede forlag der uopfordret sendte leksikon til folk, og såfremt de ikke returnerede dem, skulle de betale og fik automatisk sendt det næste eksemplar. Den form for salg, hvor man lader et udeblevet svar på et uopfordret salgsforslag tælle som en bindende kontrakt, var dengang i direkte strid med loven, og det vil undre mig voldsomt om det ikke stadig er det.
Sidst spillet:
Image
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Lidt ligesom når man får "julekort" med posten fra diverse organisationer, hvor der så står at de håber man vil støtte dem økonomisk hvis man kan lide kortene.

Der er man også i sin gode ret til at beholde uden at skulle betale.

Det er jo en markedsføringskoncept, hvor de håber folk gerne vil betale hvis de kan lide varen.

Hvordan de vil Kræve penge af en, er så mere interessant, de skal jo meget gerne starte med at kunne dokumentere at du har modtaget varen. Hvis de hverken kan dokumentere at du har bestilt varen eller modtaget varen, så kan jeg slet ikke se hvad de kan gøre ved det. Men måske folk bare bliver skræmt over, at der trues med inkasso eller RKI, så man glædeligt betaler for at slippe. En anderledes salgsstrategi som dog nok skal give dem lidt penge i kassen.

Ud fra et fagligt synspunkt, kunne det dog være interessant at vide hvilken kosttilskud det er de sender ud til folk.
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.

Post by Mikkel »

Tak for jeres svar :)

Har lige talt med Forbrugerstyrelsen - og hun fortalte mig at jeg skal starte med at sende en mail og forklare dem hvordan og hvorledes (er gjort).
Hvis de ikke svare, så skal jeg sende dem et anbefalet brev, hvori jeg skriver at hvis de ikke kommer og henter pakken på adressen, så er jeg i mon gode ret til at beholde pakken uden at skulle betale. Så anses pakken som en gave.

Så de får lige et par dage til at reagere på min første email og hvis de ikke vender tilbage, så skriver jeg et brev i hånden og sender det anbefalet til firmaet.

To be continued...
Image
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

Så må vi da håbe indholdet af pakken er alt det besvær værd :lol:
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Mikkel »

Sir William wrote:Så må vi da håbe indholdet af pakken er alt det besvær værd :lol:
Ja! For hvis de piller ikke gør at jeg taber mig - så bliver jeg tosset! - igen.
Man kan da ikke sende noget som ikke virker...det ville da være helt forkert!
Image
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole

Post by Stony »

Jeg googlede lige firmaet. De har på et tidspunkt haft nogle "markedsundersøgelser", hvor man kunne vinde præmier hvis man deltog. Et eller andet sted står der så med småt (vistnok med et flueben udfor så man har mulighed for at fravælge det.) at man tilmelder sig en abonnementordning. Hvis man trykker lidt hurtigt videre og ikke nærlæser teksten, så har man faktisk afgivet en bestilling.
Der er så en lang række ting, som de fleste "normalt-tænkende" individer hurtigt kan blive enige om ikke er særlig etisk korrekt i det forløb...
Det burde nok være tydeligere skiltet. Man burde som minimum modtage en email med en bekræftelse på den "ordre" man har afgivet. Der burde angives tydeligt hvordan dette abonnement afmeldes. osv. osv... Men det er en anden debat.

Humlen af det hele:

Når du udfylder et eller andet med navn, adresse osv. så læs i det mindste den tekst der står ud for de flueben der måtte være. Det er som regel "Ja tak, jeg vil gerne modtage nyhedsbreve" osv. men kan altså også være et abonnement på noget du ikke har brug for.
Sidst spillet:
Image
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Mikkel »

Hej Stony

er helt enig med dig! Man burde som minimum få en eller anden for for bekræftigelse på at du har bestilt det som du har fået sendt.
Så derfor "glæder" jeg mig også til at se hvad de kan dokumentere.
Image
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by Sir William »

maxell wrote:
Sir William wrote:Så må vi da håbe indholdet af pakken er alt det besvær værd :lol:
Ja! For hvis de piller ikke gør at jeg taber mig - så bliver jeg tosset! - igen.
Man kan da ikke sende noget som ikke virker...det ville da være helt forkert!
Hvad hedder kosttilskudet?

Min holdning til internet konkurrencer, hvor man kan vinde diverse flotte præmier hvis man udfylder et skema eller tilmelder sig et nyhedsbrev er, vær forsigtig.

Selv når man frabeder sig at de må kontakte en, kan de godt gøre det alligevel. Du har nemlig deltaget i en konkurrence og hvor mange læser liiiige konkurrencebetingelserne. Lidt ligesom at læse en manual eller den der lange tekst når man installerer en computerspil.
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Stony »

Du skulle næsten skrive en klagemail via deres hjemmeside, og så i din signatur angive at ethvert svar på denne mail, vil være en accept af at trække alle tilbud tilbage og dække alle sagens omkostninger for dig. Naturligvis i typer der kun lige akkurat er store nok til at læse.

Skulle de være så "lemfeldige" at skrive et svar, holder du dem naturligvis fast på det. :lol:
Sidst spillet:
Image
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Mikkel »

Det hedder vist noget med CLA...mener jeg.

Min kæreste kom så lige i tanke om at hun for lang tid siden (minimum 2 år), måske havde tilmeldt sig noget (før vi fandt sammen) men hun var ikke sikker på at det var hos dem.

Lad os antage at det var dem hun havde tilmeldt sig til. Hun har intet hørt fra dem i 2 år før nu, så det undrer mig at hun pludselig får tilsendt deres produkter. Og hun har ikke tilmeldt sig noget, siden dengang.

Det tyder da bare på at de har en pose med alle tidligere og nuværende registrede "kunder" trækker et navn op og så skal det gå ud over vedkommende.

Utroligt at sådan en firman kan blive ved med at bestå!
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 920 times

Post by Frouvne »

maxell wrote:[...] Utroligt at sådan en firman kan blive ved med at bestå!
Ja, det er utroligt og dybt provokerende, at man som forbruger er nødt til at spilde en masse tid og kræfter på firmaer, der systematisk svindler eller i hvert tilfælde noget, der minder om det. Håber, at I hurtigst muligt får viklet jer ud af den affære.
frouvne, administrator

Image
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Mikkel »

Så, for søren!

Så ser det ud til at sagen er løst -men lad os nu se.

Jeg åbnede min post her til aften og fik følgende svar på min mail om at vi ville returnere pakken:

"Det er i orden.

Med vennlig hilsen

Biosoft Pharma AS
Jon Inge Holm"

Fedt :D
Image
Post Reply